رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

کاربرد پورت USB در روتر میکروتیک

 

 

کاربرد پورت USB در روتر میکروتیک

 

 

اگر پشت روتر های جدید را نگاه کنید احتمالأ خواهید دید که یک پورت USB در آنجا وجود دارد. این موضوع ممکن است عجیب به نظر برسد ، زیرا آخرین چیزی که فکر می کنید دستگاه USB خود را به آن وصل کنید ، روتر خواهد بود. در ادامه به بررسی برخی از کاردبرد های پورت USB در روتر میکروتیک می پردازیم.

 

 ♦  شما می توانید دستگاه ذخیره سازی خود را به آن متصل کنید.

 

یکی از کاربرد های پورت USB در روتر این است که می توانید دستگاه ذخیره سازی خود را به آن وصل کنید. اگر یک USB استیک و یا یک هارد دیسک اکسترنال سازگار با روتر خود دارید ، می توانید به Wi-Fi دسترسی پیدا کنید. فقط لازم است تا آن را به پورت USB موجود در روتر خود وصل کنید و هر دستگاهی در شبکه شما باید بتواند به آن دسترسی پیدا کند.

 

ممکن است برای کار کردن ، نیاز به انجام برخی تنظیمات باشد. بدین ترتیب ممکن است بخواهید در مورد مدل روتر و دستگاه ذخیره سازی مورد نظرتان تخقیق کنید تا نحوه تنظیم آن را ببینید. اگر به نظر می رسد که این کار امکان پذیر نیست ، می توانید از Wi-Fi هارد دیسک خود را استفاده کنید. این کار دقیقا مانند سایر دستگاه های شبکه به صورت بی سیم به روتر متصل می شود و مزیت عدم نیاز به نزدیکی روتر شما برای اتصال را دارد.

 

 ♦  می توانید پرینتر را به آن متصل کنید.

 

 

می توانید پرینتر را به آن متصل کنید.

 

 

مانند نمونه بالا می توانید از آن برای اتصال پرینتر استفاده کنید ، یعنی اگر پرینتر و روتر بتوانند با هم ست شوند ، می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. در صورت انجام این کار می توانید پرینتر را به روتر وصل کرده و در اختیار همه دستگاه های شبکه خود قرار دهید. همچنین اگر پرینتر به روتر متصل نمی شود ، می توانید Wi-Fi  پرینتر را فعال کنید.

 

 ♦  می توانید از آن برای به روزرسانی سیستم عامل استفاده کنید.

 

روتر ها معمولأ هر چند وقت یک بار سرور های به روزرسانی را برای به روزرسانی سیستم عامل خود درخواست می کنند. اگر می خواهید سیستم عامل را به صورت دستی به روز کنید یا یک مورد جدید را نصب کنید ، می توانید از طریق پورت USB این کار را انجام دهید. برای انجام این کار لازم است سیستم عامل مورد نظر خود را روی یک USB استیک قرار دهید و سپس آن را به روتر وصل کنید. برای دسترسی و اجرای سیستم عامل از دستور العمل های روتر استفاده کنید و همه را تنظیم کنید.

 

کاربرد پورت USB در مودم ها :

 

 

کاربرد پورت USB در مودم ها

 

 

 ♦  اشتراک گذاری پرینتر در شبکه (Printer Server)

 

اگر در خانه یا محل کار خود ، پرینتری دارید که لازم است چندین دستگاه از آن استفاده کنید می توانید از طریق پورت USB آن را به مودم وصل کنید و پس از انجام تنظیمات لازم همه ی دستگاه ها از آن استفاده کنند.

 

دیگر نیازی به وصل پرینتر به کامپیوتر نیست که از طریق آن پرینت بگیرید ، ضمن اینکه برای پرینت یک فایل از روس تبلت و موبایل نیز حتمأ باید فایل را به طریقی به کامپیوتر متصل به پرینتر منتقل می کردید تا بتوانید آن را چاپ کنید ؛ اما با وجود پورت USB می توانید با هر دستگاهی که از طریق شبکه LAN به مودم وصل است مثل کامپیوتر ، یا دستگاه هایی که از طریق شبکه ی وایرلس به مودم متصل هستند مثل گوشی و تبلت به راحتی از فایل های مورد نظرتان پرینت بگیرید.

 

 ♦  دانلود مستر (Download Master)

 

احتمالأ برای شما نیز تاکنون پیش آمده که بخواهید فایلی را دانلود کنید اما به هر دلیلی مثل خستگی یا قرار ملاقات نتوانید منتظر بمانید فایل تمام شود. در چنین مواقعی معمولأ مجبور به متوقف کردن دانلودمی شویم و یا گاهی هم کامپیوترمان را روشن می گذاریم تا به دانلود ادامه دهد.

 

برای حل این مشکل قابلیت دانلود مستر به برخی از مودم ها افزوده شده است. دانلود مستر در واقع توانایی دانلود مستقیم از مودم به روی هارد یا فلش متصل به آن ، بدون نیاز به وجود کامپیوتر است. با وجود این قابلیت می توان دستور دانلود فایل های مورد نظر را به مودم داد ، حتی زمان دانلود را مشخص کرد و سیستم را خاموش کرد. در نتیجه این تنظیمات ، مودم شروع به دانلود می کند و فایل ها را مستقیمأ به هارد یا فلش متصل به مودم منتقل می کند.

 

 ♦  استفاده از دانگل های 3G / 4G 

 

 

استفاده از دانگل های 3G / 4G 

 

 

در صورتی که یک دانگل 3G / 4G داشته باشید ، اگر آن را با استفاده از این درگاه به مودم متصل کنید می توانید ارتباط 3G / 4G را با سایر سیستم های متصل به مودم به اشتراک بگذارید. لازم به ذکر است که این قابلیت نیز مانند دانلود مستر در تمام مودم ها با پورت USB در دسترس نیست و باید مودم از آن پشتیبانی کند.

 

 ♦  اشتراک فایل ها در شبکه (File Sharing)

 

با اتصال هارد از طریق پورت USB به مودم ، می توانید اطلاعات موجود روی هاردتان را با تمام سیستم های درون شبکه به اشتراک بگذارید. با وجود این امکان ، دیگر نیاز نیست برای مشاهده فیلم ها یا گوش دادن به آهنگ ها و یا استفاده از سایر فایل های روی هاردتان حتمأ هارد را به کامپیوتر وصل کنید یا اینکه آن ها را روی موبایل و تبلتتان کپی کنید ، بلکه همه ی دستگاه های متصل به مودم می توانند به محتویات هارد دسترسی داشته باشند.

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصین حرفه ای ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041