رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

قطعات سرور HP

 

قطعات سرور HP

 

برپایی یک شبکه کامپیوتری در یک مجموعه از جمله نیازمندی هایی است که دیر یا زود همه ی مدیریان نکته سنج و ریزبین به آن پی برده و به منظور کاهش هزینه یا زمان های تلف شده در کار و افزایش سرعت انتقال ، کیفیت و امنیت اطلاعات دیجیتالی خود در پی آن می روند.

 

عدم ثبات قیمت ها ، عدم تناسب میان قیمت ها و کیفیت محصولات ، ترس از به کار بردن قطعاتی کار کرده در ساختار شبکه و ریسک همکاری با مجموعه ای فاقد دانش و توانمندی لازم برای راه ندازی یک شبکه در مجموعه های ذکر شده از جمله دغدغه هایی هستند که پای ثابت مشکلات موجود پیش پای متقاضیان بوده و آنان را از مسیر استفاده از چنین سامانه هایی منحرف می کنند.

 

در همین رابطه شناخت قطعات به کار رفته در سرور ها ، وظیفه آن ها و آشنایی با شخصیتی حقوقی که به عنوان یکی از مجریان این حوزه سال ها به فروش تجهیزات ، طراحی و راه اندازی شبکه های کامپیوتری مشغول بوده ایت ، می تواند به انتخاب گزینه های صحیح توسط متقاضیان کمک کند.

 

قطعات سرور HP را می توان به عنوان مهم ترین بخش سرور معرفی کرد. با استفاده از این قطعات که گستردگی بسیار بالایی را در بر می گیرند می توان سرور های HP را ارتقاء داد. با توجه به نیاز کاربران در صنعت IT هر روزه داده ها و اطلاعات مهم کاربران در سازمان ها افزوده می شود و سرور ها با قطعات قدیمی دیگر پاسخگوی نیاز مشتریان نمی توانند باشند. در نتیجه قطعات سرور HP امری است که برای مشتریان بسیار حائز اهمیت است.

 

قطعات سرور HP

 

هارد دیسک سرور :

 

 

هارد دیسک سرور

 

 

این محصول بنا به میزان نیاز یک مجموعه و همچنین رعایت پروتکل های امنیتی معمولأ بیش از یک عدد در ساختار سرور های کامپیوتری دیده می شوند ، حافظه ایست که همه اطلاعات روی آن درج شده و داده های درون شبکه بر روی آن ها ثبت می شوند.

 

این محصولات شبیه هارد دیسک های استفاده شده در PC یا کامپیوتر های رومیزی هستند که به دلیل لزوم استفاده از ساختاری قدرتمند و سریع تر می توانند اطلاعات را با سرعت بیشتری خوانده یا روی خود درج کنند.

 

همچنین باید بدانیم که سرعت چرخش دیسک حافظه ، ابعاد استاندارد آن و رابط هارد از جمله مهم ترین عوامل تأثیرگذار در سرعت ، قیمت و کارایی آن می باشند.

 

کارت رید سرور :

 

 

کارت رید سرور

 

 

از دیگر تجهیزات سرور HP مورد نیاز و مهم می توان به کارت رید (HPE Array Raid) یا کنترلر (HPE Raid Controller) اشاره کرد. امنیت دیتا و داده ها همیشه از مهم ترین و اساسی ترین دغدغه ها برای مدیران شبکه می باشد. رید کنترلر این نگرانی ها را رفع کرده است و با فرآیند رید ، اطلاعات به صورت همیشگی در محیطی امن ذخیره می شوند.سرور های HP در نسل های مختلف از کنترلر های متنوعی پشتیبانی می کنند که بسته به نیاز مشتریان این کنترلر ها در دسترس کاربران قرار می گیرد.

 

کارت سرور HBA :

 

با فرض کارکرد صحیح و بی نقص سرور HP ، سخت افزار های دیجیتالی از قبیل کامپیوتر های شخصی ، تلفن های همراه ، ماشیت آلات اداری مانند چاپگر ها و … نیازمند بستر واحدی هستند تا به این واسطه به سرور یا همان حافظه اشتراکی مجموعه متصل شوند. این وظیفه که توسط کارت های HBA انجام می شود ، سبب می شود تا همه کاربران به واسطه پروتکل FC به شبکه SAN متصل شوند. لازم به ذکر است که روی این قطعات سرور HP آدرس فیزیکی به نام WWN مخفف عبارت World Wide Name وجود دارد که با سرعت های 8 و 16 Gb/s به انتقال اطلاعات میان سرور و کاربران کمک می کند.

 

ماژول فیبرنوری :

 

 

ماژول فیبرنوری

 

 

این ماژول به عنوان یکی از قطعات سرور HP که به افزایش سرعت انتقال اطلاعات کمک می کند ، در واقع وظیفه تبدیل سیگنال های دیجیتالی را به پالس های نوری داشته و به این ترتیب امکان ارسال اطلاعات را از طریق فیبر های نوری تا ده ها کیلومتر دور تر فراهم می کند.

 

با وجود اینکه این مسافت با ابعاد یک سازمان ، اداره یا نهاد همخوانی نداشته و قطعأ از همه پتانسیل های آن استفاده نمی شود ، اما سرعت و کیفیت بالا در انتقال اطلاعات عواملی نیستند که بتوان به سادگی از کنار آن ها گذشت.

 

CPU یا پردازنده :

 

می توان گفت واحد پردازش یا CPU یک سرور مهم ترین بخش آن است ، زیرا این بخش در حکم یک قلب تپنده ، وظیفه تجزیه و تحلیل داده های موجود را بر عهده دارد. چنانچه CPU در یک سیستم ضعیف بوده یا به اندازه دیگر بخش های یک کامپیوتر یا سرور پیشرفته نباشد ، شاهد هنگ های متعدد و پیاپی خواهیم بود.

 

باتری :

 

 

باتری

 

 

می دانیم که راید کنترلر وظیفه هدایت ترافیک ذخیره سازی و تهیه بک آپ را برعهده دارد که در صورت قطع برق ممکن است اطلاعاتش از بین برود. به همین دلیل نیازمند یک منبع انرژی اضافی در میان قطعات سرور HP در کسوت یک باتری هستیم که در صورت قطع برق هم به ادامه فعالیت این قطعه کمک کرده و اطلاعاتمان را ذخیره کند.

 

مادربرد :

 

در میان قطعات سرور HP ، مادربرد در حقیقت بستر اصلی سرور بوده و پذیرای ماژول های مختلف می باشد. زمانی که در خصوص ویژگی های یک سرور صحبت می کنیم ، در واقع درمورد مدل قطعه مورد نظر ، ویژگی های مادربرد آن و امکاناتی که این شاسی به وجود خواهد آورد ، صحبت می کنیم.

 

پاور یا منبع تغذیه :

 

 

پاور یا منبع تغذیه

 

 

همه قطعات الکترونیکی موجود در یک سرور برای شروع یا ادامه فعالیت خود به نیروی برق نیازمند هستند ، حال اینکه این نیروی برق از سوی منبع باید به طریقی خاص پخش شده و باید مصرف ، ولتاژ و آمپراژ هر یک مورد توجه قرار گیرد. پاور به عنوان قطعه ای که این وظیفه را بر عهده دارد موجی افزایش ضریب اطمینان شده و در صورتی که به جای یکی ، چند عدد از آن ها در سیستم مورد استفاده قرار گیرند از قطعی برق جلوگیری می کنند.

 

رم (RAM) :

 

 

رم (RAM)

 

 

RAM یا دستیابی تصادفی به حافظه ، قطعه ای با قابلیت خواندن و نوشتن است که اطلاعات برنامه به منظور دسترسی سریع ، ابتدا به طور موقت روی آن قرار گرفته و سپس در سرور اجرا می شود. دراین حافظه ها اطلاعات به اولین آدرس خالی ارسال و به همین طریق هم بازخوانی می شوند.

 

فن :

 

این قطعه وظیفه خنک سازی سرور را بر عهده دارد. هوای داخل سرور را به یک سینک گرما هدایت کرده و بدینن صورت منبع تغذیه عمر بیشتری خواهد کرد.

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی تمامی سرویس های کامپیوتری در تبریز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصین حرفه ای ما در ارتباط باشید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041