رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

سیپ ترانک ( SIP Trunk ) چیست؟

 

 

سیپ ترانک ( SIP Trunk ) چیست؟

 

 

بسیاری از شرکت ها در حال حاضر از فناوری VoIP در سیستم تلفن خود در شبکه محلی ( LAN ) استفاده می کنند تا به تلفن های IP وصل شوند. فناوری سیپ ترانک نیز از VoIP برای انعطاف پذیری بیشتر در ارتباطات استفاده می کند. سیستم های تلفن سنتی ( که قابلیت VoIP را ندارند ) می توانند با استفاده از دروازه های VoIP متصل شوند و از مزایای استفاده از SIP استفاده کنند. شرکت ها همیشه به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه ها هستند. فناوری سیپ ترانک ( SIP Trunk ) باعث صرفه جویی هزینه های شرکت می شود اما قبل از استفاده از این فناوری، لازم است اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد آن کسب کنید.

 

ما در این مقاله سعی داریم اطلاعات کافی در مورد سیپ ترانک را در اختیار شما قرار دهیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه شوید.

 

سیپ ترانک چیست؟

 

 

سیپ ترانک چیست؟

 

 

 

SIP مخفف عبارت Session Initiation Protocol ( پروتکل آغاز جلسه ) است. خطوط جدید مخابرات سیپ ترانک برای ارتباط صوتی و سایر خدمات ارتباطی از طریق اینترنت است. سیپ ترانک توسط یک PBX با قابلیت IP ( تبادل شعبه خصوصی ) کار می کند. سیپ ترانک جایگزین خطوط تلفن سنتی یا PRI ( رابط نرخ اولیه ) می باشد.

 

پیش از تبدیل شدن SIP به یک روش محبوب و قابل اعتماد برای انتقال سیگنال های صوتی ، تماس های تلفنی از طریق شبکه تلفن سوئیچینگ عمومی (PSTN) انجام می گرفت.

 

PSTN شبکه خطوط تلفن مسی است که به طور سنتی با تلفن مرتبط است. PSTN شبکه مداری است که برای تکمیل یک تماس ، نیاز به اتصال فیزیکی بین دو نقطه دارد. سیپ ترانک ها خطوط تلفن مجازی هستند که به کاربران امکان برقراری و دریافت تماس تلفنی از طریق اینترنت به هر نقطه در جهان با شماره تلفن را می دهند. سیپ ترانک ها از یک شبکه سوئیچ بسته ای استفاده می کنند ، که در آن تماس های صوتی به بسته های دیجیتالی تقسیم می شوند و از طریق شبکه به مقصد نهایی ارسال می شود.

 

پروتکل SIP راهی است که می توان توسط IP (VoIP) تماس برقرار کرد. به عبارت ساده ، SIP فناوری است که می تواند جلسات را با یک تماس دو طرفه یا یک کنفرانس چند جانبه در یک شبکه IP برقرار کند و خاتمه دهد.

 

SIP Trunk نسخه مجازی یک خط تلفن آنالوگ است. با استفاده از SIP می توان یک ، دو یا بیست کانال را به PBX متصل کرد و به شما امکان می دهد تماس های محلی ، تماس های مسافت طولانی و بین المللی را از طریق اینترنت برقرار کنید. اگر یک PBX داخلی در محل کار خود داشته باشید ، یک ارائه دهنده سیپ ترانک می تواند به شما متصل شود و اجازه دهد برای تماس های راه دور ( بدون محدودیت تعداد مکالمات همزمان ) ، از سیستم موجود استفاده کنید.

 

ترانک Trunk چیست؟

 

 

 

ترانک Trunk چیست؟

 

 

 

ترانک به عنوان شبکه درختی و شاخه ای شناخته می شود ، از این رو کلمه Trunk ترانک ، به معنی استفاده از یک شریان اصلی می باشد خواه خط اصلی راه آهن ، یک صندوق تلفن یا یک صندوق کابل باشد . این شریان به خطوط كوچكتری وصل شده و محموله یا پیام را به مقصد خود منتقل می كند.

 

در عصر اینترنت ، Trunking روشی است که در سیستم های انتقال ارتباطات داده استفاده می شود تا با اشتراک چندین خط یا فرکانس ، دسترسی بسیاری از کاربران به شبکه را فراهم کند. همان طور که از نام آن پیداست ، سیستم مانند درختی است که دارای یک تنه و شاخه های زیادی می باشد.

 

مزایای سیپ ترانک ( SIP Trunk )

 

سیپ‌ ترانک برای سازمان مزایای متعددی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

 

 ♦  کاهش هزینه : معمولاً تعرفه‌ ی سرویس سیپ ترانک نسبت به خطوط شهری ارزان‌ تر است.

 

 ♦  بهبود مشتری مداری : خطوط سرویس تلفن SIP Trunk نسبت به خطوط تلفن‌ های سنتی پایدار تر است.

 

 ♦  مالکیت دائمی خط تلفن : سرویس تلفن ثابت سیپ ترانک ( SIP Trunk ) به مکان محدود نمی‌ شود و در صورت جابجایی محل شرکت نیاز پرداخت هزینه‌ ی اضافه برای انتقال خط نیست. در ضمن می‌ توان برای شعب مختلف یک سازمان فارغ از محدودیت‌ های جغرافیایی یک سر شماره دریافت کرد.

 

 ♦  کیفیت صدا : کیفیت تماس‌ های صوتی سرویس سیپ ترانک HD است.

 

 ♦  انعطاف‌ پذیری : اضافه کردن کانال برای مدیریت تماس‌ های بیشتر ، بسیار ساده است و در کمترین زمان ممکن قابل انجام است.

 

 ♦  امنیت : سرویس SIP Trunk یکی از امن‌ ترین سرویس‌ های تلفن موجود در بازار است. لازم به ذکر است سرور VoIP در سمت مشترک قرار دارد و تمام مسئولیت‌ آن به عهده‌ ی مشترک است.

 

تفاوت SIP Trunk و VoIP

 

 

تفاوت SIP Trunk و VoIP

 

 

 

ترانک های SIP با ترانک های PBX تفاوت دارند زیرا هر نوع پیام رسانه ای ، غیر از صدا را حمل می کنند. SIP که به منظور استفاده در یک شبکه داده طراحی شده است ، بسته هایی را انتقال می دهد که می توانند صدا ، داده یا ویدیو را حمل کنند. این باعث می شود آن ها انعطاف پذیر تر از ترانک های PBX و همچنین مقرون به صرفه تر باشند ، زیرا می توان صدا را به این کانال اضافه کرد.

 

علاوه بر این ، هنگامی که صدا به یک سرویس سیپ ترانک اضافه شد ، شرکت می تواند از تمام برنامه های ارتباطی تا انتها پشتیبانی کند ، و این یک محیط ایده آل برای ارتباطات یکپارچه ( UC ) است.

 

VoIP در مقایسه با SIP یک فناوری جداگانه با مدل کاری خاص نیست. VoIP فقط برای تبادل صدا می باشد اما SIP تبادل پیام های چند رسانه ای شامل صدا ، متن و فیلم را بر عهده دارد.

 

برای ارتباطات تجاری که محدود به تماس های تلفنی صوتی است ، VoIP PBX به عنوان یک راه حل توانمند عمل می کند. از آنجا که می توان VoIP PBX را روی سرور محلی تنظیم یا روی ابر میزبانی کرد ، توانایی های آن متفاوت است.

 

تماس VoIP فقط از طریق اینترنت یا یک شبکه داخلی اتفاق می افتد. سیپ ترانک می تواند برای انتقال بسته های داده از طریق هر شبکه ، از جمله ISDN ( شبکه تلفن فیزیکی ) ، VPN یا اینترنت استفاده کند. یکی از تأثیرات اصلی این تفاوت این است که تلفن VoIP برای کار با نرم افزار و اتصالات خود به یک رایانه نیاز دارد در حالی که تجهیزات SIP می توانند جداگانه کار کنند. تماس های VoIP از یک مکان مرکزی که ترافیک را فرماندهی می کند ، کنترل می شوند.

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز و آذربایجان شرقی می باشد.

جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041