رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

استاندارد های کابل شبکه

 

استاندارد های کابل شبکه

 

برای بررسی میزان کیفیت کابل های شبکه از استاندارد های شناخته شده در صنعت برق استفاده می شود. هر کدام از استاندارد ها به تایید چند شرکت معتبر در دنیا به وجود آمده است. یک محصول زمانی از یک استاندارد پیروی می کند که ویژگی های تعریف شده در یک استاندارد خاص را داشته باشد.

 

در ادامه به بررسی برخی از این استاندارد ها که در کابل های شبکه موجود است می پردازیم.

 

استاندارد UL :

 

یکی از مهم ترین استاندارد های سطح بالا ، استاندارد UL می باشد که به منظور بررسی میزان ایمنی در قطعات و اجزای تشکیل دهنده درب های ضد حریق مورد استفاده قرار می گیرد. استاندارد UL با توجه به استاندارد ها و روش های تست ، به صورت اختصاصی بر روی محصولات ، مواد اولیه ، قطعات ، مونتاژ و تولید وسائل و تجهیزات مربوط به محصولات ایمنی ارائه می شود.

 

در کابل های شبکه به منظور بررسی ضد حریق بودن آن ها از این استاندارد استفاده می شود. جهت تضمین امنیت محصول ، داشتن گواهینامه استاندارد هایی مثل استاندارد UL آمریکا بسیار مهم و ضروری می باشد. کابل های شبکه هایک ویژن دارای استاندارد UL می باشد.

 

استاندارد ETL :

 

برای تست برق محصولات در آمریکا از استاندارد ETL استفاده می کنند. این استاندارد مشابه UL و CSA می باشد. همه محصولات الکتریکی ، مکانیکی و الکترومکانیکی می توانند نشان استاندارد ETL را دریافت کنند و دریافت آن نشان دهنده استاندارد ایمنی محصول مطابق با الزامات ایمنی بر اساس تست و آزمون بوده و تولید کننده موافق به قبول بازرسی دقیق و منظم برای اطمینان از ثبات کیفیت محصول خود می باشد.

 

استاندارد AWG :

 

استاندارد AWG مخفف عبارت American Wire Gauge می باشد. AWG یک سیستم استاندارد است که بیان کننده خصوصیات یک سیستم رسانا است.

 

هر چقدر میزان AWG بزرگ تر باشد ، به این معناست که ضخامت سیم کمتر است.به طور مثال AWG با مقدار N برای انتقال دیتا تا X متر را به آسانی انجام می دهد و یا کابلی با AWG  با مقدار N-1 برای انتقال دیتا تا X-1 متر انتقال دهنده خوبی برای اطلاعات است. برای سیم های برق بهتر است از اعداد کابل AWG  با اعداد کم تر ( ضخامت بیشتر ) و برای سیم هایی که حامل سیگنال می باشند از کابل AWG  با اعداد بیشتر ( ضخامت کم تر ) استفاده شود.

 

استاندارد TIA/EIA :

 

بر اساس استاندارد TIA/EIA کل سیستم کابل کشی ساختار یافته را می توان به واحد های ساده تری تقسیم کرد. تمام موارد زیر به ساده ترین شکل ممکن در این استاندارد تعریف شده است :

 

  • سیستم کلی کابل کشی

 

  • توپولوژی لازم

 

  • میزان طول کابل ها

 

  • کارایی شبکه و رسانه های مرتبط با آن

 

  • کارایی تجهیزات جانبی شبکه

 

  • نوع کانتور ها

 

  • ترتیب اتصال پین های موجود در بافت داخلی کابل شبکه LAN 

 

 

 

تست فلوک کابل های شبکه :

 

 

 

تست فلوک کابل های شبکه

 

 

 

بعد از کابل کشی یک شبکه کامپیوتری جهت اطمینان از نحوه ی کابل کشی درست و بدون عیب و برای اطمینان از صحیح کار کردن شبکه و قطع نبودن کابل های شبکه را با استفاده از وسیله ای به نام دستگاه تست فلوک نورد آنالیز قرار می دهند. در بازار تستر های زیادی با توجه به کارخانه سازنده آن وجود دارد که اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می دهند. تستر فلوک ، بهترین تستر جهان شناخته شده است.

 

برای بررسی عملکرد لینک یا کانال و انواع کابل شبکه و فیبر نوری از تست فلوک استفاده می شود و اطلاعات کاملی از تمام تجهیزات شبکه در اختیار تکنسین ها قرار می دهد.

 

دستگاه تست فلوک شبکه بدون شک یکی از بهترین ابزار های اندازه گیری کیفیت و عیب یابی پسیو شبکه می باشد که اطلاعات کاملی از کیفیت کابل کشی ، سرعت شبکه ، متراژ کابل ، محل دقیق قطعی کابل و … را ارائه می دهد.

 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041