رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

بررسی گرنداستریم مدل UCM6204 و UCM6208

 

 

بررسی گرنداستریم مدل UCM6204 و UCM6208

 

 

IP PBX سری UCM6200 که به منظور ارائه یک راه حل متمرکز برای نیاز های ارتباطی مشاغل طراحی شده است ، ویژگی های صوتی ، تصویری ، داده ای را برای مدیریت یک شرکت آسان تر می کند. این سری از IP PBX به مشاغل اجازه می دهد تا چندین فناوری ارتباطی مانند صوتی ، تماس تصویری ، کنفرانس ویدئویی ، نظارت تصویری ، ابزار داده ، گزینه های تحرک و مدیریت دسترسی به امکانات را بر روی یک شبکه مشترک مدیریت و یا از راه دور دسترسی داشته باشند.

 

در ادامه به بررسی دو نوع گرنداستریم مدل UCM6204 و UCM6208 می پردازیم.

 

مرکز تلفن تحت شبکه گرنداستریم

 

تلفن‌ های تحت شبکه از درخشان‌ ترین محصولات شرکت گرنداستریم هستند. همان طور که می‌ دانید تلفن تحت شبکه به تلفنی گفته می‌شود که توانایی انتقال صدا در بستر اینترنت را داشته باشد. البته گرنداستریم تنها به انتقال صدا بسنده نکرده و در تولید تلفن‌ های خود ، امکان ارسال تصویر را نیز گنجانده است. در واقع ارتباطات یکپارچه که گرنداستریم بر روی بهبود آن تاکید دارد نیز به معنی انتقال صدا و تصویر به صورت هم زمان و در بستر شبکه است.

 

تلفن‌ های تحت شبکه گرنداستریم برای شرکت‌ ها و مراکز متوسط و کوچک بسیار مناسب بوده و می‌توان گفت بازار هدف این شرکت نیز همین مراکز می‌ باشند. گرنداستریم ( Grandstream ) یک شرکت در ایالات متحده است که در سال ۲۰۰۲ فعالیت خود را در زمینه تجهیزات مرتبط با تکنولوژی VoIP آغاز کرده است. این شرکت از همان ابتدای تاسیس خود ، سعی داشت با تمرکز بر روی بهینه سازی ارتباطات یکپارچه ( UC ) انقلابی در این زمینه ایجاد کند که البته تا حدود زیادی نیز در این امر موفق شده است.

 

 

مرکز تلفن تحت شبکه گرنداستریم

 

 

امروزه گرنداستریم دایره تولید محصولات خود را گسترش داده است. برخی از انواع تولیدات Grandstream عبارتند از : تلفن های تحت شبکه VoIP ، سانترال‌ های تحت شبکه و دوربین‌ های IP VoIP Gateway.

 

شرکت گرنداستریم تلفن‌ های تحت شبکه خود را در دو دسته تلفن‌ های صوتی و تلفن‌ های ویدئویی تولید و به بازار عرضه می‌کند. دیگر زمان آن رسیده تا تعریف قدیمی خود را از دستگاه‌ های تلفن که صرفا یک وسیله برای انتقال صدا بر روی خطوط آنالوگ بود را دور بیندازید و وارد دنیای مدرن و جدید UC شوید. تلفن‌ های صوتی تحت شبکه گرنداستریم در انواع مختلفی در دسترس کاربران قرار دارند :

 

  • تلفن‌ های Carrier-Grade

 

  • تلفن‌ های High End یا رده بالا

 

  • تلفن‌ های Basic یا پایه

 

  • تلفن‌ های Mid-Range یا میان رده

 

  • تلفن‎ های بی سیم DECT

 

  • تلفن‌ های بی سیم Wi-Fi

 

تلفن‌ های Carrier-Grade با ظاهری جدید ، طراحی زیبا و سیستم‌ عامل یکپارچه جهت استفاده در مراکز تجاری ، ادارات و سازمان‌ های بزرگ طراحی شده‌اند. ویژگی اصلی این تلفن‌ ها برخورداری از یک پلتفرم صوتی قدرتمند و قابلیت استفاده آسان است. انواع مدل‌ های سری GRP از تلفن‌ های گرنداستریم در دسته Carrier-Grade قرار می‌گیرند. برای کاربرانی که با حجم بالایی از تماس‌ ها مواجه هستند و به دنبال بهره‌ گیری از ویژگی‌ های پیشرفته تلفن‌ های تحت شبکه هستند ، تلفن‌ های High End گرنداستریم توصیه می‌شوند.

 

 

مرکز تلفن تحت شبکه گرنداستریم

 

 

سری GXP2100 از جمله تلفن‌ های High End به شمار می‌روند. تلفن‌ های Basic از جمله محصولات ساده شرکت گرنداستریم به شمار می‌روند که برای کسانی که به دنبال یک ارتباط کارآمد و با کیفیت اما در عین حال ساده هستند ، بسیار مناسب می‌باشند. اگر به دنبال یک تلفن برای استقرار در اتاق‌‌ های هتل ، مراکزی همچون انبار و یا مراکز اطلاعاتی هستید ، تلفن‌ پایه یا Basic گرنداستریم می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

 

در یک کلام می‌توان گفت اگر تجارت شما در حال رشد است و به دنبال گسترش آن هستید ، باید به سراغ تلفن‌ های Mid-Range گرنداستریم بروید. این تلفن‌ ها هم از ظاهری زیبا و طراحی کاربرپسند برخوردار هستند و هم استفاده از آن‌ ها نیز بسیار آسان است. تلفن‌ های سری GXP1700 از جمله محصولات Mid-Range این شرکت به شمار می‌روند. تلفن DECT بی سیم گرنداستریم نیز برای افرادی که ترجیح می‌دهند کارمندان را به یک میز ثابت محدود نکنند ، بسیار مناسب است.

 

یک تلفن دکت با استفاده از دستگاه پایه به سرور اصلی مرکز تلفن متصل می‌شود و به همین دلیل قابلیت حرکت و جا به جایی را دارد. از طرفی چون دستگاه‌ های پایه DECT در نقاط مختلف از یک مجموعه نصب می‌شوند ، می‌توانید در فواصل دور نیز از گوشی‌ های بی سیم استفاده کنید. ( ارتباط گوشی بی سیم با دستگاه پایه DECT برقرار می‌شود و نه سرور اصلی مجموعه ). جدید ترین تلفن‌ های تحت شبکه گرنداستریم ، با عنوان تلفن بیسیم Wi-Fi به بازار عرضه شده‌اند.

 

این تلفن‌ ها می‌توانند به وای فای شرکت متصل شده و در محدوده آن کار کنند. تلفن بی سیم WP820 مشهورترین تلفن Wi-Fi تولید شده توسط شرکت گرنداستریم است. شرکت گرنداستریم برای طرفداران ارتباطات ویدئویی نیز نوعی از تلفن‌ های تحت شبکه را طراحی کرده است. این تلفن‌ ها با استفاده از یک پلتفرم چند رسانه‌ ای امکان برقراری هم زمان ارتباطات صوتی و تصویری را فراهم می‌کنند. از جمله این تلفن‌ ها می‌توان به مدل‌ های سری GXV3200 اشاره کرد.

 

گرنداستریم مدل UCM6204

 

 

گرنداستریم مدل UCM6204

 

 

 

  • این مرکز تماس قابلیت ریجیستر کردن تا ۵۰۰ داخلی SIP را داراست.

 

  • عدم نیاز به انجام کانفیگ و شناسایی خودکار تلفن های IP سیپ گرنداستریم

 

  • دارای ۴ خط تلفن شهری آنالوگ به عنوان ورودی FXO

 

  • دارای ۲ خط تلفن داخلی آنالوگ به عنوان خروجی FXS

 

  • دارای پورت های شبکه گیگ و پورت USB و پورت SD برای اتصال رم و فلش

 

  • امکان راه اندازی و تعریف تلفن گویا یا پاسخگوی خودکار ۵ مرحله ای -IVR

 

  • امکان ضبط مکالمات خودکار با پنل آنلاین و تحت وب

 

  • امکان ثبت مکالمات با جزئیات تماس شامل شماره ،زمان ، روز ،شماره داخلی ، مدت مکالمه و …. CDR

 

  • امکان راه اندازی صف انتظار به همراه پیغام های صوتی فارسی و قابل دانلود

 

  • استفاده از قوی ترین سیستم های رمز گذاری برای حفاظت و امنیت شبکه SRTP ، TLS و HTTPS

 

  • پایداری بالا و قابل اطمینان

 

  • پشتیبانی از آپشن فکس سرور و ارسال فکس به ایمیل

 

  • امکان برقراری ۷۰ تماس هم زمان

 

  • امکان پشتیبانی از تلفن های تصویری SIP با پروتکل های H.264 ، H.263 یا H.263+

 

گرنداستریم مدل UCM6208

 

 

گرنداستریم مدل UCM6208

 

 

از جمله ویژگی های این دستگاه استفاده از خطوط سیپ ترانک است. SIP یک پروتکل یا استاندارد جهانی است که برای خطوط شهری مورد استفاده قرار می گیرد. اطلاعات صوتی از طریق مرکز تلفن های مخابرات به مرکز تلفن های سازمانی ارسال می شود. با وجود پروتکل SIP تمام اطلاعات صوتی آنالوگ به اطلاعات دیجیتالی تبدیل می شود. این دستگاه می تواند 50 خط سیپ ترانک را رجیستر کند. برای استفاده از خطوط جدید مخابراتی به تکنولوژی های جدید تری نیاز است که این دستگاه از آن تکنولوژی ها پشتیبانی می کند.

 

مرکز تلفن های سانترال علاوه بر جنبه نرم افزاری و تکنولوژی هایی که ارائه می دهند از نظر سخت افزاری هم مورد بررسی قرار می گیرند. این دستگاه از جنبه سخت افزاری دارای پورت شبکه و پورت USB می باشند و همچنین با اسلتی که بر روی دستگاه قرار گرفته است امکان افزودن کارت SD نیز وجود دارد.

 

دیگر امکاناتی که ارائه داده می شود شامل ضبط مکالمات است که کاربران می توانند با استفاده از این قابلیت مکالمات را ضبط کرده و بر روی وب به آن ها دسترسی داشته باشند. برای آن دسته از کاربرانی که کار کردن به زبان فارسی را ترجیح می دهند این دستگاه قابلیت پشتیبانی از زبان های مختلف را دارد.

 

تلفن گویایی که توسط این مرکز ارائه می شود در 5 سطح است که مخاطبان می توانند از این طریق به اپراتور مورد نظر متصل شوند. ویژگی صف انتظار نیز از دیگر امکانات این دستگاه می باشد و برای مدیریت ترافیک خطوط طراحی شده است و این امکان را به مخاطب می دهد که بداند در چه جایگاهی از صف قرار گرفته و تا چه بازه زمانی به اپراتور مورد نظر وصل می شوند.

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز می باشد.

جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041