رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

انواع انتقال تصویر دوربین مداربسته

 

انواع انتقال تصویر دوربین مداربسته

 

انتقال تصویر یا همان انتقال تصویر دوربین مداربسته به فرآیندی گفته می شود که طی آن تصویر یک یا چند دوربین یا رکوردر از سیستم دوربین مداربسته از یک منطقه یا یک نقطه به منطقه یا نقطه ای دیگر ، بر روی کامپیوتر ، لپ تاپ ، تبلت و یا گوشی موبایل انتقال یافته و بر روی آن قابل مشاهده ، نظارت و مدیریت می باشد.

 

ارائه خدمات انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل یکی از پر درخواست ترین خدمات مشتریان و استفاده کنندگان سیستم های نظارتی می باشد.

 

کلیه حالت های ممکن انتقال تصویر در یک سیستم نظارت تصویری :

 

  • انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون آی پی استاتیک بر روی بستر شبکه داخلی

 

  • انتقال تصویر اینترنتی بدون آی پی استاتیک با استفاده از تنظیمات NAT در مودم ADSL

 

  • انتقال تصویر با آی پی استاتیک در شبکه اینترنت با استفاده از تنظیمات NAT در مودم ADSL

 

  • انتقال تصویر وایرلس دوربین مداربسته و دستگاه DVR و دستگاه NVR بر روی بستر شبکه بی سیم

 

  • انتقال تصویر اینترنتی برروی بستر اینترنت سیم کارتی 3G و 4G با استفاده از مودم 4G و دانگل 4G

 

  • انتقال تصویر بدون نیاز به هیچ گونه آدرس آی پی اینترنتی و از طریق انتقال تصویر وایرلس

 

  • روش اینترنتی بدون استفاده از آی پی استاتیک صورت کلود و P2P

 

انواع روش های انتقال تصویر در دوربین مداربسته

 

انتقال تصویر با سیم :

 

در سیستم ها مداربسته سیمی ، از کابل برای اتصال دوربین به سایر اجزای دوربین مداربسته استفاده می شود. در این روش ، دوربین ها می توانند در فاصله دوری از دستگاه های ضبط تصویر قرار بگیرند و ویدئو ها نیز دارای کیفیت مناسبی باشند. در حالت کلی از سه نوع کابل برای انتقال تصویر دوربین مداربسته استفاده می شود که عبارت اند از : کابل کواکسیال ، کابل شبکه (VTP) و کابل فیبر نوری.

 

انتقال تصویر بی سیم :

 

به دلیل سهولت نصب و نبود الزامات کابل کشی ، در بسیاری از مواقع روش انتقال تصویر به صورت بی سیم بهترین و مفید ترین روش می باشد. امنیت سایبری ، اصلی ترین نگرانی در این روش است. در روش انتقال تصویر بی سیم ، انتقال تصویر دوربین مداربسته از طریق وای فای ، لیزر ، مادون قرمز ، فرکانس رادیویی و ماکروویو صورت می گیرد.

 

انتقال تصویر با شبکه IP :

 

انواع دوربین تحت شبکه و مبتنی بر IP به دلیل گستردگی ، جایگزین مناسبی برای همه روش هاست. به دلیل کارایی بالا ، امنیت و هزینه مناسب ، روش انتقال تصویر با IP می تواند بهترین روش انتقال تصویر دوربین مداربسته باشد.

 

 

انواع روش های انتقال تصویر در دوربین مداربسته

 

 

5 روش پرکاربرد انتقال تصویر دوربین مداربسته 

 

انتقال تصویر دوربین مداربسته با آی پی استاتیک :

 

با هر بار اتصال به اینترنت ، از طریق ISP ( ارائه دهنده سرویس اینترنت ) یک IP جدید به شما اختصاص داده می شود. این عمل با هر بار استفاده مجدد از اینترنت ( مثل خاموش و روشن کردن مودم ) تکرار شده و شما هیچ زمانی IP ثابتی بر روی کامپیوتر خود ندارید. وجود IP ثابت برای انتقال تصویر دوربین مداربسته از طریق اینترنت و استفاده از IP الزامی است. برای این کار کافیست از ISP که اینترنت خود را تهیه کرده اید درخواست IP static دهید. سپس باید تنظیماتی روی مودم و دستگاه ضبط تصویر انجام شود.

 

انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون آی پی استاتیک و به وسیله DDNS :

 

استفاده از DDNS روشی است برای زمانی که آی پی مدام تغییر می کند. DDNS و سرویس دهندگان این خدمات ، با وجود آی پی پویا و متغییر ، یک شناسه ثابت به شما ارائه می دهند که همان کار آی پی استاتیک را برای کاربر انجام می دهد.

 

روش کار انتقال تصویر دوربین مداربسته به وسیله DDNS به این صورت است که سرویس دهندگان این خدمات با توجه به آی پی متغییری که هر بار به صورت خودکار از طرف شما دریافت می کنند ، یک نام و نشانی اینترنت ثابت به شما ارائه می دهند. این شناسه هر بار و با تغییر اطلاعات آی پی ، ثابت می ماند و تغییری نمی کند و شما می توانید دیگر با شناسه مختص خودتان ، مستقیم به دستگاه DVR متصل شوید.

 

انتقال تصویر دوربین بر روی شبکه محلی :

 

در انتقال تصویر دوربین بر روی شبکه محلی ، با استفاده از کابل و توسط شبکه کامپیوتری موجود در محل صورت می گیرد. زیرا این روش به اینترنت نیازی نداشته و انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت و خط تلفن نیز نامیده می شود.

 

این روش انتقال همان روش انتقال تصویر با آی پی استاتیک است. اما به وسیله آی پی های ثابتی که در شبکه محلی وجود دارد اتفال می افتد نه توسط آی پی شبکه جهانی اینترنت. به همین دلیل آی پی ها متغییر نبوده و ثابت می باشد. این روش با توجه به محدود بودن به همان مکان ، بسیار ایمن است و خارج از آن شبکه محلی امکان انتقال تصویر دوربین و دیدن تصاویر وجود ندارد.

 

انتقال تصویر از طریق پخش ویدئوی دیجیتالی-زمینی (DVB-T) :

 

بهترین و بیشترین کیفیت فیلم در بین گزینه های انتقال فیلم دیجیتال ، مربوط به روش انتقال تصویر DVB-T می باشد. استفاده از این روش انتقال تصویر مناسب ترین راه حل برای مواردی که کیفیت فیلم یا مسیرهای انتقال پیچیده است می باشدو نیاز به پهنای باند بسیار بیشتر نسبت به روش استفاده از IP مشکل اساسی این روش است. یعنی نیاز به پهنای باند چهار برابر بیشتر دارد.

 

 

انواع انتقال تصویر دوربین مداربسته

 

 

انتقال تصویر دوربین مداربسته به روش P2P :

 

انتقال تصویر P2P بسیار آسان است و نیازی به تنظیمات و تجهیزات روش های قبل ندارد. در این روش انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون آی پی استاتیک صورت می گیرد. به سیستم (P2P (Pear To Pear ، فضای ابری یا Cloud Server و یا سیستم Free DDNS نیز گفته می شود.

 

 

مجموعه تخصصی رساتلکام آماده ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد

شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات مربوطه و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041