رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

تفاوت نسل های مختلف سرور های HP

 

 

تفاوت نسل های مختلف سرور های HP

 

 

به طور کلی سرور های HP به عنوان پر فروش ترین و پر طرفدارترین سرور ها در سطح جهان تبدیل شده است که از دلایل آن می توان به مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان بالای آن اشاره کرد. کمپانی HP تولید سرور های G8 را در سال 2012 آغاز کرد ، دو سال بعد سرور های G9 و در اواخر سال 2017 سرور ه ای G10 را به بازار عرضه کرد. در این پنج سال سرور های HP با پیشرفت های زیادی تولید و مورد استفاده قرار گرفتند.

 

خط های تولید نسل های سرور HP

 

این سرور ها در 4 خط تولید وارد بازار شده اند. مدل های ماژولار (ML) ، متراکم (DL) ، مقیاس پذیر (SL) و مدل تیغه ای (BL) نام دارند.

 

مدل ماژولار یا ML :

 

در این مدل ها ، ساختار سرور های ایستاده حفظ شده است و قابلیت توسعه پذیری نیز در این نوع بالاست.

 

مدل متراکم یا DL :

 

این مدل از سرور های اچ پی ProLiant مبنی بر رک بوده و شرکت HP در تولید این مدل کوشیده است که میان قدرت پردازش و حجم کم محصول تعادل ایجاد نماید. این مدل ها در 10 نسل مختلف به بازار عرضه می شوند ؛ برای مثال مدل DL100 در سه نسل گوناگون 2، 4 و 9 تولید شده است.

 

مدل مقیاس پذیر یا SL :

 

این مدل نیز مانند مدل متراکم یا DL ساختاری مبنی بر رک دارد. هدف از تولید این مدل از سرور ProLiant ، دستیابی به بالاترین توان پردازشی بوده است. از این سرور می توان در محیط های دیتاسنتری و مانند آن به راحتی وبه نحو مطلوب استفاده نمود.

 

مدل تیغه ای یا BL :

 

این مدل محفظه محور بوده و متناسب با محفظه  های تیغه ای طراحی شده است. بنابریاین کاربری آن محدود بوده و تنها در محیط های تیغه ای قابل استفاده است. هدف از تولید این مدل ، دستیابی به حداکثرتراکم و ایجاد قابلیت کنترل در فضای محدود رک بوده است.

 

 

خط های تولید نسل های سرور HP

 

 

 

میکرو سرور های ProLiant :

 

این سرور ها جزو اعضای پرشمار خانواده ی سرور های HP محسوب می شوند ؛ با این حال با بقیه ی اعضای این گروه تفاوت هایی نیز دارند. قدرت این سرور ها پایین بوده و بیشتر برای افراد تازه کار و برای کسب و کار های کوچک توصیه می شوند. قیمت پایین این سرور ها ، آن ها را برای کسب و کار های محدود ، دفتر های کوچک و سیستم های رایانش مرزی به انتخابی بسیار مناسب از میان مدل های متعدد و نسل های مختلف سرور HP بدل ساخته است. علاوه بر این ، اجزای این سرور ها قابل ارتقاء بوده و امکان دسترسی آسان به هارد درایو ها را نیز برای شما فراهم خواهد کرد.

 

انواع نسل های مختلف سرور های HP

 

سرور HP نسل 10 :

 

کمپانی HP ادعا می کند این سرور می تواند کلیه نیاز های یک شرکت و یا سازمان را برطرف کند. در واقع این نسل به دلیل پردازنده اینتل دارای 71% افزایش عملکرد و 27% افزایش هسته نسبت به نسل قبلی خود یعنی G9 می باشد. علاوه بر آن از لحاظ امنیتی با استفاده از HPE Secure Compute Lifecycle از سرور محافظت می کند ، که شامل محافظت از سیستم عامل ، شناسایی بد افزار ها و بازیابی سیستم عامل است. سیستم هوشمند جدید موجود در این سرور با ارزیابی کار و افزایش یا کاهش عملکرد سبب صرفه جویی در مصرف انرژی و عملکرد بهتر در پردازنده ها خواهد شد.

 

سایر موارد شامل :

 

  • افزایش 66% پهنای باند حافظه برای افزایش عملکرد برنامه های فشرده

 

  • 27 بار سریع تر عملیات بازرسی را انجام می دهد تا سریع تر عملیات کاری انجام شود.

 

  • افزایش 14% هسته پردازنده

 

  • افزایش 33% ظرفیت حافظه

 

  • این سرور ها به صورت Hybrid Cloud طراحی شده اند.

 

 

انواع نسل های مختلف سرور های HP

 

 

سرور HP نسل 9 :

 

سرور نسل 9 در میان نسل های مختلف سرور HP بیشترین سازگاری را با انواع مختلف کسب و کار ، محیط و یا حجم کاری موجود دارد و می توان گفت که سرور نسل 9 برای هر کسب و کاری با هر ابعاد و اندازه ای مناسب است. این سرور از قدرت پردازش سه برابر بیشتر نسبت به سرور های نسل های قبلی خود برخوردار بوده و به این ترتیب تا 62% در هزینه های شما صرفه جویی خواهد کرد. عملکرد این سرور برای نرم افزار های مربوط به کسب و کار تا 4 برابر افزایش یافته است. این افزایش عملکرد مرهون نوآوری های صورت گرفته در بخش های ذخیره سازی حافظه و شبکه می باشد.

 

سایر موارد شامل :

 

  • افزایش سه برابری محاسبات نسبت به سرور های G8

 

  • با افزایش 66 مرتبه سرعت خدمات ، سبب صرفه جویی در وقت و کاهش خطا خواهد شد.

 

  • ارتقاء حافظه از DDR3 به DDR4 که سرعت آن به حداکثر 2.133 مگاهرتز در ثانیه می رسد.

 

سرور های HP سری 9 نیز قابلیت توسعه ساخته شده اند. دارای ویژگی های بیشتری نسبت به سرور های G8 و G10 می باشند. آن ها دارای 26 انتخاب CPU هستند ، L3 Cache 50% بیشتر از G8 و تا 18 هسته اضافی هستند.

 

این سرور ها دارای دسترسی آسان برای نصب پردازنده می باشد. کنترلر های RAID در سطح سازمانی ، میزیان دسترسی ، عملکرد و ظرفیت ذخیره داده را بهبود می بخشند. سرور های HP سری 9 همچنین دارای آداپتور های شبکه انعطاف پذیر برای پیکربندی آسان و افزایش کارایی می باشند.

 

سرور HP نسل 8 :

 

 

سرور HP نسل 8

 

 

نسل 8 سرور های ProLiant در مقایسه با نسل های قبلی اشکالات و کارکرد های بسیاری را بهبود بخشیده است. در این نسل از سرور ، طراحی نگهدارنده های هارد های LFF و SFF به کلی تغییر کرده است. سیستم شناسایی گرمایی به کار رفته در این سرور ها ، منجر به کاهش مصرف انرژی تا 10 درصد و افزایش ظرفیت محاسباتی سرور می گردد.

 

علاوه بر آن سرور های نسل 8 با استفاده از قابلیت Smart Memory ، حافظه ی سیستم را به 1600 مگاهرتز افزایش داده و به عبارتی از حافظه ی DDR3-1600 برخوردارند. در میان نسل های مختلف سرور های HP این قابلیت در سرور های نسل 8 برای نخستین بار اضافه گشته و منجر به افزایش حافظه ی سرور تا 20 درصد نسبت به نسل های پیشین شده است. از دیگر قابلیتهای تازه ی سرور های نسل 8 به کارگیری شتاب دهنده های IO است که منجر به افزایش عملکرد برنامه می گردد. این شتاب دهنده ها از شکاف های موجود در سرور به منظور ادغام سرور های Zero Footprint استفاده می کند.

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی تمامی سرویس های کامپیوتری در تبریز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصین حرفه ای ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041