رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

طراحی و پیاده سازی شبکه های کامپیوتری

امروزه یکی از دغدغه مدیران شرکت ها و سازمان ها، راه اندازی شبکه های درون سازمانی است.طراحی و پیاده سازی شبکه کاری بسیار حساس و کاملا تخصصی می باشد و باید بصورت اصولی انجام شود. در غیر اینصورت بعد از سپری شدن مدتی ایرادات بوجود آماده مانع استفاده از منابع و تجهیزات شبکه خواهد بود. شبکه در حقیقت ستون فقرات یک شرکت است و در عملکرد فعالیت های شرکت ها و سازمان ها نقش حیاتی دارد. شبکه راهی برای استفاده حداکثری و بهینه از تجهیزات کامپیوتری موجود در شرکت و باعث کاهش هزینه ها در داخل سازمان خواهد بود.جهت راه اندازی یک شبکه پایدار ابتدا بایستی نیاز های مشتری برسی شده وطرح جامع برای راه اندازی ارائه گردد. از مهمترین بخش های طراحی شبکه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی و نقشه کشی زیر ساخت و تجهیزات:

اصلی ترین و مهمترین مرحله در طراحی شبکه های کامپیوتری ، مرحله نیازسنجی و مرحله تحقیقاتی آن است. در این مرحله قبل از هر چیزی نیاز سازمان یا شرکت بررسی می‌شود، اگر این مطالعات و تحقیقات انجام نشود و طرح شبکه بر اساس پیش فرض ها در نظر گرفته شود، زیر ساخت شبکه متناسب با نیاز واقعی مشتری در نظر گرفته نخواهد شد. در نتیجه در آینده باید هزینه اضافه شدن تجهیزات اکتیو یا پسیو شبکه را بپذیریم.

مواردی که در مرحله طراحی و نقشه کشی شبکه باید برسی شوند :

  • هدف از ایجاد شبکه چیست ؟
  • به چه منابعی نیاز هست یا چه منابعی باید به اشتراک گذاشته شوند؟
  • چه سرویس ها و خدماتی باید ارائه گردند؟
  • چه پروتکل ها و فاکتور های امنیتی باید رعایت شوند؟
  • سیاست های داخلی سازمان چگونه است ؟
  • شبکه چه سرعتی خواهد داشت و در آینده چه سرویس های اضافه خواهند شد؟

تامین تجهیزات و اجرای زیر ساخت :

بعد از مرحله طراحی زیر ساخت و تجهیزات نوبت به خرید تجهیزات مورد نیاز طبق طراحی های موجود می باشد. این مرحله نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که تجهیزات مورد نیاز باید بروز  و از شرکت های معتبر تهیه و نصب گردند تا در صورت بروز مشکل بتوان از خدمات پس از فروش این شرکت ها استفاده کرد.

مراحل مشاوره ، طراحی و اجرای شبکه در رسا تلکام:
  1. جلسه با کارفرما جهت برسی نیاز های فعلی و آتی
  2. مشاوره و ارائه راهکار های بروز در زمینه تجهیزات و سرویس های شبکه
  3. مستند سازی نیاز ها و اعلام هزینه های مرتبط با خرید تجهیزات و راه اندازی
  4. انعقاد قرار داد اجرا و راه اندازی شبکه و تجهیزات
  5. پیاده سازی و اجرای شبکه در تبریز
  6. مراحل بهره برداری ، تست و آموزش کارکنان و پرسنل سازمان
  7. انعقاد قرار داد نگه داری و پشتیبانی در صورت نیاز کارفرما
دریافت مشاوره از شرکت مهندسی رسا تلکام

شما می توانید با دریافت یک جلسه مشاوره رایگان و شرح دقیق نیازمندی هایتان در خصوص چگونگی استفاده از منابع شبکه و زیر ساخت های مورد نیاز اطلاعات کاملی کسب کنید.برای دریافت مشاوره میتوانید به صورت حضوری و ی غیر حضوری با ما در ارتباط باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از طریق شماره های تماس شرکت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041