رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

استفاده از شبکه خصوصی مجازی در شبکه های داخلی

 

استفاده از VPN در شبکه های داخلی

 

 

 

شبکه خصوصی مجازی که مخفف عبارت Virtual Private Network می باشد ، برای برقراری ارتباط در میان شعبه های شرکت ها و سازمان ها و یا برای فعالیت از راه دور مورد استفاده افراد بسیار زیادی قرار می گیرد. از آن جایی که علم هر روز پیشرفت می کند و تمامی شبکه ها از جمله شبکه اینترنت ، رشد می کنند ، باعث شده که مرز جغرافیایی بین کسب و کار های مختلف از میان برداشته شود و کسب و کار ها بتوانند رونق یابند.

 

با گسترش بستر اینترنت دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد در شرکت و سازمان ها نیست و هر فردی می تواند از هر جایی که بخواهد با شبکه داخلی شرکت ها و سازمان ها ارتباط برقرار کرده و به کار هایش از راه دور هم رسیدگی کند.

 

با افزایش استفاده کسب و کار ها از اینترنت ، احتمال بروز خطرات بیشتر می شود و باید جلوی بروز این خطرات را گرفت . بستر اینترنت وجود دارد و آن تامین امنیت لازم است که این مورد با استفاده از تکنولوژی شبکه خصوصی مجازی قابل حل است ؛ همانطور که می دانید اغلب افراد از شبکه خصوصی مجازی برای دور زدن تحریم ها استفاده می کنند که ما در این مقاله به بررسی کامل این تکنولوژی می پردازیم.

 

شبکه خصوصی مجازی چیست ؟

 

 

شبکه خصوصی مجازی VPN چیست ؟

 

 

شبکه خصوصی مجازی شبکه ای است که اطلاعات توسط شبکه ای مثل اینترنت ، از آن رد و بدل می شود و با اهراز هویت ، ارتباط اختصاصی باقی می ماند.

 

شبکه خصوصی مجازی برای شما امنیت و آزادی را در شرکت ها یا سازمان ها ، موقع کار کردن با اینترنت به ارمغان می آورد و باعث راحتی کار شما می شود. در این شیوه از انتقال اطلاعات ، تمامی ترافیک اطلاعات شما رمزگذاری می شوند و این مورد باعث می شود که هکر ها و کسانی که قصد سوء استفاده از اطلاعات شما را دارند ، نتوانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

 

شما باشبکه خصوصی مجازی می توانید از رایانه شخصی خودتان ، توسط پروتکل های Tunneling به رایانه شخص دیگری دسترسی پیدا کنید. شبکه خصوصی مجازی ارتباط شما را با شبکه های جهانی اینترنت برقرار کرده و شما می توانید به شکل گسترده ای از این تکنولوژی استفاده کنید.

 

شبکه خصوصی مجازی برای عموم افراد ، مخصوصا کسانی که شرکت های بزرگ بین المللی دارند و اطلاعاتشان به شرکت های خارجی در سراسر دنیا انتقال می یابد ، نیاز است و باید از شبکه گسترده ارتباطی استفاده کنند که خصوصی و امن باشد و هیچ هکری نتواند از آن سوء استفاده کند. البته برای شرکت هایی که از نظر جغرافیایی کوچک هستند هم این شبکه کاربرد دارد ولی برای ارسال اطلاعات در این شرکت ها می توان از شبکه های محلی هم استفاده کرد.

 

ترافیک اغلب با پروتکل های رمزنگاری شبکه مانند SSH یا IPsec جهت محافظت کردن از داده های شرکت ها و سازمان ها و جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات هنگام انتقال دیتا ، استفاده می شود.

 

باید به این نکته هم اشاره کرد که پیاده سازی شبکه های گسترده ، به هزینه زیادی نیاز دارد و شبکه های اینترانت هم محدود به شرکت یا سازمان هستند و شما می توانید برای غلبه بر این مشکل ها از یک شبکه خصوصی مجازی استفاده کنید.

 

شبکه های خصوصی مجازی چگونه از اطلاعات ما محافظت می کنند ؟

 

 

VPN ها چگونه از اطلاعات ما محافظت می کنند ؟

 

 

شبکه خصوصی مجازی بر روی دستگاه کامپیوتر یا گوشی شما نصب می شود و شما را به سرور های سازنده خود متصل می کند که این متصل بودن یک اتصال رمزگذاری شده همراه با لینک های قابل اعتماد را در اختیار شما می گذارد و شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی و محدودیتی در اینترنت شروع به کار کنید.

 

با اتصال به سرور شبکه خصوصی مجازی تمام اطلاعات شما و سوابق وب گردی تان به جای اینکه توسط ISP خودتان قابل ردیابی باشد ، توسط سازنده های شبکه خصوصی مجازی قابل دسترسی کامل خواهد بود. بنابراین نباید حتما به شبکه خصوصی مجازی اعتماد کامل بکنید و فکر کنید که کل فضای اینترنت شما به حالت ناشناس درآمده است.

 

کلاس کاری پروتکل شبکه خصوصی مجازی چگونه است ؟

 

شبکه خصوصی مجازی را می توان بر اساس کلاس کاری به انواع زیر دسته بندی کرد.

 

 

کلاس کاری پروتکل VPN چگونه است ؟

 

 

  • بر اساس نوع پروتکلی که برای تونل زنی و ایجاد ترافیک استفاده می شود.

 

  • بر اساس محل نقطه پایانی تونل که آیا این نقطه در سمت مشتری باشد و یا در سمت شبکه

 

  • بر اساس نوع توپولوژی استفاده شده برای اتصال مانند اینکه سایت به سایت و یا شبکه به شبکه متصل شود.

 

  • بر اساس سطح امنیتی ارائه شده در شبکه خصوصی مجازی

 

  • بر اساس لایه OSI که در آن ها فرآیند اتصال به شبکه انجام می شود مانند لایه 2 و یا اتصال به لایه 3

 

  • بر اساس تعداد اتصالات هم زمان در هر کانکشن شبکه خصوصی مجازی

 

مزایای استفاده از شبکه خصوصی مجازی

 

  • امنیت پیشرفته

 

  • کنترل از راه دور

 

  • اشتراک گذاری فایل ها

 

  • ناشناس بودن آنلاین

 

  • انلاک کردن وب سایت ها

 

  • تغییر آدرس IP

 

 

مزایای استفاده از VPN

 

 

معایب استفاده از شبکه خصوصی مجازی

 

  • تمام اطلاعات کاربر برای شرکت سازنده ارسال می شود.

 

  • سرعت آپلود رسانه ها کاهش می یابد.

 

  • حجم مصرف دیتا بالا

 

  • مصرف انرژی بالای باتری

 

انواع پروتکل شبکه خصوصی مجازی

 

 

انواع پروتکل VPN

 

 

♦  پروتکل شبکه خصوصی مجازی بر اساس PPTP مخفف عبارت Point To Point Tunneling Protocol

 

♦  پروتکلشبکه خصوصی مجازی بر اساس L2TP/IPsec مخفف عبارت Layer 2 Tunneling Protocol

 

♦  پروتکل IKEv2

 

♦  پروتکل شبکه خصوصی مجازی بر اساس SSTP مخفف عبارت Secure Socket Tunneling Protocol

 

 

 

مجموعه رساتلکام ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات ، آماده راه اندازی سوئیچ شبکه مدیریتی و شبکه غیر مدیریتی طبق نیاز و خواسته شما میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصین ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041