رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

خدمات اکتیو شبکه در تبریز

 

 

خدمات اکتیو شبکه در تبریز

 

 

یکی دیگر از بخش های مهم شبکه مربوط به خدمات اکتیو شبکه می‌ باشد. خدمات اکتیو به مجموعه فعالیت هایی که بعد از پسیو برای استفاده از تجهیزات انجام می‌ گیرد گفته می شود. در واقع خدمات اکتیو مجموعه فعالیت های نرم افزاری است که بر روی تجهیزات سخت افزاری برای فعال شدن شبکه و دیتا اعمال می‌ شود. تنظیمات دستگاه های مختلف در شبکه مانند : سويیچ روتر فایروال فیبرنوری و کارت شبکه در بخش طراحی خدمات اکتیو شبکه صورت می‌ گیرد.

 

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات پسیو شبکه مقاله < خدمات پسیو شبکه در تبریز > را مطالعه فرمایید.

 

مجموعه فعالیت‌ های خدمات اکتیو شبکه

 

 

مجموعه فعالیت‌ های خدمات اکتیو شبکه

 

 

 

  • طراحی دیتاسنتر

 

  • بکاپ گیری از دیتاسنتر

 

  • برقراری امنیت شبکه

 

  • نصب تجهیزات ذخیره سازی

 

  • نصب سیستم عامل‌ های کلاینت و سرور

 

  • امنیت زیرساخت شبکه LAN و WAN

 

  • خدمات نصب و راه اندازی سرور

 

  • نصب و راه اندازی آنتی ویروس

 

  • نصب و راه اندازی فایروال و UTM

 

  • پیکربندی و کانفیگ شبکه وایرلس

 

  • انجام امور مربوط به مجازی سازی

 

  • راه اندازی سخت افزار ها

 

  • انجام عملیات مربوط به مانیتورینگ و کنترل شبکه

 

  • نصب و راه‌ اندازی ایمیل سرور

 

  • ارائه خدمات پشتیبانی در شبکه

 

  • پیاده سازی نرم افزار های مورد نیاز شبکه و آپدیت نرم افزار ها

 

  • انجام کار های مربوط به ویپ و اکانتینگ

 

  • انجام تنظیمات و پیکربندی جهت کنترل و مدیریت یکپارچه سیستم‌ ها و فایل‌ ها

 

  • نصب و راه‌ اندازی سرویس‌ ها و نرم افزار های تحت شبکه مانند : Active Directory ، DNS

 

  • نصب ، تنظیم و پیکربندی تمامی تجهیزات اکتیو شبکه مانند : سوئیچ ، روتر ، اکسس پوینت ، فایروال و …

 

وظایف پشتیبان خدمات اکتیو چیست؟

 

 

وظایف پشتیبان خدمات اکتیو چیست؟

 

 

 

  • تعریف کاربران جدید در شبکه

 

  • تعریف دسترسی های مختلف برای کاربران

 

  • ایجاد تغییرات در دسترسی های کاربران

 

  • چک کردن پروتکل های امنیتی

 

  • آپدیت نرم افزار ها

 

مراحل خدمات اکتیو شبکه

 

راه اندازی و نصب تجهیزات شبکه

 

به طور کلی می توان گفت که تمامی کارت های شبکه ، سوئیچ ها ( اعم از میکروتیک و سیسکو ) ، روتر ها و تجهیزات بی سیم و یا Access Point ها در این مرحله پیکربندی شده و برای وارد شدن به شبکه آماده سازی می شوند.

 

 

 

مراحل خدمات اکتیو شبکه

 

 

 

راه اندازی سیستم عامل

 

در خصوص خدمات اکتیو شبکه باید بیان کرد که دو نوع سیستم عامل ویندوز و لینوکس در این حوزه کارایی دارند و باید در نظر داشته باشیم که هر دو سیستم عامل می توانند مزایا و ویژگی های خاصی را داشته باشند. از این رو بهتر است که انتخاب سیستم عامل مورد نیاز در شبکه را به تکنسین ها و کارشناسان رسا تلکام بسپارید و یا در این حوزه با این کارشناسان مشورت داشته باشید.

 

سرویس های شبکه باید نصب شوند.

 

در یک شبکه ما از سرویس های مختلفی باید استفاده کنیم که از جمله مهم ترین آن ها می توان به DHCP Server ، nat server ، web server ، file server و غیره می توان نام برد. تمامی این سرویس ها باید به گونه ای نصب و راه اندازی شوند که بیشترین میزان عملکرد را برای شما داشته باشند.

 

راه اندازی مانیتورینگ و کنترل شبکه

 

یک شبکه باید دائما تحت کنترل و مانیتورینگ باشد تا در صورت بروز مشکل ، کارشناس IT بتواند مشکل را حل کند. در این حوزه باید از دو نوع روش مانیتورینگ استفاده کرد که شامل مدیریت منابع و پهنای باند می شود.

 

پیکربندی و تنظیمات مربوط به شبکه

 

استفاده از تجهیزات بی سیم دارای اهمیت بسیار زیادی در شبکه های مدرن و امروزی دارد و از این رو باید این تجهیزات به خوبی نصب و پیکربندی شوند. این کار در قسمت خدمات اکتیو شبکه به صورت کامل برای شما انجام شده و می توانید انتظار داشته باشید که تعداد Device های قابل اتصال به شبکه بی سیم ، مطابق با ایده آل شما باشد.

 

مجازی سازی

 

استفاده از تجهیزات ذخیره سازی مانند nas، das و tape نیازمند آن است که مجازی سازی به خوبی انجام شود و کارشناسان رساتلکام می توانند در این حوزه بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

 

نصب آنتی ویروس

 

آنتی ویروس ها باید به گونه ای مورد استفاده قرار گیرند که شبکه کمترین میزان ریسک را داشته باشد. خدمات اکتیو شبکه شامل نصب آنتی ویروس و راه اندازی آن می باشد.

 

نصب و راه اندازی سرور

 

در این مرحله همه چیز برای راه اندازی و نصب سرور آماده است و خدمات اکتیو شبکه با این مرحله کامل می شود.

 

عوامل موثر بر هزینه نصب و راه‌ اندازی شبکه

 

 

 

عوامل موثر بر هزینه نصب و راه‌ اندازی شبکه

 

 

 

امنیت شبکه

 

امنیت شبکه یکی از مواردی است که در تعیین قیمت خدمات اکتیو شبکه تأثیرگذار است. نرم‌ افزار های امنیت شبکه متفاوتی در بازار وجود دارد که هر یک از آن ها دارای مزایا و معایب منحصر به فردی هستند. اینکه کدام یک از این نرم‌ افزار ها برای مجموعه شما مناسب هستند ، به بودجه و نیاز شما بستگی دارد. پس به شما توصیه می‌ کنیم برای انتخاب و پیاده‌ سازی هر یک از روش‌ های گفته شد ، از یک متخصص امنیت شبکه کمک بگیرید.

 

مانیتورینگ شبکه

 

مانیتورینگ شبکه یا پایش ، یکی دیگر از خدماتی است که به نوعی در حوزه خدمات اکتیو شبکه گنجانده می‌ شود. لازم است ذکر شود که پایش شبکه متفاوت از امنیت شبکه است. در نتیجه ابزار های مانیتورینگ شبکه کاملاً مجـزا از نرم‌ افزار های امنیت بوده و هریک دارای مزایا و معایب منحصر به خود هستند. از آنجایی که آگاهی به موقع از مشکلات موجود در شبکه برای مدیر هر مجموعه ای از اهمیت زیادی برخوردار است ، استفاده از ابزار های مخصوص در این حوزه را به شما توصیه می‌ کنیم.

 

راه‌ اندازی سیستم برق شبکه

 

راه‌ اندازی سیستم برق شبکه از جمله موارد تأثیرگذار است. چرا که برای اجرا و راه‌ اندازی هریک از تجهیزات اکتیو ، به برق نیاز است و از آنجایی که قطعی برق یا نوسانات مدام آن می‌ تواند به هریک از تجهیزات و داده‌ های ذخیره شده در شبکه آسیب جدی وارد کند ، پیاده‌ سازی صحیح و اصولی سیستم برق شبکه اهمیت زیادی دارد.

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز و آذربایجان شرقی می باشد.

جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041