رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

نحوه ایجاد ماشین مجازی در VMware

 

 

نحوه ایجاد ماشین مجازی در VMware

 

 

در مقاله های پیش تر در مورد نرم افزار VMware به طور خلاصه صحبت کرده ایم. حالا با توجه به شناختی که در این مورد داریم ، می خواهیم نحوه ایجاد ماشین مجازی در VMware را یاد بگیریم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

ساخت ماشین مجازی

 

در پنجره Home میتوانید روی گزینه Create A New Virtual Machine کلیک کنید یا با نگه داشتن هم زمان کلید های CTR+N یا از طریق منوی File و کلیک بر روی New Virtual Machine شروع به ساخت یک ماشین مجازی جدید کنید.

 

 

ساخت ماشین مجازی

 

 

انتخاب نسخه ماشین مجازی

 

در پنجره Welcome to the New Virtual Machine Wizard شما دو گزینه پیش رو دارید. در گزینه اول ( Typical ) ساخت ماشین مجازی در چند گام کوتاه انجام می شود و اکثر تنظیمات را خود برنامه به صورت خودکار انجام می دهد ولی در گزینه دوم ( Custom ) که ما با آن کار داریم یک به یک تنظیمات را به صورت دستی خودمان انجام می دهیم. بعد از انتخاب Custom روی گزینه Next کلیک کنید.

 

در پنجره Choose The virtual Machine Compatibility می توانید نوع ماشین مجازی خود را مشخص کنید این بستگی به این دارد که آیا می خواهید VM ( ماشین مجازی ) شما در VMware های قدیمی تر هم اجرا شود ؟ پس بهترین انتخاب خود را انجام دهید و سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

 

 

انتخاب نسخه ماشین مجازی

 

 

در پنجره Guest Operating System Installation باید آدرس سیستم عاملی که می خواهید روی این ماشین مجازی نصب کنید را بدهید که از سه روش مختلف می توانید این کار را انجام دهید.

 

1- Installation Disk از طریق DVD-ROM 2- Installer Disk Image File (ISO) از طریق آدرس فایل ISO سیستم عامل 3- I Will Install Operating System Latter موکول کرد انتخاب به بعد از ساخت کامل ماشین مجازی.

 

 

انتخاب نسخه ماشین مجازی

 

 

در صورتی که از گزینه اول استفاده کنید باید CD یا DVD سیستم عامل مربوطه را در دستگاه خود قرار دهید ، اما در صورتی که می خواهید از فایل ISO سیستم عامل استفاده کنید باید روی قسمت Browse کلیک کنید و سپس به مسیر فایل سیستم عامل بروید و در آخر روی سیستم عامل مورد نظر دو بار کلیک کنید.

 

نکته: اگر در این مرحله سیستم عاملی را انتخاب کنید مراحل ساخت ماشین مجازی شما با آنچه که می خواهید تغییر پیدا خواهد کرد پس گزینه سوم را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.

 

انتخاب نوع سیستم عامل

 

در پنجره Select Guest Operating System باید نوع سیستم عامل مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر چیز خاصی را مد نظر ندارید روی گزینه Other کلیک کنید در این مثال من روی گزینه Microsoft Windows و سپس Windows 10 را انتخاب کردم ، بعد از انتخاب روی گزینه Next کلیک کنید.

 

 

انتخاب نوع سیستم عامل

 

 

در پنجره Name of The virtual Machine باید نام و آدرس ذخیره شدن ماشین مجازی خود را تعیین کنید در قسمت Virtual Machine Name باید نام مورد نظر را بگذارید و در قسمت Location باید آدرس ذخیره شدن این ماشین مجازی را مشخص کنید.

 

 

انتخاب نوع سیستم عامل

 

 

انتخاب Firmware ماشین مجازی

 

در پنجره Firmware Type باید نوع Firmware خود را مشخص کنید که دو گزینه BIOS یا EFI را پیش رو دارید گزینه BIOS را انتخاب کنید سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

 

 

انتخاب Firmware ماشین مجازی

 

 

انتخاب تعداد CPU ماشین مجازی

 

در قسمت Process Configuration با در نظر گرفتن نوع سیستم عامل و سخت افزار کامپیوتر شما باید تعداد مشخصی هسته CPU را به ماشین مجازی اطلاق کنید برای مثال CPU کامپیوتر من Core I 3 می باشد و می خواهم یک ویندوز 10 روی ماشین مجازی نصب کنم پس در قسمت Number of Processors به تعداد 2 هسته و در قسمت Number of Core per Processor هم تعداد 2 را مشخص می کنم.

 

 

انتخاب تعداد CPU ماشین مجازی

 

 

انتخاب حجم RAM ماشین مجازی

 

در پنجره Memory for the virtual machine نیز مانند قسمت Processor Configuration باید حجم خاصی از RAM کامپیوتر خود را به ماشین مجازی اختصاص دهید. این هم بستگی به سیستم عامل مورد نظر و هم به مشخصات سخت افزاری شما دارد من 2 GB RAM را برای نصب ویندوز 10 به این ماشین مجازی اختصاص می دهم.

 

 

انتخاب حجم RAM ماشین مجازی

 

 

انتخاب کارت شبکه ماشین مجازی

 

در پنجره Network Type باید نوع کارت شبکه ماشین مجازی را مشخص کنید که چهار گزینه مختلف را پیش رو دارید.

 

 ♦   Use Bridged Network : با انتخاب این گزینه کارت شبکه ماشین مجازی شما به طور مستقیم به شبکه فیزیکی شما متصل میشود و در صورتی که در شبکه خود مودم یا DHCP Server داشته باشید از آن آدرس IP و … را دریافت می کند.

 

 ♦   Use Network Address Translation : با انتخاب این گزینه یا همان NAT عمل NAT روی کارت شبکه مجازی شما صورت می گیرد.

 

 ♦   Use Host-Only Networking : با انتخاب این گزینه کارت شبکه ماشین مجازی شما به یک شبکه خصوصی وارد می شود که جدا از شبکه فیزیکی شما می باشد.

 

 ♦   Do Not Use Network Connection : با انتخاب این گزینه برای ماشین مجازی خود هیچ کارت شبکه ای درست نمی کنید در این آموزش ما گزینه Use Bridged Network را انتخاب می کنیم تا ماشین مجازی هم به اینترنت و هم به شبکه فیزیکی ما دسترسی کامل داشته باشد.

 

 

انتخاب کارت شبکه ماشین مجازی

 

 

در پنجره Select I/O Controller Type روی هر کدام از گزینه ها که Recommend نوشته بود را انتخاب کنید برای مثال LSI Logic SAS .

 

 

انتخاب کارت شبکه ماشین مجازی

 

 

نوع ارتباط هارد دیسک ماشین مجازی

 

در پنجره Select A Disk Type باید نوع ارتباط هارد دیسک را مشخص کنید که در این قسمت هم هر کدام از گزینه ها که Recommend نوشته بود را انتخاب کنید.

 

 

نوع ارتباط هارد دیسک ماشین مجازی

 

 

انتخاب هارد دیسک ماشین مجازی

 

در قسمت Select A Disk باید یک هارد دیسک برای ماشین مجازی مشخص درست کنید که در این پنجره شما سه گزینه Create New Virtual Disk که برای ساخت هارد دیسک مجازی می باشد و گزینه Use an Existing Virtual Disk برای انتخاب یک دیسک مجازی می باشد که از قبل درست شده است و گزینه Use a Physical Disk (For Advance Users) برای انتخاب قسمتی از هارد دیسک واقعی شما می باشد که در حال حاضر این گزینه اصلا پیشنهاد نمی شود. پس گزینه Create New Virtual Disk را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

 

 

انتخاب هارد دیسک ماشین مجازی

 

 

مشخصات هارد دیسک ماشین مجازی

 

در پنجره Specify Disk Capacity باید حجم هارد دیسک و نوع آن را مشخص کنید. در قسمت Maximum Disk Size (GB) باید مقدار حجمی که می خواهید هارد دیسک این ماشین مجازی داشته باشد را به گیگابایت وارد کنید. برای مثال همان 60 GB برای ویندوز 10 عالی می باشد.

 

در صورتی که تیک گزینه Allocate all Disk Space Now را بگذارید کل 60 گیگ را یک جا به هارد مجازی اطلاق خواهد کرد در غیر این صورت کم کم با اضافه شدن داده ها به حج هارد دیسک اضافه میکند. با گذاشتن تیک گزینه Store Virtual Disk As a Single file دیسک مجازی را به یک پارت 60 گیگاباتی تبدیل می کنید ولی اگر روی گزینه Split Virtual Disk Into the Multiple Files هارد دیسک مجازی را به چندین قسمت تقسیم می کنید. بعد از انتخاب موارد دلخواه روی گزینه Next کلیک کنید.

 

 

مشخصات هارد دیسک ماشین مجازی

 

 

در پنجره Specify Disk File باید مسیر ذخیره شدن هارد دیسک مجازی را مشخص کنید. مسیری را مشخص کنید که به اندازه حجم هارد دیسک مجازی فضای خالی داشته باشد. برای انتخاب روی گزینه Browse و سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

 

 

مشخصات هارد دیسک ماشین مجازی

 

 

مشخصات تنظیمات انجام شده

 

در پنجره Ready To Create Virtual Machine تنظیماتی را که تا به حال انجام دادید را به شما به صورت خلاصه نشان میدهد. با کلیک روی گزینه Customize Hardware می توانید تنظیمات هر قسمت را که بخواهید عوض کنید یا با کلیک بر روی Finish ساخت ماشین مجازی را به پایان برسانید. پس روی گزینه Finish کلیک کنید.

 

 

مشخصات تنظیمات انجام شده

 

 

پس از کلیک روی گزینه Finish با پنجره زیر مواجه خواهید شد. حالا تنها کاری که باقی مانده انتخاب DVD یا فایل ISO سیستم عامل می باشد برای انتخاب روی گزینه CD/DVD SATA در سمت راست کلیک کنید.

 

 

مشخصات تنظیمات انجام شده

 

 

انتخاب مدیای سیستم عامل

 

سپس روی گزینه ای که در اختیار دارید کلیک کنید. در صورتی که می خواهید از روی CD یا DVD سیستم عامل را نصب کنید ، باید روی گزینه Use Physical Drive کلیک کنید و اگر می خواهید از فایل ISO سیستم عامل استفاده کنید باید روی گزینه Use ISO Image File کلیک کنید سپس با کلیک بر روی Browse آدرس فایل ISO سیستم عامل را به برنامه بدهید سپس روی گزینه OK کلیک کنید.

 

 

مشخصات تنظیمات انجام شده

 

 

و در آخر هم روی گزینه Power On This Virtual Machine کلیک کنید تا ماشین مجازی را همانند کامپیوتر عادی روشن کنید.

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در آذربایجان شرقی و تبریز می باشد.

 

جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041