رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

کولوکیشن چیست و چه کاربردی دارد ؟

 

 

کولوکیشن چیست و چه کاربردی دارد ؟

 

 

 

در دنیای امروزه ، سازمان ها برای افزایش انعطاف و مقیاس پذیری در زمینه های مختلف ، باید خود را با تغییرات اقتصادی و اجتماعی هماهنگ کنند. مشاغل در حال رشد برای حفظ و ارائه سطح بالای کیفیت محصولات و خدمات ، باید زیر ساخت های لازم را آماده کنند.

 

سازمان های فعال در زمینه فناوری اطلاعات ، برای ایجاد نوآوری ، خلق ارزش تجاری در سازمان خود ، کاهش هزینه های سازمان و … از سرویس کولوکیشن (Colocation) و سرویس ابری استفاده می کنند.

 

کولوکیشن چیست ؟

 

سرویس کولوکیشن (Colocation  یا Co-Location) یا به اختصار خدمات Colo ، نوعی از خدمات قابل ارائه در دیتاسنتر ها می باشد که تجهیزات ، فضای و پهنای مورد نیاز کاربران را جهت میزبانی سرور ها فراهم می کند. به زبان ساده ، این سرویس به این معنا است که شما سرور خود را خریده اید و با پرداخت هزینه آن را در دیتاسنتر شرکت میزبان قرار داده اید. شرکت میزبان نیز نگهداری از سرور ها را به عهده می گیرد. البته این نگهداری شرایط خاص خود را دارد.

 

 

کولوکیشن چیست ؟

 

 

دلیل انتخاب سرویس کولوکیشن چیست ؟

 

به این دلیل که نگهداری از یک سرور ، بسیار حساس و نیازمند دانش ، تجربه ، تخصص و همچنین هزینه بالا است. با در نظر گرفتن این موترد ، نگهداری از سرور به صرفه نمی باشد. سرویس کولوکیشن ، بهترین انتخاب برای افراد ، کسب و کار یا سازمان هایی است که به خرید سرور اقدام کرده اند. اما زمان ، فضای کافی ، امکانات لازم و … برای نگهداری از آن را ندارند. با خرید سرویس کولوکیشن ، فضای لازم و همچنین امکانات لازم برای محافظت از تجهیزات شما به راحتی فراهم می شود.

 

در این حالت هرچند شما برای دریافت خدمات نگهداری از سرور هزینه پرداخت می کنید ، اما مالک سرور خود هستید. میتوانید سخت افزار و نرم افزار های دلخواه خود را به کار ببرید و مطمئن باشید که تنها خودتان به سرور دسترسی دارید. با سرویس کولوکیشن ، سرور شما در فضایی امن ، استاندارد ، در شبکه ای قدرتمند ، پر سرعت ، پایدار و بدون قطعی برق قرار می گیرد.

 

همچنین با وجود پهنای باند سریع ، دسترسی آسان ، تامین امنیت اطلاعات و … سرور بای شما بهینه سازی می شود. در نتیجه اگر فکر می کنید یک سرور اختصاصی با سخت افزار محدود و مشخص برای شما مناسب نیست یا توان نگهداری از سرور خود را ندارید ، استفاده از سرویس کولوکیشن بهترین انتخاب برای شما می باشد.

 

انواع سرور بر اساس ظاهر 

 

 

انواع سرور بر اساس ظاهر 

 

 

 

سرور Rackmount : همانطور که از اسمش پیداست ، این دسته از سرور ها باید داخل رک قرار گیرند. این سرور ها ، بیشترین استفاده را در دیتاسنتر ها را دارند. چیدمان این نوع سرور ها در تعداد زیاد به راحتی صورت می گیرد و قطعات سرور در این نوع ، دسترسی نسبتأ خوبی دارد.

 

سرور Tower : این سرور ها برای استفاده به رک نیاز ندارند ، اما اگر قرار باشد در رک قرار گیرند ، فضای بیشتری اشغال می کنند. این دسته از سرور ها برای نگهداری شخصی در خانه یا محل کار مناسب هستند.

 

سرور Blade : این دسته از سرور ها قابلیت ارتقاء و ساختار مناسبی دارند. همچنین حجم کمتر و کابل کشی کمتر از دیگر مزایای آن ها به شمار می رود. اما این سرور ها هزینه زیادی دارند و امکانات نگهداری از آن ها عمومیت ندارد.

 

مرکز داده در سرویس کولوکیشن چه خدماتی را ارائه می دهد ؟

 

 

کولوکیشن چیست ؟

 

 

 

  • این سرویس از امنیت و استاندارد های بالا برخوردار می باشد.

 

  • نسبت به نگهداری شخصی مشمول هزینه های کمتری خواهد بود.

 

  • موجب رونق کسب و کار ها می شود.

 

  • کسب آی پی های متعدد

 

  • امکان دریافت خدمت قوی تر از سرور

 

  • محفوظ ماندن محتویات سرور و عدم دسترسی دیتاسنتر به محتویات

 

  • اتصال دائمی مراکز داده به اینترنت

 

  • استفاده از خدمات پشتیبانی

 

  • و غیره

 

برتری سرویس کولوکیشن در دیتاسنتر بر نگهداری از سرور به صورت شخصی چیست ؟

 

 

خلاصه امکانات دیتاسنتر در سرویس کولوکیشن چیست ؟

 

 

رک (Rack) : نوعی محفظه فلزی برای محافظت و نگهداری از سرور ، کابل ، سوئیچ و سایر تجهیزات شما است که در دیتاسنتر ها به طور دقیق جایگذاری شده اند.

 

پهنای باند : پهنای باندی که یک دیتاسنتر در اختیار دارد و می تواند به شما ارائه دهد ، سریع تر ، کارآمد تر و اختصاصی تر است.

 

سیستم ذخیره سازی قوی : دیتاسنتر ها از نظر سیستم های ذخیره سازی اطلاعات ، معمولأ بسیار مطمئن و قدرتمند عمل می کنند.

 

امکانات لازم برای تامین سلامت فیزیکی سرور ها : این امکانات عبارتند از سیستم خنک کننده ، سیستم کنترل دما ، کنترل رطوبت ، تخلیه گرد و غبار ، سیستم اطفاء حریق ، سنسور نشت آب و …

 

تامین امنیت و حفاظت فیزیکی : وجود امکاناتی مانند دوربین مداربسته ، نظارت ویدئویی ، حفاظت دسترسی و … امکان نظارت دائمی متخصصان را بر روی این عملکرد ها فراهم کرده است.

 

اتصال دائم و قوی به اینترنت : می دانیم که اتصال قدرتمند و دائم به اینترنت از ملزومات یک سرور است که دیتاسنتر ها با پورت های شبکه پر سرعت و قوی این نیاز را بر طرف می کنند.

 

وجود سیستم کنترل و مانیتورینگ : در این سیستم یک پنل مانیتورینگ برای کنترل سلامت ، مدیریت و همچنین ارتقاء تجهیزات ، در اختیار شما قرار می گیرد.

 

خلاصه امکانات دیتاسنتر در سرویس کولوکیشن چیست ؟

 

 

خلاصه امکانات دیتاسنتر در سرویس کولوکیشن چیست ؟

 

 

 

  • هزینه کمتر نسبت به نگهداری شخصی

 

  • امنیت بالاتر نسبت به نگهداری شخصی

 

  • پایداری بیشتر و در نهایت تداوم کسب و کار

 

  • روشن بودن و اتصال دائمی سرور

 

  • عدم دسترسی دیتاسنتر به محتویات سرور

 

  • دریافت خدمات قوی تر از سرور

 

  • دریافت کمک از تیم پشتیبانی دیتاسنتر

 

  • امکان دسترسی به سرور با هماهنگی دیتاسنتر

 

  • وجود سیستم های هوشمند اطفاء حریق

 

  • کنترل وضعیت و سلامت سرور با سیستم مانیتورینگ دیتاسنتر

 

  • دریافت آی پی های متعدد از دیتاسنتر

 

  • امکان درخواست تعویض قطعه توسط متخصصان

 

  • رعایت تمامی استاندارد های نگهداری سرور

 

  • و غیره

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی تمامی سرویس های کامپیوتری در تبریز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصین حرفه ای ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041