رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

انواع IP Phone های Cisco

انواع IP Phone های Cisco

 

در اصطلاح به تلفن هایی که در شبکه ویپ به کار گرفته می شوند تلفن تحت شبکه (IP Phone) گفته می شود. IP Phone ها با پشتیبانی از پروتکل SIP ، قابلیت تماس و انتقال صدا و تصویر را بر بستر IP مانند اینترنت ، برای کارران فراهم می سازند.

 

قابلیت IP Phone سیسکو نسبت به سانترال

 

برخلاف تلفن های قدیمی که برق مورد نیاز خود را از طریق کابل مخابراتی دریافت می کردند ، IP Phone ها برای روشن شدن باید به برق شهری وصل شوند. همچنین قابل ذکر است که مهم ترین قابلیت IP Phone سیسکو به نام PoE در برخی از تلفن های تحت شبکه تعبیه شده است که به وسیله آن و سوئیچ شبکه تلفن های ویپ روشن خواهند شد و برق خود را تنها دربستر کابل شبکه و با اتصال به سوئیچ از نوع PoE دریافت می کند و از طرفی در بسیاری از سازمان ها ، برق اضطراری یا همان UPS در نظر گرفته شده که در اینم صورت این وابستگی رفع می گردد.

 

تلفن های تحت شبکه یا همان IP Phone ها با برند های مختلف و قابلیت های متنوع در سطح کارمندی ، مدیریتی ، تصویری و با هر تعداد خط تلفن دسترسی می باشد.

 

تفاوت میان IP Phone و تلفن های نسل قدیم و سنتی

 

تفاوت های بسیاری بین تلفن های نسل قدیم و سنتی با IP Phone وجود دارد که در ادامه به برخی از این تفاوت ها اشاره می شود.

 

قدرت انعطاف پذیری : 

 

در سازمان ، شرکت و یا جایی که از IP Phone استفاده می کنید ، شما می توانید با جا به جایی مکان خود ، تنها با جا به جایی تلفن خود ، بدون تغییر شماره داخلی ، از شماره داخلی قبلی خود استفاده کنید.

 

راه اندازی ساده و راحت :

 

اگر شما بخواهید در سازمان و شرکت خود از IP Phone ها استفاده کنید ، تمامی تنظیمات این IP Phone ها از طریق سانترال و به صورت کاملأ اتوماتیک انجام می گردد و این موضوع باعث صرفه جویی در هزینه و وقت شما می شود.

 

نیاز نبودن به کابل کشی مجدد :

 

شما می توانید با استفاده از همان کابل های شبکه ای که در حال حاضر دارید ، از طریق یک پچ کورد شبکه خود را از تلفن مورد نظر به سیستم خود متصل کنید که این امر باعث می شود که شما نیازی به کابل کشی دوباره برای IP Phone های خود نداشته باشید.

 

بالا بودن کیفیت در انتقال دیتا :

 

IP Phone ها می توانند با ارسال اطلاعات به صورت دیجیتال ، صدا و تصویر را با کیفیت بالا تری ارائه دهند.

 

امکانات و ویژگی های زیاد :

 

پاسخ گویی هم زمان به چند تماس ، ایجاد دفترچه تلفن ، حالت انتظار تماس ، قطع میکروفون ، جوابدهی خودکار ، اتصال هدست به جای دهنی و … از جمله ویژگی های IP Phone می باشد که باشد برتری آن نسبت به تلفن های معمولی و قدیمی می شود.

 

 

تفاوت میان IP Phone و تلفن های نسل قدیم و سنتی 

 

 

 

IP Phone سیسکو :

 

IP Phone های سیسکو به خاطر ویژگی های منحصر به فرد ، ثابلیت های بالا و کیفیت بسیار بالایی که دارند ، محبوبیت زیادی را در بین استفاده کنندگان IP Phone پیدا کرده است که می تواند نیاز های هر شرکت و سازمانی را به طور کامل برطرف کند.

 

IP Phone های سیمی سیسکو (Cisco IP Phone Corded) :

 

بخش بزرگی از IP Phone های شرکت سیسکو IP Phone های سیمی می باشند که قابلیت موجود در این تلفن ها بسیار مناسب برای سیستم های ویپ مبتنی بر IP PBX است.

 

CP-8845 ، CP-6945 ، CP-7940 ، CP-7821 ، CP-7965 ، CP-7811-K9 ، CP-9971 چند نمونه از IP Phone های سیمی می باشند که هر کدام با توجه به امکانات موجود در خود می توانند نیاز های سازمان شما را به طور کامل برطرف کنند.

 

IP Phone های بی سیم سیسکو (Cisco IP Phone Wireless) :

 

از این سری IP Phone های سیسکو می توانید در مکان هایی مانند هتل ، انبار ، هایپرمارکت ، مراکز درمانی و … استفاده کنید.

 

تلفن های وایرلس سیسکو از پروتکل SCCP بهره می برند. از این نوع IP Phone های سیسکو می توان به مدل هایی مانند CP-7921G و CP-8821-K9 اشاره کرد.

 

IP Phone های کنفرانسی سیسکو (Cisco IP Phone Conference) :

 

کیفیتی که این IP Phone های کنفرانسی در انتقال صدا ارائه می دهند بسیار با کیفیت می باشد ، بنابراین این IP Phone ها دارای سیم کشی و پیکربندی ساده ای هستند. از این نوع IP Phone ها می توان به مدل CP-8831 اشاره کرد که از امکانات بسیار بالایی مانند لوازم جانبی همچون هدست ، پایه ، پاور و گوشی برخوردار می باشد.

 

کلام آخر :

 

شرکت سیسکو همیشه در تلاش بوده که محصول هایی را ارائه دهد که ارتباطات تجاری را به صورت یک شبکه همگرا سوق دهد ، اگر به فکر بهره وری بیشتر و رونق کسب و کار خود هستید ، می توانید با خرید IP Phone های سیسکو بخاطر کیفیت بالا و ویژگی های منحصر به فرد آن به این امر دست پیدا کنید.

 

 

IP Phone سیسکو

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام آماده ارائه خدمات ویپ (VoIP) ، تلفن آی پی (IP Phone) و تمام خدمات مربوطه در تبریز می باشد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان متخصص ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041