رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

معرفی انواع نرم افزار های مجازی سازی

 

 

معرفی انواع نرم افزار های مجازی سازی

 

 

نرم افزار های مجازی سازی سرور ، سرور های فیزیکی را به چند بخش مجازی تقسیم می کنند که هر بخش می تواند به طور مستقل مدیریت شود. محصولات مجازی سازی سرور که به عنوان هایپروایزر (Hypervisors) شناخته می شوند توسط سازمان ها برای پارتیشن بندی سرور های اختصاصی به نمونه های مجازی مقیاس پذیر به نام سرور خصوصی مجازی (Virtual Private Servers) یا به اختصار VPS استفاده می شوند. هر کدام از این سرور های خصوصی مجازی می توانند میزبان یک سیستم عامل منحصر به فرد باشند و به طور مستقل از طریق کنترل پنل مدیریت شوند.

 

سازمان ها از نرم افزار های محجازی سازی برای تخصیص منابع سرور در بین ماشین های مجازی برای بهینه سازی حجم کار استفاده می کنند. این ماشین های مجازی اغلب انعطاف پذیر تر و قابل اعتماد تر از سرور های بدون پارتیشن برای مدیریت هستند.

 

مجازی سازی چیست ؟

 

مجازی سازی یکی از روش های مدرن و هوشمندانه اداره کردن منابع شبکه و سرور است. مجازی سازی یا Virtualization که به اختصار به آن VPS یا VDS هم گفته می شود ، روشی برای اداره منابع سرور و یا شبکه است که در آن منابع سخت افزاری با استفاده از یک مدیریت نرم افزاری به چند قسمت مستقل تقسیم می شود.

 

با این کار هر کدام از قسمت های مجزا شده به صورت مستقل امکان مدیریت منابع و نرم افزار های خود را دارند. همچنین فضا های دیگری مانند کارت شبکه ، رم ، پردازشکر های گرافیکی و سایر اجزای نرم افزاری می توانند به صورت مشترک و هم زمان بین تمامی کاربران و واحد ها به خدمت گرفته شود.

 

جهت مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مجازی سازی مقاله ی ” مجازی سازی چیست؟ چرا باید از تکنولوژی مجازی سازی استفاده کنیم؟ ” را مطالعه کنید.

 

در این مقاله می خواهیم رایج ترین و محبوب ترین نرم افزار های مجازی سازی سرور را معرفی کنیم.

 

VMware vSphere :

 

 

VMware vSphere

 

 

VMware vSphere ( ویسفر ) نام محصول مجازی سازی سرور شرکت VMware است. دارای امنیت ، سرعت و امکانات زیادی می باشد که گاهی اوقات از آن به عنوان یک سیستم عامل ابری یاد می شود.این نرم افزار یک گزینه ایده آل برای شرکت های بزرگ است و آن ها را قادر می سازد تا به طور موثر تسک های حجیم کاری را بر روی مقرون به صرفه ترین منابع محاسباتی قرار دهد. در واقع VMware vSphere به شرکت ها این امکان را می دهد که زیر ساختی قابل اعتماد و انعطاف پذیر و مقرون به صرفه بسازند تا با هر نیاز تجاری مطابقت داشته باشد.

 

امکانات VMware vSphere 

 

  • بررسی های منظم ماشین های مجازی جهت جلوگیری و رفع هر گونه خطا انجام می شود.

 

  • دارای سیستم امنیتی داخلی است و به این صورت زیرساخت های رایانش ابری ترکیبی (Cloud Computing Infrastructure) از امنیت خوبی برخوردار می شوند.

 

  • می توان زیر ساخت های شرکت رابدون ریسک زیاد توسعه داد.

 

  • VMware vSphere می تواند تا 15 سرویس را با هم و از یک نقطه مرکزی مدیریت کند که این ویژگی می تواند کمک بزرگی به محیط های بزرگ و پیچیده باشد.

 

  • به عنوان لیدر در این صنعت شناخته می شود و همه مناطق جغرافیایی را پوشش می دهد.

 

Red Hat Virtualization :

 

 

Red Hat Virtualization

 

 

Red Hat Virtualization گزینه مناسبی برای رفع Workload در محیط های لینوکس و ویندوز می باشد. دارای رابط کاربری آسان و کابرپسند است که باعث می شود مدیریت کار ها در زمان کوتاهی انجام شود. با این حال تنها مناسب شرکت های بزرگ کاربرد دارد و به تراکم سرور بالا نیاز دارد.

 

امکانات Red Hat Virtualization 

 

  • دارای به روزرسانی مداوم است و هر شش هفته یکبار به روزرسانی  می شود.

 

  • دارای سرور های بک آپ می باشد و هر لحظه می توان در سرور های لایو از آن ها استفاده کرد.

 

  • دارای مجازی سازی ایمن و لایه امنیتی پیشرفته (Security Enhanced Linux Shield) است و در برابر هرگونه حمله از جانب هاست و سرور های مجازی ایمن می باشد.

 

  • دارای توسعه پذیری بالا است و می تواند به راحتی تا 400 هاست این ظرفیت را افزایش دهد.

 

  • محیط کاربر پسند دارد و کار با آن سادهاست.

 

  • همه گروه ها ، هاست ها و ماشین های مجازی با استفاده از API ها کنترل و مدیریت می شوند. در نتیجه کاربرانی که دانش فنی لازم را دارند ، می توانند با استفاده از زبان دلخواه خود برنامه هایی جهت انجام برخی کار ها به صورت اتوماتیک و اتوماسیون کردن سیستم بنویسند.

 

Proxmox Virtual Environment :

 

 

Proxmox Virtual Environment

 

 

Proxmox VE ترکیبی هوشمند از دو فناوری مجازی سازی شامل KVM یا همان Kernel-Based Virtual Machine و LXC برای ماشین های مجازی و کانتینر ها می باشد. کاربرانی که از Proxmox VE استفاده می کنند ، تشویق می شوند تا Workload های برنامه های لینوکس و ویندوز سرور را مجازی سازی کنند. یکی از پایدار ترین مدیریت ها متمرکز مبتنی بر وب دارد که کاربر پسند هم باشد.

 

امکانات Proxmox Virtual Environment

 

  • Proxmox VE شامل ترکیبی از فناوری های ماشین مجازی مبتنی بر هسته تکنولوژی و LXC فناوری پیشرو و بازار ، می باشد.

 

  • راه اندازی آن سریع و آسان است و نیازی به فرآیند های طولانی ندارد.

 

  • برای استقرار های بزرگ بسیار عالی است.

 

  • کاربران می توانند به سرعت زیرساخت های همگرای خود را با فناوری Ceph Storage Cluster بسازند.

 

  • از ارتباطات داخل Cluster ها پشتیبانی و آن ها را رمزگذاری نیز می کند.

 

  • انتقال لایو تنها با یک کلیک انجام می شود.

 

Microsoft Hyper-V :

 

 

Microsoft Hyper-V

 

 

Microsoft Hyper-V یکی از بهترین نرم افزار های مجازی ساز سرور است که به طور مؤثر بر روی محیط های اوپن سورس و همچنین اکو سیستم ماکروسافت کار می کند و بسیاری از امکانات پیشرفته را بدون هزینه اضافه بر لایسنس ارائه می دهد و همین باعث مقرون به صرفه بودن و محبوب شدن آن شده است.

 

امکانات Microsoft Hyper-V

 

  • استفاده از ابزار انتقال لایو به ادمین ها اجازه می دهد تا ماشین های مجازی در حال اجرا را به سرعت ، کارآمد و بدون خرابی به میزبان های دیگر منتقل کنند.

 

  • از Secure Boot ، رمزنگاری BitLocker ، رمزنگاری سخت افزاری با استفاده از TPM به صورت مجازی و سرویس Host Guardian برای ارائه بهترین خدمات امنیتی استفاده می کند.

 

  • این مجازی ساز سرور در پشتیبانی از 240 پردازنده مجازی برای هر ماشین مجازی ، 512 پردازنده برای هاست و 12 ترابایت حافظه برای هر ماشین مجازی عالی است.

 

  • دارای خدمات یکپارچه سازی اختصاصی برای چندین سیستم عامل می باشد و می توانئ از آن ها پشتیبانی کند.

 

  • راه اندازی آسان را فراهم می کند و با کاهش قدرت سخت افزاری در نهایت باعث کاهش مصرف برق می شود.

 

VM manager :

 

 

VM manager

 

 

VM manager یک راه حل عالی برای کسانی است که می خواهند پروژه ی خود را با سیستم عامل های مختلف شروع کنند و به کاربران اجازه می دهد تا بسته به نیاز خود ، سیستم عامل ویندوز و لینوکس را بر روی ماشین مجازی نصب کنند.VM manager یکی از بهترین نرم افزار ها در ایجاد ، تغییر و حذف ماشین مجازی برای مدیریت مجازی سازی می باشد.

 

امکانات VM manager 

 

  • تمام عملیات مربوط به چرخه عمر ماشین مجازی به طور خودکار انجام می شود.

 

  • دارای پشتیبانی 24 ساعته می باشد.

 

  • به روزرسانی مداوم نرم افزار ؛ هر دو هفته یکبار به روز می شود.

 

  • رابط کاربری خوب ، آسان و کاربر پسند دارد.

 

  • استفاده از معماری Ceph برای ذخیره سازی ؛ Ceph Storage بهتر می تواند با خطا های ایجاد شده کنار آید و اطلاعات را حفظ کند.

 

  • سازگار برای مدیریت تمام ماشین های مجازی از یک مرکز است.

 

  • با VM manager می توان کنترل کاملی بر زیرساخت مجازی داشت.

 

Citrix Hypervisor :

 

 

Citrix Hypervisor

 

 

Citrix Hypervisor یک نرم افزار مجازی سازی سرور در سطح سازمانی است و بیشتر به دلیل پشتیبانی گرافیکی سه بعدی فوق العاده خود شناخته می شود. می توانید Workload های ویندوز و لینوکس را روی آن اجرا کنید. این سرور مجازی به طور ویژه برای زیرساخت مجازی سازی سرور و دسکتاپ طراحی شده و برای اپلیکیشن بهینه سازی شده است.

 

امکانات Citrix Hypervisor 

 

  • پشتیبانی گرافیکی سه بعدی عالی ویژگی پیشرو Citrix Hypervisor در این صنعت است.

 

  • برای ارائه تجزیه کاربری و مدیریت داده های شرکت در کنار هم سیستم مدیریت ساده تری را ارائه داده است.

 

  • تمام داده ها روی فضای ابری متمرکز شده اند. کنترل های خط مشی قوی را بر اساس موقعیت کاربر ارائه می کند تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری شود. به همین دلیل امنیت بالایی را فراهم می کند.

 

  • می تواند راه حل های مقرون به صرفه ای در حوزه ی آی تی کمپانی ها ارائه دهد.

 

  • خدمات استقرار هیبریدی را در اختیار مشتری قرار داده است.

 

  • قابلیت توسعه تا 64 ماشین مجازی در هر هاست را دارد.

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده راه کار های مجازی سازی سرور در تبریز در سطح سازمان ها ، ادارات و شرکت های بزرگ و کوچک می باشد.

کاربران عزیز می توانند جهد دریافت مشاوره در زمینه مجازی سازی سرور در تبریز با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041