رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

ارتباط سرور VoIP با سیستم CRM

 

ارتباط سرور VoIP با سیستم CRM

 

ارتباط سرور VoIP با سیستم CRM به فرآیند مدیریت تماس های VoIP از طریق اتوماسیون داخلی سازمان اشاره دارد. اتوماسیون های سازمانی انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها CRM و دیگری ERP نام دارند. تفاوت این دو سیستم با یکدیگر این است که ERP سیستمی گسترده تر از CRM دارد و شامل امکانات بیشتری می باشد. این دو سیستم می توانند با افزودن برخی قابلیت ها ، تمامی امکانات VoIP را دریافت کنند.

 

ارتباط مرکز VoIP با CRM علاوه بر ایجاد بستر کنترلی جهت افزایش کیفیت پاسخگویی و بررسی نحوه استفاده پرسنل از خطوط تلفن و ثبت سوابق تماس ، امکان برقراری تماس تنها با یک کلیک را برای تسهیل و تسریع خدمات در اختیار کاربران می گذارد. به عبارت دیگر با استفاده از این سیستم می توان بدون ورود مستقیم به سیستم VoIP ، از طریق همان اتوماسیون داخلی سازمان به هویت تماس گیرندگان ، مکان های تماس گرفته شده و میزان مکالمات دسترسی پیدا کرد. کاربران در اینجا می توانند با یک کلیک ، شماره فرد مورد نظر را بگیرند و فقط جهت مکالمه گوشی تلفن را بردارند.

 

نحوه برقراری ارتباط سرور VoIP با سیستم CRM و امکانات آن

 

جهت برقراری ارتباط سرور VoIP با سیستم CRM نیاز به افزونه های ارائه شده برای اتصال وجو دارد. با این کار سرور مورد استفاده برای VoIP متصل شده و تنظیمات مربوط به آدرس اینترنتی SarvCRM  بر روی افزونه مذکور اعمال می شود. در اینجا می توان از طریق API ارائه شده توسط SarvCRM فرآیند یکپارچه سازی کامل تری را نیز پیاده سازی کرد.

 

 

نحوه برقراری ارتباط سرور VoIP با سیستم CRM و امکانات آن

 

 

از کاربرد های قابل توجه در برقراری ارتباط مراکز VoIP با CRM می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

  • ارائه لیست میانگین انتظار در صف تماس

 

  • گزارشات تماس های از دست رفته

 

  • گزارش مربوط به وضعیت هر صف تماس به تفکیک تیم های کاری

 

  • فراهم کردن شرایط احراز هویت تلفنی

 

  • برگذاری نظرسنجی و سنجش رضایت مشتری

 

  • امکان تعریف ماژول های سفارشی با توجه به نیاز کسب و کار مورد نظر

 

ماژول های ارتباط سرور VoIP با سیستم CRM

 

همانطور که گفته شد یکی از قابلیت های ارتباط سرور VoIP با سیستم CRM تعریف ماژول های جدید با توجه به نیاز های سازمان می باشد. این ماژول ها به سه دسته کلی ماژول های فروش ، ماژول های تحلیل عملکرد و ماژول های ارتباط سازمان تقسیم می شوند. هر یک از این ماژول ها کارکرد های خاصی دارند و می توانند بخشی از نیاز های سازمان را برطرف کنند. در ادامه به بررسی برخی از مهمترین ماژول ها می پردازیم.

 

 

ماژول های ارتباط سرور VoIP با سیستم CRM

 

 

ماژول Popup :

 

این ماژول تماس ورودی را به کارشناس پاسخگواطلاع می دهد و با این عملکرد عمل جستجوی مشتریان در پنل به نحوه محسوسی تسریع می شود. در اینجا کاربر قبل از اینکه با تماس گیرنده صحبت کند تمامی اطلاعات آن فرد را مشاهده می کند.

 

ماژول نظارتی :

 

ماژول نظارتی که در دسته ماژول های مرتبط با فروش طراحی می شود امکانات مدیریتی ، نظیر نظارت دقیق بر مکالمات پرسنل را با راهکار هایی مانند شنود مکالمات ، برای مدیر فراهم می کند.

 

ماژول Average Time :

 

این ماژول در دسته ماژول های ارزیابی عملکرد سازمان قرار می گیرد که به صورت گزارش دوره ای ، معدل نسبی زمان پاسخگویی به نسبت تعداد تماس پاسخگویی را ارائه می کند.

 

ماژول Agent :

 

این ماژول اطلاعات کاملی درباره پرسنل که به عنوان پاسخگو در صف انتظار هستند را ارائه می کند. به عبارت دیگر این ماژول تعداد اپراتور های آماده برای پاسخگویی را نشان می دهد.

 

ماژول پیگیری کالا :

 

از جمله ماژول هایی که در راستای ارتباط سرور VoIP با سیستم CRM طراحی می شوند ، ماژول پیگیری کالا می باشد. این ماژول در مراکزی که به صورت مداوم با اربا رجوع به صورت تلفنی در ارتباط هستند ، کاربرد دارد. شرکت هایی مانند فروشگاه های اینترنتی و یا ادارات پست بیشترین بهره را از این ماژول می برند. این سیستم آخرین وضعیت ارسال کالا را بررسی کرده و آن را به اطلاع مشتری می رساند.

 

 

ماژول پیگیری کالا

 

 

سخن آخر 

 

یکپارچه سازی CRM با سیستم VoIP برای هر شرکتی ، بدون توجه به اینکه در کدام صنعت مشغول به فعالیت است ، مفید خواهد بود. به هر حال ، کدام صاحب کسب و کار است که نخواهد روابط مشتریان ، بازدهی ، ارتقاء سیستم ها و بهره وری کلی را بهبود بخشد ؟ 

 

اگر شما هم آماده اید تا کسب و کارتان را یک سطح بالا تر ببرید ، همین امروز با کارشناسان متخصص تیم حرفه ای ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات رساتلکام در ارتباط باشید تا بتوانیم جهت کسب اطلاعات بیشتر و راه اندازی آن در تبریز به شما کمک کنیم.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041