رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

تفاوت گیت وی FXO و FXS چیست ؟ و کاربرد آن ها

تفاوت گیت وی FXO و FXS چیست ؟ و کاربرد آن ها

 

پورت FXS چیست ؟

 

FXS مخفف عبارت Foreign Exchange Subscriber پورتی است که در واقع خط آنالوگ را به مشترک تحویل می دهد. به عبارت دیگر ، FXS پلاگین دیواری می باشد که صدای شماره گیری ، جریان باتری و ولتاژ زنگ را ارائه می دهد. این جک یا رابط سیستم تلفن است که می توان دستگاه های FXO را به آن متصل کرد.

 

پورت FXO پیست ؟

 

FXO مخفف عبارت Foreign Exchange Office پورتی است که خط آنالوگ را دریافت می کند. FXO پلاگین روی تلفن یا دستگاه نمابر یا پلاگین های روی سیستم تلفن آنالوگ شماست. این نشانگر On-hook / Off-hook را ارائه می دهد. از آن جا که پورت FXO به دستگاهی مانند فکس یا تلفن متصل است ، دستگاه غالبأ FXO نامیده می شود. این پورت اتصال به خط آنالوگ FXS را بر قرار می کند.

 

FXO و FXS همیشه زوج هستند ، یعنی شبیه دو شاخه نر و ماده هستند. در صورت عدم استفاده از سیستم تلفنی ، FXO مستقیمأ به پورت FXS می شود. این پورت توسط شرکت تلفنی ارائه می شود.

 

تفاوت پورت های FXO و FXS چیست ؟

 

پورت های FXO گیرنده بوق خطوط تلفن و پورت های FXS ارائه دهنده بوق خطوط تلفن هستند. در نتیجه شما باید خطوط تلفن را به پورت FXO و همچنین تلفن های آنالوگ را به پورت FXS متصل کنید تا بتوانید یک تماس را برقرار کنید. در این تماس ، ویپ نقش واسط و مدیریت کننده تماس ها را بر عهده دارد.

 

روش های FXO و FXS چیست ؟

 

اگر می خواهید با جزئیات فنی بیشتری ، نحوه تعامل پورت FXO و FXS را بدانید ، به توالی دقیق آن در ادامه می پردازیم.

 

 

تفاوت پورت های FXO و FXS چیست ؟

 

 

زمانی که می خواهید تماس بگیرید :

 

شما تلفن را بر میدارید ( دستگاه FXO ) پورت FXS تشخیص می دهد که شما از مدار خارج شده اید.

 

شما شماره تلفنی را می گیرید که شماره ها به عنوان اعداد چند فرکانسی DTMF به پورت FXS منتقل می شوند.

 

تماس ورودی :

 

پورت FXS تماس را دریافت می کند و سپس ولتاژ زنگ را به دستگاه FXO متصل ، ارسال می کند.

 

تلفن زنگ می خورد.

 

به محض بر داشتن تلفن ، می توانید به تماس خود پاسخ دهید.

 

پایان تماس :

 

معمولأ پورت FXS برای خاتمه دادن به تماس به هر یک از دستگاه های FXO متصل ، متکی است.

 

گیت وی FXO و FXS

 

سیستم تلفنی ویپ از پروتکل اینترنت یا همان بستر شبکه برای انتقال صدا استفاده می کند که به آن بستر دیجیتال نیز گفته می شود.

 

حال آن که خطوط تلفنی به صورت آنالوگ هستند و برای این که بتوان از آن ها در سیستم تلفنی ویپ استفاده کرد باید آن را به دیجیتال تبدیل کنیم ، گیت وی ها این وظیفه را به عهده دارند.

 

در واقع گیت وی ها دارای تعدادی پورت FXO و FXS هستند که با استفاده از آن پورت ها این عمل انتقال از آنالوگ به دیجیتال و بر عکس را انجام می دهند.

 

نقش FXO و FXS در سیستم های تلفنی چیست ؟

 

FXO و FXS همیشه به صورت جفتی هستند. اگر هیچ سیستم تلفنی استفاده نشده باشد ، تلفن یا همان FXO مستقیمأ به پورت FXS متصل می شود. این پ.رت توسط کمپانی ارائه دهنده سرویس تلفنی فراهم می شود.

 

اگر شما یک PBX دارید ، شما ابتدا باید خط تلفن را به PBX وصل کرده و سپس تلفن ها را به PBX متصل کنید. بنابراین PBX شما باید دارای دو نوع پورت باشد ، پورت FXO برای اتصال به پورت FXS و همچنین پورت FXS برای اتصال به دستگاه های تلفن یا دستگاه های فکس.

 

بسیاری از سیستم های تلفنی معمولی هر دو پورت FXO و FXS را فراهم می کنند ولی برخی از سیستم های تلفن آی پی ممکن است نیاز به یک گیت وی اضافه برای فراهم کردن FXO و FXS داشته باشند.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041