رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

انتقال تصویر در دوربین های مداربسته P2P

 

 

انتقال تصویر در دوربین های مداربسته P2P

 

 

امروزه فناوری‌ های مختلفی برای انتقال تصویر انواع دوربین مداربسته وجود دارد. یکی از ساده‌ ترین راه‌ حل‌ ها استفاده از دوربین مداربسته P2P  و انتقال تصویر به روش P2P می باشد. اگر می‌ خواهید با اسکن ساده یک QR کد یا زدن یک دکمه روی تلفن همراه ، به راحتی تصاویر دوربین را مشاهده کنید ، دوربین P2P بهترین گزینه است.

 

در ادامه این مقاله در مورد دوربین های مداربسته P2P و نحوه عملکرد آن ها مطالبی ارائه شده است. تا انتهای این مطالب با ما همراه باشید.

 

دوربین P2P چیست؟

 

به زبان ساده ، دوربین P2P یک دوربین IP  یا دوربین تحت شبکه است که به لطف نرم‌ افزار داخل آن ، می‌ تواند بدون استفاده از آدرس IP استاتیک یا جایگزین‌ های آن ( مانند DDNS ) ، اتصالات از راه دور را با استفاده از یک شماره ( ID number ) منحصر به فرد ، شناسایی و دریافت کند.

 

P2P مخفف عبارت Peer-to-Peer است. P2P یک فناوری تحت شبکه است که اتصال دوربین IP و تلفن همراه را تا حد امکان ساده می‌ کند. در نتیجه ، می‌ توانید فیلم دوربین مداربسته را به راحتی ، به صورت محلی یا از راه دور ، در چندین دستگاه ( تلفن همراه ، تبلیت ، لپ تاپ و‌… ) مشاهده کنید.

 

هر دوربین P2P و هر NVR یا DVR ، منحصر به فرد هستند. یعنی کد P2P منحصر برای هر دستگاه DVR یا NVR وجود دارد. برای اتصال با سرور P2P نیز از نرم‌ افزار ( App ) رایگان تلفن همراه استفاده می‌ شود. پس از نصب نرم‌ افزار و اتصال دوربین P2P به سرور ، می‌ توانید فیلم‌ های دوربین مداربسته را مشاهده کنید.

 

انتقال تصویر P2P چیست؟

 

سیستم P2P دوربین مداربسته به این صورت کار میکند که برای اینکه بتوانیم تصویر دوربین مداربسته را از طریق اینترنت بر روی مانیتور کامپیوتر و یا موبایلمان دریافت کنیم به یک IP آدرس نیاز داریم. ساده ترین راه حل داشتن IP استاتیک یا همان IP ثابت است. اما چون در ایران این سرویس محدود است به ناچار باید دنبال راه حل آسان تری بود.

 

هر شرکت تولید کننده دستگاه NVR یا DVR ، با استفاده از یک کد یونیک می تواند امکان دسترسی به سیستم را از طریق یک سرور واسط فراهم کند، برای مثال برخی از سرور ها از مک آدرس ( MAC Address ) و برخی دیگر از شماره سریال یونیک ایجاد شده در کارخانه برای ارتباط استفاده می کنند. یعنی ما میتوانیم تنها با ثبت نام در سرور مربوطه و ثبت شماره سریال دستگاه بدون نیاز به هیچ دردسری و تنها با اتصال دستگاه NVR یا DVR با دوربین مداربسته امکان ارتباط و انتقال تصویر را فراهم نماییم.

 

 

انتقال تصویر P2P چیست؟

 

 

مزایای دوربین P2P

 

  • انتقال تصویر دوربین مداربسته P2P بسیار ساده و آسان است.

 

  • هزینه کلی ساخت و نگهداری این نوع شبکه بسیار پایین است.

 

  • عدم وابستگی در روش انتقال تصویر P2P وجود دارد. به این معنی که عدم دسترسی یک کاربر ، تاثیری بر عملکرد سایرین ندارد.

 

  • نیازی به مدیریت تمام وقت سیستم نیست و هر کاربری مدیر دستگاه خود است.

 

معایب دوربین P2P

 

  • در این شبکه کل سیستم غیر متمرکز است. در واقع یک نفر نمی تواند تنظیمات قابلیت دسترسی کل شبکه را تعیین کند.

 

  • نرم افزار های مخرب میتوانند به راحتی در طراحی این سیستم انتقال یابند.

 

  • ریکاوری داده و گرفتن فایل پشتیبانی در این نوع شبکه بسیار سخت است.

 

  • بسیاری از فیلم ها ، موزیک ها و دیگر فایل های کپی رایت ، از این نوع انتقال فایل استفاده میکنند.P2P تکنولوژی است که در مواردی که تعداد فایل ها بالاست ، استفاده میشود.

 

  • سیستم های P2P برای وصل شدن تعداد کم (حدود 10) کامپیوتر و مکان ، وقتی که امنیت بسیار بالا مورد نظر نیست ، مناسب خواهد بود.

 

سخن پایانی

 

هنگامی که یک دوربین P2P به اینترنت متصل می‌شود ، دوربین به طور خودکار درخواستی را به یک سرور راه دور ارسال می‌ کند. این سرور ، دوربین را با شماره شناسه منحصر به فرد خود شناسایی می‌ کند. برای دسترسی به دوربین و مشاهده ویدیو ، کاربر نیاز به نصب نرم‌ افزار مخصوص همان دوربین P2P دارد ، این نرم‌ افزار را روی دستگاه خود (رایانه یا تلفن همراه) نصب می‌ کند. در این اپلیکیشن ، کاربر شماره ID دوربین را وارد می‌ کند ( یا کد QR دوربین را اسکن می‌کند ) کد را به صورت دستی وارد نکنید. به همین سادگی می‌ توانید ویدیو را از دوربین به صورت آنلاین تماشا کنید یا آرشیو ویدیو را از روی SD کارت یا هارد مشاهده کنید. سرور در این مورد به عنوان واسطه‌ ای عمل می‌ کند که دوربین IP و دستگاه کاربر را مستقیماً به یکدیگر متصل می‌ کند.

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در آذربایجان شرقی و تبریز می باشد.

 

جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041