رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

بررسی ایرادات سرور از طریق ILO

 

 

بررسی ایرادات سرور از طریق ILO

 

 

پیش از آنکه با نحوه کانفیک ILO آشنا شویم باید بدانیم که ILO تراشه ای (Chipset) است که شرکت HP برای مدیریت و دسترسی به سرور های تولید شده توسط این شرکت از راه دور به صورت مستقل از سیستم عامل و مادربرد سرور تعبیه کرده است. این تکنولوژی مخصوص سرور های HP است. این تراشه پورت سخت افزاری اختصاصی و همچنین پردازنده مخصوص به خودش را هم دارد. در صورتی که مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری به وجود آمده امکان مدیریت سرور از راه دور مثل ریست یا خاموش کردن سرور فراهم است.

 

به عنوان مثال اگر اسکال سخت افزاری مثل خرابی رم یا فن پیش آید یا مشکلاتی باعث بالا رفتن دمای داخلی سرور شود با استفاده از امکانات تعبیه شده جهت بررسی آنی سلامت سخت افزاری سیستم امکان بررسی مشکل از راه دور و به صورت Remote فراهم است. علاوه بر این موارد ، ILO اطلاعات کاملی از منابع سرور مثل میزان رم ، مدل و قدرت پردازنده ، میزان مصرف انرژی و مدیریت آن ، وضعیت سلامت و میزان فضای ذخیره سازی و … را ارائه می دهد.

 

یکی دیگر از امکانات ILO امکان نصب سیستم عامل دلخواه روی سرور با استفاده از این تراشه است. به طور کلی و خلاصه Management ILO به کاربر اجازه می دهد تا اقدامات زیر را از راه دور روی سرور انجام دهد.

 

  • سرور را روشن و خاموش کند.

 

  • سرور را مجددأ راه اندازی (Restart) کند.

 

  • سرور را بدون توجه به وضعیت سیستم عامل سرور نظارت کند.

 

  • مصرف برق را اندازه گیری کند.

 

  • نصب Patch ها ، به روزرسانی Firmware و … را اعمال کند.

 

  • دسترسی به Event Log و HP Integrated Log را فراهم کند.

 

تکنولوژی ILO چیست ؟

 

 

تکنولوژی ILO چیست ؟

 

 

 

ILO مخفف عبارت Integrated Lights-Out Management است و تکنولوژی ILO مخصوص سرور های HP ، چیپ سیلیکونی BMC مخصوص خود را طراحی کرده که از آن به عنوان HPE ILO یاد می شود. ILO چیپست سخت افزاری است که یک پورت خارجی RJ-45 دارد و در کنایر سایر پورت های شبکه روی سرور قرار می گیرد. این پورت می تواند از طریق شبکه ، اتصال از راه دور به سرور را برای ادمین ایجاد کند تا امکان مانیتور کردن سخت افزار ههای سرور را فراهم کند. جدید ترین نسخه این تکنولوژی ILO 5 است که همزمان با عرضه سرور های نسل 10 اچ پی به بازار ارائه شده که قابلیت های بهتری نسبت به نسل قبلی یعنی ILO 4 دارد.

 

پورت ILO دارای یک چیپ سخت افزاری و پردازنده مخصوص این کار است که با استفاده از آن می توانید مانیتورینگ و کنترل مناسبی را روی سرور های خود داشته باشید و مهم نیست که در این لحظه کجای دنیا هستید. در واقع پورت ILO یک پورت اترنت می باشد که توانایی فعال شدن و استفاده همزمان با ابزار RBSU یا ROM Setup را دارد.

 

BMC چیست ؟

 

BMC مخفف عبارت Baseboard Management Controller است. BMC سرور پراسسور مخصوصی است که وظیفه آن مانیتور کردن وضعیت فیزیکی دستگاه و سخت افزار است . مثلأ کامپیوتر یا سرور شبکه یا هر سخت افزار دیگری. این کار را با سنسور ها و ارتباط با ادمین سیستم که از طریق اتصالات مستقل صورت می گیرد ، انجام می دهد.

 

کاربرد تکنولوژی و نرم افزار ILO

 

 

کاربرد تکنولوژی و نرم افزار ILO

 

 

در راه اندازی کلاستر های نرم افزاری ، استفاده از امکانات این پورت برای خاموش و روشن کردن سرور بسیار حیاتی است. به طور کلی می توان امکاناتی که نرم افزار مدیریتی ILO در اختیار کاربران قرار می دهد را به صورت زیر دسته بندی کرد :

 

  • روشن و خاموش و ری اسارت کردن سرور

 

  • پیکربندی ، به روزرسانی ، مانیتوریگ و راه اندازی سرور ها از راه دور

 

  • مانیتوریگ سرور بدون توجه به وضعیت سیستم عامل

 

  • کنترل حرارتی برای افزایش بهره وری ( اندازه گیری مقدار مصرف برق سرور )

 

  • اعمال Patch ها و آپدیت های Firmware

 

  • ایجاد Virtual Media ها و Virtual Folder ها

 

  • دسترسی به Event های سیستم ولاگ های سرور HP

 

  • دسترسی به بایوس

 

همچنین بسیاری امکانات دیگر که نیاز به خرید لایسنس پیشرفته (HPE ILO Advance) دارند عبارتند از :

 

  • امکان استفاده از درایو های نوری یا Floppy سخت افزاری کامپیوتر کاربر به عنوان درایور های سرور در هنگام مدیریت

 

  • مدیریت از راه دور سرور یا Remote Control Console که موجب می شود کاربر در شرایطی برابر با زمانی که با موس ، کیبورد و مانیتور به صورت محلی در حال کار با سرور است را در اختیار داشته باشد.

 

  • امکان دسترسی به صفحه گرافیکی سرور توسط چندین کاربر

 

  • امکان نصب سیستم عامل

 

  • انجام برخی امور مدیریتی همچون به روزرسانی Firmware ، مدیریت گروه رسانه های مجازی ، فعال سازی مجوز یک گروه و مدیریت کنسول ضبط و پخش سرور

 

 

 

کاربرد تکنولوژی و نرم افزار ILO

 

 

برخی دیگر از امکاناتی که بدون دریافت لایسنس پیشرفته می توان به صورت رایگان در اختیار داشت به شرح زیر می باشد :

 

  • امکان استفاده از نسخه های ISO موجود در کامپیوتر شما به عنوان درایو محلی سرور (Remote Media Applet)

 

  • مشاهده و مرور گزارشات و رخداد های سخت افزاری سرور

 

  • مشاهده و مرور وضعیت ماژول های مختلف سخت افزاری سرور از قبیل RAM یا CPU و …

 

 

 

مجموعه رساتلکام ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات ، آماده راه اندازی سوئیچ شبکه مدیریتی و شبکه غیر مدیریتی طبق نیاز و خواسته شما میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصین ما در ارتباط باشید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041