رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

پشتیبان گیری از اطلاعات مالی در شبکه

پشتیبان گیری از اطلاعات مالی در شبکه

 

از دست دادن اطلاعات مالی و حسابداری یکی از بزرگترین مشکلات شرکت ها و سازمان ها می باشد. این مسئله باعث بروز مشکلات متعددی مانند از بین رفتن حساب مشتریان ، هدر رفتن وقت و انرژی واحد حسابداری ، هدر رفتن هزینه های صرف شده بابت حسابداری ، به تعویق افتادن امور جاری شرکت و دیگر مشکلات نقدینگی ، مالی ، روانی و … می شود.

 

نحوه ذخیره سازی ، نگهداری و مدیریت اطلاعات و عدم آگاهی و شناخت از نحوه عملکرد سیستم های مالی و سخت افزاری دلایل مختلفی برای از دست دادن اطلاعات در زندگی روزمره ما وجود دارد.

 

در ادامه به بررسی برخی از دلایل از دست رفتن اطلاعات می پردازیم.

 

  • حذف فایل ها به صورت تصادفی :

 

یکی از دلایل مهم از دست دادن اطلاعات ، عدم پشتیبان گیری مرتب از اطلاعات می باشد. حذف اشتباهی یا تصادفی فایل ها مثل حذف ناخواسته فایل اکسل یا از دست دادن نسخه اصلی بعد از ویرایش یک فایل یا بدتر از آن فرمت کردن پارتیشن یا فولدر یا فلش حاوی اطلاعات مالی و حسابداری جزء ریسک های روزمره بوده که افراد آن رانادیده می گیرند.

 

  • ویروس و بدافزار های مخرب :

 

کامپیوتر هایی که به اینترنت وصل هستند یا اتصال حافظه های جانبی مانند هارد و فلش به کامپیوتر های مختلف احتمال حملات انواع ویروس ها را افزایش می دهد. این ویروس ها باعث مختل کردن سیستم عامل ، مصرف پهنای باند و آسیب زدن به اطلاعات می شوند. خطرناک ترین این حملات برای سرقت و یا تخریب و آسیب رساندن به اطلاعات ، از نوع تجاری می باشد. موارد مختلفی مانند اطلاعات مشتری ها ، اطلاعات صنعتی و فنی مورد نیاز برای ساخت محصولات سری ، اطلاعات مالی و معاملات شرکت ها و بسیاری دیگر از این موارد از ارزش بالای حفظ و نگهداری بهره مند می شوند.

 

  • آسیب های مکانیکی هارد دیسک :

 

قطعات مکانیکی مختلفی در هارد دیسک وجود دارد که امکان آسیب دیدگی آن ها زیاد است. زمانی که هارد دیسک دچار مشکل جدی نشده باشد ، راه هایی برای بازگرداندن اطلاعات هارد دیسک وجود دارد. اما در غیر این صورت هیچ تضمینی برای اینکه حتی متخصصین خدمات ریکاوری بتوانند اطلاعات را بازگردانی کنند ، وجود ندارد.

 

  • قطع برق :

 

قطع برق و خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر می تواند آسیب های جدی ایجاد کند. زمانی که در حال ثبت اسناد حسابداری ، تهیه صورت های مالی ، تهیه گزارشات اکسل ، تهیه لیست حقوق و دستمزد هستید ، با قطع ناگهانی برق اطلاعاتتان از دست می رود. همچنین در بدترین شرایط با تغییرات ناگهانی ولتاژ امکان ایجاد آسیب جدی به قطعات سخت افزاری سیستم وجود دارد.

 

  • سرقت کامپیوتر :

 

با سرقت کامپیوتر همزمان کامپیوتر و اطلاعات از دست می روند. برای افرادی که زمان زیادی همراه با وسایل الکترونیکی شان خارج از منزل یا محل کار قرار دارند احتمال دزدیده شدن وسایل الکترونیکی آن ها بیشتر است. اگر از یک استراتژی مناسب پشتیبان گیری استفاده شود و اطلاعات را در مکانی امن ذخیره سازی کنید ، از دست دادن کامپیوتر ممکن است کمتر دردناک باشد.

 

  • ریخته شدن مایعات روی کامپیوتر :

 

با توجه به این که در چند سال اخیر استفاده از لپ تاپ و کامپیوتر رشد بالایی گرفته است ، ریخته شدن مایعات روی لپ تاپ و کامپیوتر آسیب ها و خرابی های زیادی ایجاد می کند. بعضی از لپ تاپ ها قابلیت محافظت در برابر آب دارند اما بیشتر آن ها این قابلیت را دارا نیستند. ریخته شدن مایعات روی لپ تاپ باعث ایجاد اختلال در اتصال اجزای مهم الکترونیکی شده و در نهایت باعث از کار افتادن لپ تاپ و کامپیوتر می شود.

 

  • انفجار و آتش سوزی :

 

با این که امکان انفجار و آتش سوزی کامپیوتر و لپ تاپ کم است اما احتمال این که لپ تاپ در محل کار ، منزل و یا خودرو دچار آتش سوزی شود وجود دارد. عدم کولینگ مناسب سرور ها و یا اشکالات فنی و مشکلات مربوط به باطری در لپ تاپ ها می تواند مستقیمأ اطلاعات را تهدید کند.

 

 

راه های پیشگیری از نابودی اطلاعات

 

 

راه های پیشگیری از نابودی اطلاعات :

 

اکثرأ همه ما از خطرات احتمالی و ریسک از دست دادن اطلاعات خبر داریم اما از راه های اجتناب از آن ها اطلاعی نداریم. پشتیبان گیری از اطلاعات و ذخیره سازی آن ها در مکانی مناسب تنها راه پیشگیری برای از دست ندادن اطلاعات و دچار نشدن به این اشتباهات می باشد.

 

پس اگر تا به کنون از اطلاعات مالی خود پشتیبان گیری نکرده این ، بهتر است هرچه سریع تر نسبت به انجام این عمل اقدام کنید و برای آن ها مکانی امن و مناسب پیدا کنید.

 

Back Up یا پشتیبانی چیست ؟

 

Back Up ، کپی پشتیبانی از داده ها و اطلاعات می باشد که در خارج از سرور اصلی پایگاه داده نگه داری می شود. هر کدام از نرم افزار های مدیریت پایگاه داده ، روش متفاوتی برای پشتیبانی از داده ها ارائه می دهد ، که به وسیله آن همه ی داده ها و اطلاعات در یک یا چند فایل ذخیره می شوند تا در صورت بروز مشکل یا خرابی ناگهانی داده ها ، از این فایل ها برای بازیابی داده های نرم افزار استفاده شود. به طور کلی Back Up به ما کمک می کند تا بتوانیم زمان را به عقب برگردانیم.

 

تهیه Back Up یا پشتیبان خارج از سرور اصلی :

 

می توانیماز روش های زیر برای تهیه Back Up یا پشتیبانی از داده ها و اطلاعات استفاده کنیم.

 

  • کپی کردن داده ها در شبکه بر روی سرور دیگر

 

  • قرار دادن روی هارد دیسک External

 

  • رایت کردن داخل Tape ها و DVD ها

 

 

دلایل از بین رفتن فایل های پشتیبان خارج از سرور

 

 

دلایل از بین رفتن فایل های پشتیبان خارج از سرور :

 

 

  • ممکن است فایل تحت شبکه به دلیل قطع و وصلی های داخل ، صحیح کپی نشود.

 

  • ممکن است فایل روی هارد دیسک ها نیز به دلیل صدمه یا خرابی هارد ، دچار مشکل شود.

 

  • یک DVD امکان دارد به راحتی صدمه ببیند و دیگر قابل خواندن نباشد.

 

ارسال Back Up ها به فضای ابری :

 

یکی از مطمئن ترین و بهترین روش ها برای ذخیره اطلاعات ، ارسال Back Up ها به فضای ابربی می باشد. در دسترس بودن ، همگام سازی ، اشتراک گذاری ، هزینه کم نگهداری و امنیت بالای اطلاعات از جمله مزیت های ارسال Back Up ها به فضای ابری می باشند. از طریق این روش می توان اطلاعات مالی و حسابداری را از تمامی آسیب های ذکر شده محافظت کرد.

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات آماده پاسخگویی به سوالات شما و مشاوره رایگان در مورد هرگونه مسائل مربوط می باشد.

 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041