رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

تفاوت دوربین های مداربسته TVI - CVI - AHD

 

تفاوت دوربین های مداربسته TVI – CVI – AHD

 

تفاوت دوربین های مداربسته TVI – CVI – AHD هر سه از تکنولوژی های دوربین مداربسته آنالوگ می باشند که در فناوری آنالوگ ویدئو های فشرده نشده از دوربین با وضوح بالا را از طریق کابل های کواکسیال از نقطه ای به نقطه ی دیگر می شود.

 

در ادامه این مقاله به بررسی هر کدام از این سه دوربین مداربسته و تفاوت آن ها می پردازیم.

 

دوربین مداربسته CVI چیست ؟

 

CVI مخفف عبارت (Composite Video Interface) توسط کمپانی داهوا در سال 2012 توسعه یافت و در سال 2014 شروع به انتشار گسترده کرد. این فناوری پیشرفتی برای دوربین های مداربسته بود. تصاویر HD را به ارمغان آورد و به تصاویر آنالوگ با وضوح بالا اجازه داد تا بیش از چهارصد و حتی پانصد متر کابل را طی کنند.

 

 

دوربین مداربسته CVI چیست ؟

 

 

مزایای دوربین مداربسته CVI 

 

  • انتقال تصویر در بستر کواکسیال تا 500 متر

 

  • انتقال برق از طریق کابل کواکسیال

 

  • 720P تا 60 فریم در ثانیه ، 1080P تا 30 فریم در ثانیه

 

  • انتقال صدا و تصویر

 

  • عدم تاخیر در انتقال تصویر

 

  • رزولوشن بالا در بستر آنالوگ

 

دوربین مداربسته TVI چیست ؟

 

طولی نکشید که تکنولوژی دیگر دوربین مداربسته TVI در بازار دیده شدند. TVI مخفف عبارت (Transport Video Interface) توسط  Tech Point تئسعه داده شد و توسط بسیاری از سازندگان ، به ویژه هایکویژن رقیب اصلی داهوا ، مورد استفاده قرار گرفت. هایکویژن بزرگترین تولید کننده دوربین های مداربسته TVI در جهان می باشد.

 

 

دوربین مداربسته TVI چیست ؟

 

 

مزایای دوربین مداربسته TVI 

 

  • انتقال تصویر در بستر کواکسیال تا 500 متر

 

  • انتقال برق از طریق کابل کواکسیال

 

  • 720P تا 60 فریم در ثانیه ، 1080P تا 30 فریم در ثانیه

 

  • انتقال صدا و تصویر

 

  • عدم تاخیر در انتقال تصویر

 

  • رزولوشن بالا در بستر آنالوگ

 

دوربین مداربسته AHD چیست ؟

 

 

دوربین مداربسته AHD چیست ؟

 

 

سپس دوربین مداربسته AHD مخفف عبارت (Analog High Definition) که توسط Next Chip ، یک سازنده کره ای ، توسعه یافت. جالب ترین قسمت تکنولوژی AHD این است که بیشتر توزیع آن در قالب برند های بی نام بوده است. با این حال ، اخیرأ توسط Samsung Hanwha مورد استفاده قرار گرفته است و این فناوری را تا جایی که در بازار های اصلی و پایداری بلند مدت پیش می برند ، به طور قابل توجهی قانونی تر کرد. علاوه بر این دوربین های AHD بسیار ارزان هستند و برای اشغال بازار ازران قیمت در نظر گرفته شده اند.

 

کدام یک از تکنولوژی های TVI ، CVI ، AHD بهتر است ؟

 

شاید متوجه شده باشید که هیچ یک از مشخصات فنی واقعا با یکدیگر تفاوت ندارند. تفاوت های جزئی در مورد تراشه ها یا حسگر های تصویری که استفاده می کنند وجود دارد. ولی در نهایت ، به اندازه ای نیست که بتوان آن را برای کاربر نهایی بیان کرد. حال فرض کنید از تک تک فروشندگان و تولیدکنندگان همین سوال را می کردید. در این صورت ، احتمالأ آن ها ساعت ها از معایب تکنولوژی های دیگر خواهند گفت و به مزایای تکنولوژی که عرضه می کنند می پردازند.

 

جدول مقایسه تکنولوژی های دوربین مداربسته TVI ، CVI ، AHD

 

مشخصه TVI CVI AHD
نوع سیگنال آنالوگ آنالوگ آنالوگ
کیفیت تصویر خیلی خوب خیلی خوب خیلی خوب
رزولوشن تصویر 720P/1080p 720P/1080p 720P/1080p
خروجی آنالوگ 960H ندارد ندارد دارد
فاصله انتقال بله بله بله
نوع کابل کواکسیال کواکسیال کواکسیال
کیفیت کابل متوسط متوسط متوسط
انتقال صدا خیر بله بله
انتقال فرمان دیتا بله بله بله
هزینه تجهیزات متوسط متوسط کم
هزینه و پیچیدگی نصب و پشتیبانی کم کم کم
نوع تکنولوژی متن باز اختصاصی متن باز

 

 

کلام آخر

 

اگر به دنبال قیمت و امکانات هستید ، دوربین مداربسته AHD می تواند بهترین گزینه باشد اما اگر کیفیت معیار اصلی شماست ، می توانید به سراغ دوربین های مداربسته TVI و CVI بروید. البته تفاوت کیفیتی بین این سه تکنولوژی آنقدر فاحش نیست که شما را از خرید AHD منصرف کند. همچنین اگر به دنبال دوربینی فراتر از این سه تکنولوژی هستسد باید از فناوری دوربین های تحت شبکه یا IP استفاده کنید.

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز می باشد.

جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041