رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

ارتباط بین شعب

شبکه‌های کامپیوتری با پیشرفتی که داشته و توانسته جای خودش رو خدمات بی‌نهایت ارزشمند و در سازمان‌ها و شرکت‌ها پر کنه اما در بعضی موارد ما شاهد به نیاز ارتباط بین شعب و همچنین ادغام شبکه‌های شعب هستیم.

در این پست شما را با نحوه ارتباط بین شعب آشنا خواهیم کرد، فرض کنید که یک مجموعه دارای سه زیر مجموعه می‌باشد که اگر از نظر جغرافیایی هر چهار شعبه در یک محل باشند دارای یک شبکه یکپارچه خواهند بود و نیاز به ایجاد بستر برای ارتباط به آن شعب نخواهیم بود ولی اگر این زیرمجموعه‌ها دارای فاصله‌های چند کیلومتری باشند چه می‌توان کرد؟!

راه‌هایی که می‌توانیم با شعب در ارتباط باشیم، با توجه به نیاز و امکان استفاده ، طراحی و اجرا می‌شوند.

ارتباط داخلی ممکن است به چند روش صورت گیرد :

  • اینترانت:

استفاده از امکانات شرکت‌های ارائه‌دهنده زیر ساخت که با استفاده از زیرساخت‌های موجود ارتباط بین شعب از طریق کابل‌های شبکه و یا آنتن‌های مخصوص ارائه‌شده توسط شرکت ارائه‌دهنده زیرساخت امکان‌پذیر می‌باشد به گونه‌ای که با توجه به ترافیک موردنیاز سرویس مورد نظر ایجاد شده و ارتباط بین شعب برقرار می‌گردد.

  • ارتباط از طریق اینترنت :

در ارتباط از طریق اینترنت شعبه های مد نظر از طریق روتینگ در شبکه ی جهانی اینترنت باهم ارتباط برقرار میکنند و سرعت ارسال و دریافت اطلاعات وابسته به سرعت اینترنت است که از روتر برای ایجاد ارتباط بین دو نقطه استفاده میشود.

  • ارتباط سیمی:

اگر امکان کابل‌کشی بین شعب وجود داشته باشد می‌تواند از کابل‌های فیبر نوری جهت ارتباط بین شعب استفاده کرد استفاده از کابل فیبر نوری می‌تواند نسبت‌به شرایط مزایا و معایبی داشته باشد.

بزرگ‌ترین عیب در ارتباطات فیبر نوری مشکلات کابل‌کشی  در فواصل دور است ولی مزایای بسیاری مانند عدم نویز پذیری پهنای باند بالا و غیره که اگر امکان کابل‌کشی بین شعب وجود داشته باشد بهترین گزینه برای ایجاد زیرساخت و ارتباطات بین شعب می‌باشد .

  • ارتباطات بی‌سیم:

ارتباط بی‌سیم یا وایرلس که امروزه با توجه به سهولت نصب و راه‌اندازی نسبت‌به بستر سیمی و فیبر نوری در محیط‌های شهری و خارج از شهر و طرفدارهای زیادی دارد و همچنین تجهیزات وایرلس در برندها به امکانات و سخت‌افزار و نرم‌افزار در بازار ایران به‌وفور وجود دارد که از معروف‌ترین آن‌ها که بیشترین استفاده را دارند می‌توان به برندهای میکروتیک (Mikrotik) یو بی ان تی(ubnt)، Engenius  ،mimosa و … اشاره کرد.

نحوه ارتباط  سیستم‌های وایرلس به‌صورت پوینت تو پوینت می‌باشد به‌گونه‌ای که باید هر دو دستگاه به‌صورت مستقیم همدیگر را تحت پوشش قرار دهد که در بازه‌های فرکانسی و استانداردهای مختلف کار می‌کنند.

ما در شرکت مهندسی رسا تلکام تجربه راه‌اندازی سیستم‌هایی رادیویی بی‌سیم در تبریز و همچنین راه‌اندازی زیرساخت فیبر نوری تبریز را در بسیاری از مجموعه‌ها و محیط‌های صنعتی و غیرصنعتی را در شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی و غربی داشته ایم و کارشناسان رسا تلکام با داشتن مدارک بین‌المللی و شرکت‌های معتبر تولیدکننده تجهیزات شبکه و همچنین مجوزهای رسمی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مراحل مشاوره اجرا و پشتیبانی لینک‌های بی‌سیم رادیویی و ارتباطات سیمی پایدار در تبریز در خدمت همشهریان عزیز هستیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041