رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

آموزش اشتراک گذاری پرینتر در شبکه

آموزش اشتراک گذاری پرینتر در شبکه تبریز

در یک شبکه کامپیوتری که چندین کامپیوتر در آن به یکدیگر وصل هستند ، می توانند در صورتی که به چاپگر وصل باشند ، اسناد و فایل های مختلفی را برای چاپ به پرینتر ارسال کنند. اگر کامپیوتر شما در شبکه به پرینتر وصل نباشد ، باید پرینتر را در شبکه به اشتراک بگذارید تا بتوانید فایل ها و اسناد را از طریق شبکه به پرینتر برای چاپ ارسال کنید. معمولا اکثر پرینتر ها دارای WiFi می باشند و با اتصال پرینتر به وای فای می توان آن را در شبکه به اشتراک گذاشت. اما در صورتی که پرینتر از طریق وای فای به اشتراک گذاشته نشد ، باید کانفیگ کردن و یا نصب پرینتر روی سیستم را در نظر بگیرید. به منظور اشتراک گذاری یک پرینتر در شبکه باید تنظیماتی در کامپیوتر متصل به پرینتر و دیگر کامپیوتر هایی که قصد دارند از پرینتر استفاده کنند ، انجام دهیم.

قبل از شروع هر کاری باید از چند مرحله زیر مطمئن شوید :

  • پرینتر به کامپیوتر اصلی از طریق کابل یا به صورت بی سیم متصل است.
  • پرینتر روشن است.
  • پرینتر در کامپیوتر اصلی به درستی نصب شده و کار میکند.
  • کامپیوتر اصلی به شبکه ای که می خواهیم در آن اشتراک گذاری انجام دهیم وصل است.

به منظور بررسی اینکه آیا کامپیوتر ما از طریق شبکه در دسترس دیگر کامپیوتر ها نیز هست یا نه ، می بایست مراحل زیر را دنبال کنیم :

ابتدا به قسمت Start می رویم و وارد بخش Control Panel می شویم. گزینه Network And Internet را انتخاب می کنیم و به بخش Network And Sharing Center می رویم و روی گزینه Advanced Sharing Setting کلیک می کنیم و مانند شکل زیر گزینه Turn On File And Printer Sharing را فعال می کنیم.

Turn On File And Printer Sharing

اما در ویندوز 10 برای رسیدن به این قسمت باید اعمال متفاوت تری را انجام داد :

Start ⇒ Control Panel ⇒ Network And Internet ⇒ View Network Status And Tasks ⇒ Change Advanced Sharing Settings

در ادامه :

به Control Panel  می رویم و روی گزینه devices And Printers کلیک می کنیم. سپس روی پرینتری که می خواهیم به اشتراک بگذاریم کلیک راست کرده و گزینه Printer Properties را انتخاب می کنیم.

Printer Properties

در پنجره باز شده گزینه Sharing را انتخاب می کنیم. در صورتی که پرینتر وصل نباشد ، گزینه Sharing This Printer  غیر فعال خواهد بود و با فعال کردن این گزینه پرینتر به اشتراک گذاشته می شود.

در بخش Share Name می توانیم نام دلخواهی را برای پرینتر وارد کنیم تا دیگر کامپیوتر هایی که می خواهند در شبکه از آن استفاده کنند ، پرینتر را با نام تعیین شده ببینند.

Sharing This Printer 

پس از پایان این مرحله گزینه Additional Drivers را انتخاب می کنیم و در پنجره ای که باز می شود می بایست درایور های لازم برای پردازنده های 32 بیتی و 64 بیتی جهت نصب انتخاب کنیم.

اگر از کامپیوتر 64 بیتی استفاده میکنی بهتر است پرینتر را برای کامپیوتر های 32 بیتی نیز فعال کنید و همینطور اگر کامپیوتر شما 32 بیتی می باشد ، بهتر است پرینتر را برای کامپیوتر های 64 بیتی فعال کنید.

چگونگی استفاده از پرینتر به اشتراک گذاشته شده توسط دیگر کامپیوتر ها :

برای استفاده از پرینتر توسط دیگر کامپیوتر ها ، ابتدا در منو به بخش Star رفته و کلمه Run را به منظور سرچ ، تایپ می کنیم و بر روی آن کلیک می کنیم. در پنجره باز شده ، اسم یا آی دی کامپیوتری را که پرینتر را در آن به اشتراک گذاشته ایم به صورت زیر وارد می کنیم :

\\IP Address

یا

\\ Computer Name

در پنجره باز شده پرینتر به اشتراک گذاری شده را می توانیم ببینیم که برای نصب آن روی سیستم جدید فقط لازم است تا دو بار روی آن کلیل کنیم. سپس پرینتر قابل استفاده بوده و می توان اسناد و فایل ها را برای پرینت ارسال کرد.

چگونگی استفاده از پرینتر به اشتراک گذاشته شده توسط دیگر کامپیوتر ها

شرکت مهندسی رسا تلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز می باشد. جهت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041