رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

بررسی انواع نسخه های VMware

 

 

بررسی انواع نسخه های VMware

 

 

شرکت VMware در سال 1998 آغاز به کار کرد. این شرکت یکی از زیر مجموعه های شرکت بزرگ EMC بزرگترین تولید کننده تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات در دنیا می باشد. VMware از آغاز کار خود در زمینه تخصصی مجازی سازی فعالیت کرده است و به همین دلیل قدرتمند ترین شرکت در زمینه مجازی سازی در دنیا محسوب می شود. فعالیت های این شرکت در زمینه تولید نرم افزار را می توان به صورت کلی به چهار دسته : نرم افزار های مجازی سازی دسکتاپ یا کاربرد خانگی ، نرم افزار های مجازی سازی سرور ، نرم افزار های مجازی سازی پردازش ابری یا Cloud Computing و نرم افزار های مجازی سازی نرم افزار های کاربردی تقسیم کرد.

 

VMware چیست؟

 

این نرم افزار یک ماشین مجازی از شرکت VMWare است. چندین نسخه از سیستم عامل مشابه را قادر می سازد و یا چندین سیستم عامل مختلف وجود دارد که می توانند هم زمان در همان دستگاه مبتنی بر x86 اجرا شوند. این سیستم عامل از چندین سیستم عامل پشتیبانی می کند که روی ویندوز یا رایانه شخصی لینوکس کار می کنند.

 

همچنین دارای ابزار های استقرار مانند VMWare ACE است. دسک تاپ کاربر می تواند در یک درایو USB برای حمل و نقل ذخیره شود. این فرآیند ایجاد نرم افزار های مبتنی بر نرم افزار یا مجازی است که شامل سرور ، ذخیره سازی و شبکه های مختلف می باشد. این به طور موثر عمل می کند و می تواند راه حلی برای کاهش هزینه های فناوری اطلاعات و افزایش کارآیی و چابکی باشد.

 

شرکت VMware به طور کلی دو نوع مجازی ساز ارائه داده است : مجازی ساز نوع 1 (Type 1) که مجموعه vSphere را شامل می شود و مجازی ساز نوع 2 (Type 2) که شامل ابزار های تست و خطا مانند VMware Workstation می باشد. vSphere خود شامل چند بخش است که دو بخش معروف تر آن vSphere Client و Hypervisor می باشند. در ادامه نگاهی دقیق به هر یک از این فناوری ها می اندازیم.

 

Hypervisor چیست؟

 

 

Hypervisor چیست؟

 

 

Hypervisor شامل ابزاری است که توسط آن کار مجازی سازی را انجام می دهیم. این ابزار که بر مبنای لینوکس نیز می باشد ، ESXi نام دارد. ESXi یک نرم افزار مجازی سازی است که به شما امکان می دهد چندین نمونه از ماشین های مجازی را در یک سرور فیزیکی ایجاد کنید. این نرم افزار به طور مستقیم بر روی ماشین فیزیکی شما نصب می شود و برای عملکرد به سیستم عامل اصلی نیاز ندارد. با توجه به این واقعیت ، ESXi می‌تواند سریع‌ تر عمل کند، مقیاس‌ پذیرتر باشد و در کل عملکرد بهتری نسبت به انواع دیگر Hypervisor دارد.

 

ESXi یکی از کوچک ترین Hypervisor های دنیا با حجم حدود 380 مگابایت است. یعنی فرآیند نصب ESXi سریع می باشد ، همچنین می توانید سرور ESXi را از درایو USB بوت کنید و نگهداری این سرویس ساده می شود.

 

VMware vCenter چیست؟

 

 

VMware vCenter چیست؟

 

 

VMware vCenter ، در واقع VMware vCenter Server یک برنامه کاربردی سرور است که امکان مدیریت متمرکز کل زیر ساخت مجازی شما ( شامل ماشین های مجازی ایجاد شده روی ESXi و خود ESXi ) را از یک کنسول واحد فراهم می کند. این راه حل ، سادگی مدیریت و پیشگیری از خطا ها را فراهم می کند.

 

سرور VCenter از نظر فنی برای اجرا و نگهداری ماشین های مجازی ضروری نیست ، شما می توانید این کار را به خوبی با استفاده از ESXi انجام دهید. اما VCenter Server مزایای زیادی دارد ، به خصوص زمانی که نیاز به مدیریت متمرکز دارید. مدیران می توانند کل محیط VM را از یک مکان پیکربندی و مدیریت کنند. سایر ویژگی های بسیار مفید موجود در VCenter Server عبارتند از اتوماسیون ، زمان بندی وظایف و ویژگی های هشدار. همچنین این نرم افزار به شما کمک می کند تا تخصیص و در دسترس بودن منابع را بهینه کنید.

 

VMware vSphere چیست؟

 

 

VMware vSphere چیست؟

 

 

همان طور که مایکروسافت دارای پلتفرم Office 365 است ، VMware نیز دارای vSphere است. vSphere مجموعه ای است که دارای حجم بسیار زیادی از برنامه ها و ویژگی ها برای اهداف مجازی سازی می باشد. vSphere یک پلتفرم مجازی سازی است. از پرکاربرد ترین بخش های vSphere عبارتند از VMware Hypervisor، VMware vCenter و همچنین VMware vSphere Client و بسیاری موارد دیگر.

 

یک vSphere Client به مدیران اجازه می‌دهد به سرور های ESXi موجود متصل شوند و ماشین‌ های مجازی ایجاد شده روی Hypervisor را مدیریت و نگهداری کنند. در واقع می توان گفت vSphere Client یک ابزار مدیریتی در مجازی سازی است.

 

جمع بندی

 

برای جمع بندی ، vSphere یک مجموعه محصول است. ESXi یک Hypervisor است که روی ماشین فیزیکی نصب شده است. vCenter Server یک پلتفرم مدیریتی برای ماشین های مجازی است. هنگامی که روی یک محیط مجازی سازی کوچک کار می کنید ، vSphere Client به اندازه کافی برای نگهداری و مدیریت ماشین های مجازی ایجاد شده بر روی چند سرور ESXi کافی خواهد بود.

 

اما زمانی که محیط شما در حال افزایش است و برای مدیریت چندین سرور ESXi خود به ویژگی‌ های پیشرفته نیاز دارید ، vCenter به شما امکان می‌دهد مجوز های دسترسی را کنترل کنید ، عملکرد را نظارت کنید و برای مثال یک ماشین مجازی موجود را شبیه‌ سازی کنید. vCenter هنوز از طریق vSphere Client کنترل می شود تا فرآیند ها را برای مدیران ساده کند.

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در آذربایجان شرقی و تبریز می باشد.

 

جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041