رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری در تبریز

 

 

پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری در تبریز

 

 

یک شبکه ، هر چند به بهترین روش راه اندازی شده و از به روزترین تجهیزات بهره برده باشد ، بدون نگهداری صحیح کارکرد درستی نخواهد داشت. شبکه باید از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری به صورت مستمر مورد بازبینی قرار گرفته و نواقص به وجود آمده رفع شوند. خدمات پشتیبانی شبکه سبب آسودگی خاطر شما از عملکرد بی وقفه شبکه است.

 

نرم افزار ها به روز رسانی شده و در صورت نیاز با ورژن های بالاتر جایگزین شوند. نقشه کامل از سایت و تجهیزات تهیه و در دسترس باشد تا در صورت نیاز بتوان به آن رجوع کرد. نگهداری و پشتیبانی شبکه شامل موارد پشتیبان گیری مرتب از اطلاعات ، ضامن حفظ اطلاعات ارزشمند هر مجموعه می باشد. لذا این امر باید به صورت منظم اجرا و اطلاعات در محلی امن نگهداری شوند. با استفاده از متخصصین کارآزموده و مجرب ، شبکه را به بهترین شکل و با بالاترین راندمان نگهداری و راهبری می کنیم.

 

پشتیبان شبکه کیست ؟

 

 

پشتیبان شبکه کیست ؟

 

 

پشتیبان شبکه به فردی گفته می شود که در زمینه شبکه های کامپیوتری مهارت های تخصصی دارد. این فرد همچنین در زمینه ارتباط با افراد نیز مهارت دارد.

 

این فرد باید در شرایط استرس زا ، از توانایی های خود در زمینه برقراری ارتباط با کارفرما استفاده کند. به این ترتیب قادر خواهد بود پس از آرام کردن شرایط به رفع مشکل بپردازد.

 

افرادی که در زمینه پشتیبانی شبکه فعالیت می کنند به طور معمول از رشته های کامپیوتر با گرایش شبکه ، نرم افزار با رشته برق فارغ التحصیل شده اند. در برخی موارد این افراد با شرکت در دوره های میکروتیک و سیسکو مهارت کار با شبکه را یاد گرفته اند.

 

این صحبت به آن معنا نیست که برای فعالیت در زمینه پشتیبانی شبکه ، نیاز باشد تا در یکی از رشته های مرتبط با این حوزه تحصیل کرده باشید ، می توانید تنها در دوره های آموزشی پشتیبانی شبکه شرکت کنید و مهارت های مورد نیاز خود را بیاموزید.

 

چه کسانی به پشتیبان شبکه نیاز دارند؟

 

شرکت ها و سازمان هایی که در حال استفاده از شبکه هستند ، به یک پشتیبان شبکه جهت انجام امور پشتیبانی شبکه‌ های کامپیوتری نیاز دارند. زیرا شبکه باید دائما بازدید و بررسی شود تا از خرابی های احتمالی جلوگیری شود. وظیفه دیگر آن ها این است که در صورت خرابی شبکه وارد عمل شوند و مشکل به وجود آمده را حل کنند.

 

پشتیبان شبکه می تواند هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری در خدمت شرکت و سازمان شما باشد تا در صورت به وجود آمدن مشکل آن را رفع کند و کار پشتیبانی سرور را انجام دهد. بدیهی است در صورت حساسیت امنیت داده‌ ها ، برقراری ارتباط درست اهمیت زیادی دارد و نیاز به پشتیبانی شبکه بیشتر خواهد شد.

 

وظایف پشتیبان شبکه چیست؟

 

 

 

وظایف پشتیبان شبکه چیست؟

 

 

 

  • کلیه خدمات شبکه شامل خدمات تخصصی و فوق تخصصی

 

  • خدمات کابل کشی شبکه به صورت استاندارد

 

  • مانیتورینگ شبکه و دیده بانی ( Monitoring ) روزمره تجهیزات شبکه و سرور ها

 

  • نصب و راه اندازی آنتی ویروس تحت شبکه

 

  • مجازی سازی شبکه

 

  • راه اندازی مرکز تماس ( Call Center ) کاربران جهت اعلام مشکلات شبکه و سیستم ها

 

  • پیگیری و رفع مشکلات شبکه جهت عملکرد صحیح سیستم ها

 

  • ثبت درخواست ها و خدمات انجام شده در نرم افزار پشتیبانی شبکه جهت تجزیه و تحلیل وقایع در آینده

 

  • ایجاد راهکار هایی جهت پیشگیری از بروز خرابی های شبکه

 

  • پشتیبانی و نگهداری سیستم عامل های سرور

 

  • بررسی وضعیت امنیت کلی شبکه با هدف کاهش ریسک

 

  • ایجاد و یا محدود کردن دسترسی کاربران به منابع شبکه

 

  • اقدام فوری در مواقع بروز مشکلات امنیتی مانند حملات سایبری

 

  • برگزاری جلسات هفتگی و ماهیانه جهت ارزیابی وضعیت موجود و بررسی مشکلات به وجود آمده

 

  • طراحی و اجرای سیاست های امنیتی در سازمان با هماهنگی مدیریت ارشد سازمان

 

  • ایجاد و مدیریت مرکز عملیات امنیت در بخش پشتیبانی شبکه

 

  • آموزش مداوم تیم پشتیبانی و ارائه اطلاعات لازم

 

  • آموزش کاربران شبکه با هدف کاهش مشکلات شبکه ای و امنیتی

 

مزایای نگهداری شبکه های کامپیوتری

 

افزایش کارایی

 

بهبود کارایی شبکه با استخدام یک نیروی ثابت برای این کار انجام نمی شود. عموما نیرو های استخدام شده در این زمینه ، همه تخصص های لازم را ندارند و در خیلی از مواقع قادر به رفع مشکل نیستند اما شرکت های خدماتی که اقدام به ارائه خدمات نگهداری شبکه های کامپیوتری می کنند از چندین کارشناس و متخصص خبره در زمینه های مختلف بهره گرفته و عموما قادرند همه مشکلات به وجود آمده در شبکه را در کمترین زمان حل کنند. برای همین است که گفته می شود ، بهره گیری از خدمات نگهداری شبکه باعث بهبود این سیستم خواهد شد و هزینه ها را کاهش می دهد.

 

 

مزایای نگهداری شبکه های کامپیوتری

 

 

تحلیل های مقایسه ای و کار های آماری

 

یکی دیگر از مزیت های خدمات نگهداری شبکه تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات مربوط به سیستم ها و شبکه است. کار تجزیه تحلیل داده و بررسی میزان استفاده از پهنای باند اینترنت و ظرفیت روتر و سایر تجهیزات کار کمی ساده نیست و اگر پشتیبانان شبکه از تخصص کافی برخوردار باشند ، می توانند این اطلاعات خام را دسته بندی کرده و بعد از تجزیه و تحلیل در اختیار سازمان و شرکت قرار دهند تا مدیران ارشد بتوانند کارایی قسمت های مختلف را بر اساس این اطلاعات ارزیابی کنند و در نهایت بهبود در سیستم را به وجود آورند.

 

حفظ امنیت شبکه و اطلاعات

 

امنیت دیتا و اطلاعات مساله بسیار مهمی است که دغدغه مدیران شرکت ها و مسئولین مالی و اداری می باشد. بار ها مشتریانی به ما مراجعه کرده اند که متاسفانه به علت عدم داشتن پشتیبان شبکه و یا نگهداری نا صحیح ، سیستم اطلاعات خود را از دست داده اند و یا دچار ویروس هایی شده که عملا برگرداندن اطلاعات یا ناممکن شده و یا بسیار پرهزینه می باشد. لذا با پشتیبانی صحیح و کنترل نسخه های پشتیبان اطلاعات و کنترل امنیت شبکه به صورت مداوم این مساله حل خواهد شد.

 

کاهش هزینه

 

کاهش هزینه های مربوط به استخدام نیروی انسانی از دغدغه های مهم مدیریت ارشد محسوب می شود. در مورد نگهداری شبکه هم این موضوع صدق می کند ، استخدام یک نیروی دائمی برای بررسی مشکلات شبکه و رفع آن ها مقرون به صرفه نبوده و بیشتر شرکت ها به سمت استفاده از خدمات تخصصی رفته اند که در این موارد به صورت پیمانکاری عمل می کنند. استفاده از این روش علاوه بر اینکه هزینه ها را کاهش می دهد به علت وجود کارشناسان متعدد و متخصص عموما رفع نواقص با سرعت بسیار بیشتری صورت می گیرد.

 

ارتقا شبکه

 

بهبود مستمر و ارتقاء شبکه بر اساس دانش روز یکی از مزیت های این خدمات است. بهبود شبکه و ارتقاء آن دقیقا مانند به روز رسانی سیستم های مهندسی ایمنی است. در سیستم ها و تجهیزات مهندسی ایمنی تلاش می شود با به روز کردن آن ها ریسک های ناشی از بروز اتفاقات پیش بینی نشده را کاهش دهند. خدمات نگهداری شبکه هم با ارتقاء تجهیزات و نرم افزار های شبکه دقیقا همین کار را انجام خواهد داد و ریسک های ناشی از سقوط سیستم ها را به حداقل می رساند.

 

کاهش ریسک در شبکه

 

از مهم ترین کار های نگهداری شبکه این است که قبل از بروز مشکل آن ها را ردیابی و شناسایی کرده در نتیجه باعث می شود فرایند کار متوقف نشود. شناسایی مشکلات شبکه قبل از بروز آن ها سبب کاهش ریسک های ناشی از توقف فرایند خواهد شد.

 

مثلا در نظر بگیرید ، دستگاه های PLC مربوط به ماشین آلات یک کارخانه خراب شود. در این مرحله یعنی کار متوقف شده است. توقف کار یعنی صرف هزینه بیشتر ، تولید کمتر و در نتیجه سود کمتر و یا حتی ضرر. در حالی که کار متخصصین نگهداری شبکه  چکاپ سیستم ها بوده که این کار بروز مشکلات را به حداقل می رساند.

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز و آذربایجان شرقی می باشد.

جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041