رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

انواع سری سوئیچ های سیسکو

انواع سری سوئیچ های سیسکو

 

سوئیچ چیست ؟

 

برای اتصال چند دستگاه در یک شبکه که در محدوده یک ساختمان باشند از سوئیچ ها استفاده می شود. مثلأ برای اتصال کامپیوتر ها و پرینتر ها و سرور ها به هم و ایجاد شبکه ای که منابع را به صورت اشتراکی استفاده می کنند از سوئیچ بهره می برند. سوئیچ نقش کنترلر شبکه را دارد و اجازه تبادل اطلاعات و ارتباط با یکدیگر را به دستگاه ها می دهد.

 

سوئیچ در شبکه های کامپیوتری یکی از سخت افزار های شبکه است که دستگاه ها را در شبکه کامپیوتری از طریق Packet Switching به هم وصل می کند تا دیتا بین آن ها رد و بدل شود. سوئیچ شبکه در لایه 2 مدل OSI کار می کند و با استفاده از آدرس سخت افزاری (Mac Addresses) به انتقال دیتا در شبکه می پردازند.

 

برای آشنایی بیشتر با سوئیچ شبکه و انواع آن ، مقاله سوئیچ شبکه چیست؟ وظایف سوئیچ در شبکه و انواع آن را مطالعه کنید.

 

سیسکو (cisco) چیست ؟

 

cisco مخفف عبارت Computer Information System Company است و همچنین برگرفته از نام شهر سان فرانسیسکو است. شهری که در سال 1984 شرکت سیسکو توسط مؤسسین به وجود آمد. cisco بیشتر با محصولات شبکه اش معروف است.

 

هم اکنون سیسکو محصولات و خدمات IT را در 6 دسته اصلی به بازار ارائه می دهد.

 

  1. شبکه ( شامل اترنت ، نوری ، وایرلس ، موبیلیتی )
  2. امنیت
  3. ارتباطات درون سازمانی ( شامل صدا ، تصویر و دیتا )
  4. دیتا سنتر
  5. IoT
  6. فضای ابری و محاسبات (Cloud And Computing)

 

سوئیچ سیسکو چیست ؟

 

 

سوئیچ سیسکو چیست ؟

 

 

سیسکو توانسته است در زمینه تولید سوئیچ شبکه و پشتیبانی از آن بازار را در دست بگیرد و انواع سوئیچ های سیسکو رابرای انواع کسب و کار ها و کاربری ها وارد بازار کند. شما می توانید با توجه به نوع و گستردگی شبکه ای که از آن استفاده می کنید، از بین سوئیچ های سیسکو در رده های مختلف استفاده کنید. به طور کلی سوئیچ های سیسکو در سه دسته اصلی Core و Distribution و Access ارائه می شوند.

 

انواع سوئیچ های سیسکو

 

سوئیچ های سیسکو برای کاربرد های متفاوتی در انواع مختلف طراحی شده اند. برای مثال سوئیچ های کاتالیست برای شبکه های محلی و سوئیچ های Nexus برای دیتاسنتر ها ، سیسکو سوئیچ های Catalyst خود را همواره با قابلیت های جدید ، کارایی بیشتر ، Density بیشتر و قیمت کمتر به بازار عرضه می کند.

 

سوئیچ های سیسکو با ویژگی هایی مانند کارایی بالا ، امنیت ، دسترس پذیر و قابل توسعه بودن ، سوئیچ های پر فروش بازار هستند.

 

سوئیچ های سیسکو به دو دسته تقسیم می شوند که در ادامه به معرفی و بررسی هر کدام می پردازیم.

 

سوئیچ با پیکربندی ثابت :

 

سوئیچ با پیکربندی ثابت همان Fixed Configuration Switches می باشد که برای راحتی ، سوئیچ Fixed گفته می شود.

 

سوئیچ های Fixed ، سوئیچ های پر طرفدار در بازار هستند. انواع سوئیچ ها در دسته Fixed ، با داشتن تعداد پورت ثابت مثلأ 8 پورت ، 16 پورت ، 24 پورت و … در انواع شبکه ها قابل استفاده هستند. همچنین امکان اتصال سوئیچ های Fixed به هم و استفاده از فیبرنوری در آن ها وجود دارد.

 

چند نمونه از انواع سوئیچ سیسکو با پیکربندی ثابت :

 

  • Cisco Catalyst 2960 Series

 

  • Cisco Catalyst 3560 Series

 

  • Cisco Catalyst 3750 Series

 

  • Cisco Catalyst 4900 Series

 

  • Cisco Catalyst 2975 Series

 

 

 

انواع سوئیچ های سیسکو

 

 

 

سوئیچ ماژولار سیسکو :

 

در سوئیچ ماژولار با افزودن ماژول امکان افزودن تعداد پورت سوئیچ وجود دارد ، بنابراین برای توسعه و ارتقاء شبکه کاربرد زیاد دارند اما نسبت به سوئیچ ثابت گران تر هستند و استفاده از آن ها بیشتر در شبکه های سازمانی و انترپرایز ها و دیتاسنتر ها است.

 

سیسکو سوئیچ های ماژولار Catalyst و Nexus کارایی مقیاس پذیر ، انعطاف پذیری در پیکربندی و توسعه پذیری بسیار بالا برایتان فراهم می کنند.

 

چند نمونه از انواع سوئیچ ماژولار سیسکو :

 

  • Cisco Catalyst 4500 Series

 

  • Cisco Catalyst 6500 Series

 

  • Cisco Nexus 1000 Series

 

سوئیچ های غیر مدیریتی سیسکو

 

هنگام انتخاب سوئیچ مناسب از بین انواع سوئیچ های سیسکو ، باید توجه کنیم که سوئیچ مدیریتی لازم داریم یا غیر مدیریتی. تفاوت اصلی این دو در میزان کنترلی است که لازم داریم روی تنظیمات سوئیچ داشته باشیم.

 

سوئیچ های غیر مدیریتی طوری طراحی شده اند که به محض زدن به برق و روشن شدن ، شارشان را شروع می کنند و نیازی به انجام کار خاصی نیست و تنظیماتی برای کانفیگ سوئیچ لازم ندارید. این مزیتی بزرگ برای شبکه های کوچک به حساب می آید که فقط نیاز های اساسی برطرف شود کافی است.

 

یکی از بهترین سوئیچ های غیرمدیریتی سیسکو سوئیچ Cisco SG 112-24 Compact 24-port Gigabit Switch  است که مصرف برق کمی دارد و امکان نصب در رک دارد. این سوئیچ 24 پورتی سیسکو همانند دیگر سوئیچ های غیر مدیریتی سری 110 سیسکو ، در زمینه سرویس های ویدئویی بر پهنای باند مناسب است.

 

سوئیچ های مدیریتی سیسکو

 

سوئیچ های مدیریتی سیسکو کاملأ قابل کانفیگ هستند و روی کارایی شبکه تأثیر گذارند. از سوئیچ مدیریتی برای شبکه های بزرگ و شبکه هایی با برنامه های حساس و حیاتی استفاده می شود.

 

سوئیچ های مدیریتی سیسکو امکان تنظیم کردن هر پورت برای منظوری خاص را فراهم می کنند. می توانید این سوئیچ ها را مدیریت و پیکربندی کنید و روی شبکه تان نظارت داشته باشید. همچنین می توانید کنترل بهتری روی چگونگی انتقال دیتا روی شبکه داشته باشید و مشخص کنید چه کسی این دیتا را دریافت کند و به آن دسترسی داشته باشد.

 

سوئیچ های مدیریتی سیسکو مدل 24 پورتی SG300-10MPP-K9-NA و مدل 28 پورتی SG350-28-K9-NA جزو بهترین سوئیچ های مدیریتی هستند.

 

سوئیچ های صنعتی سیسکو

 

 

سوئیچ های صنعتی سیسکو

 

 

سوئیچ های صنعتی سیسکو جزو سوئیچ های ماژولار است و همانطورکه از نام آن مشخص است ، سوئیچ های صنعتی سیسکو در صنعت و محیط هایی که نیاز به مقاومت بالا دارد استفاده می شود. از مزایای این نوع سوئیچ سیسکو می توان به طول عمر بالا ، امنیت و کم بودن هزینه های عملیاتی اشاره کرد.

 

برخی از مدل های سوئیچ های صنعتی سیسکو :

 

  • Cisco IE 1000 Series

 

  • Cisco IE 2000 Series

 

  • Cisco IE 2000U Series

 

  • Cisco IE 3200 Series

 

  • Cisco IE 3300 Series

 

  • Cisco IE 3400 Series

 

  • Cisco IE 3400H Series

 

  • Cisco IE 4000 Series

 

  • Cisco IE 4010 Series

 

  • Cisco IE 5000 Series

 

 

مجموعه رساتلکام ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات ، آماده راه اندازی سوئیچ شبکه مدیریتی و شبکه غیر مدیریتی طبق نیاز و خواسته شما میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصین ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041