رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

تفاوت ویپ و سانترال چیست؟ ویپ بهتر است یا سانترال؟

 

 

تفاوت ویپ و سانترال چیست؟ ویپ بهتر است یا سانترال؟

 

تفاوت ویپ و سانترال چیست؟ این سوالی است که بسیاری از افراد هنگام راه اندازی مرکز تماس در سازمان و شرکت خود با آن روبرو می شوند. بروزرسانی و راه اندازی مرکز تماس این روز ها به دنبال تغییر فرهنگ و شیوه ارتباطی جامعه توجه بیشتری به خود جلب میکند. حال با توجه به اهمیت موضوع ، ما در این مقاله به تفاوت ویپ و سانترال می پردازیم تا شما بتوانید نگاه باز تری نسبت به بروزرسانی یا راه اندازی مرکز تماس خود داشته باشید.

 

سانترال چیست؟

 

سانترال یا مرکز تلفن ، یک دستگاهی است که ما به صورت فیزیکی آن راتهیه می کنیم و از آن برای بهبود ارتباطات مختلف سازمان ها و شرکت ها استفاده می کنیم.

 

از ویژگی های سانترال می توان به کار ارتباطات داخلی یک مجموعه بین کارمندان ، اشخاص و قسمت های مختلف اشاره کرد.

 

هر مجموعه و شرکتی در زمان احداث خود به یک دستگاه سانترال به منظور مدیریت مناسبی نسبت به ارتباطات داخلی و خارجی شرکت نیاز دارد.

 

ویپ چیست؟

 

ویپ همان مرکز تلفن یا سانترال است که وظایف این دستگاه را انجام می دهد. مهم ترین تفاوت ویپ و سانترال این است که ویپ از بستر شبکه برای برقراری ارتباط بین داخلی ها و اشخاص مختلف استفاده می کند.

 

بستر شبکه یعنی دیگر نیازی نیست تا از زوج سیم های مسی و کابل های مخابراتی برای برقراری ارتباطات استفاده کنیم.

 

 

ویپ چیست؟

 

 

برخی از مهم ترین امکانات و قابلیت های سیستم تلفنی ویپ :

 

  • امکان ایجاد داخلی تلفنی به تعداد نامحدود با توجه به نیاز مجموعه

 

  • امکان ضبط کلیه مکالمات تلفنی

 

  • امکان ایجاد داخلی تلفنی بر روی تلفن همراه

 

  • امکان گزارش گیری از تماس های تلفنی با تفکیک و جزئیات تاریخ ، ساعت ، افراد تماس گیرنده و افراد پاسخگو

 

  • قابلیت صف انتظار تماس با امکان اعمال تنظیمات متنوع

 

  • امکان برقراری ارتباط داخلی بین دفاتر و شعب مختلف یک مجموعه در سراسر دنیا

 

  • قابلیت ایجاد کنفرانس های تلفنی و تصویری

 

تفاوت ویپ و سانترال

 

ویپ و سانترال را از نظر تفاوت هایی که در ساختار ، کارکرد و نحوه ارائه خدمات دارند می توان بررسی کرد. در ادامه تفاوت های ویپ و سانترال را بررسی کرده تا بتوانید هنگام راه اندازی مرکز تماس تصمیم درستی برای مرکز تلفن خود بگیرید.

 

 

تفاوت ویپ و سانترال 

 

 

تفاوت زیر ساخت ویپ و سانترال :

 

بحث مربوط به زیر ساخت ویپ و سانترال اولین موردی است که می توان به آن اشاره کرد. تفاوت در بستر ارتباطی این دو ، اصلی ترین و کلیدی ترین تفاوت ویپ و سانترال می باشد.

 

تفاوت ویپ و سانترال در این است که سیستم ارتباطی ویپ به صورتی است که همه ارتباطاتی که با نرم افزار ها و سخت افزار ها دارد بر اساس IP تنظیم می شود اما سیستم سانترال برای برقراری ارتباط با سایر نرم افزار  های درون یا برون سازمانی با محدودیت همراه است.

 

تفاوت توسعه و گسترش ویپ و سانترال :

 

شما اگر بخواهید شرکت یا سازمان خود را توسعه دهید سانترال به روش های مختلف برای شما مانع تراشی می کند.

سیستم سانترال به طور کامل مانع گسترش و پیشرفت شرکت شما نمی شود. اما مسیر را برای شما بسیار دشوار خواهد کرد.

 

برای مثال اگر بخواهید در سازمان خود یک تیم دوکاری تشکیل دهید ، قطعا سیستم سانترال شما را با چالش های مختلفی روبرو خواهد کرد. در مقابل یک سیستم ویپ به دلیل ویژگی ارتباطی که دارد ، مسیر توسعه و گسترش سازمان را هموار می سازد و این موضوع مهم در بحث تفاوت ویپ و سانترال است.

 

تفاوت هزینه راه اندازی مرکز تماس ویپ و سانترال :

 

طبیعتأ راه اندازی مرکز تماس نیاز به امکانات و تجهیزات مختلفی دارد. زمانیکه بحث هزینه راه اندازی مرکز تماس باشد باید به این مسئله هم توجه کرد که آیا مبلغی که برای راه اندازی مرکز تماس هزینه می کنیم ارش و دست آورد مناسبی برای ما دارد یا خیر.

 

در حالت کلی تفاوت زیادی در هزینه راه اندازی مرکز تماس ویپ و سانترال وجود ندارد ، اما دست آوردی که سیستم ویپ برای مادارد ، آن قدر زیاد است که فرق بین ویپ و سانترال را بسیار پر رنگ می کند.

 

تفاوت امکان شخصی سازی ویپ و سانترال :

 

سیستم سانترال به دلیل اینکه بر بستر آنالوگ طراحی شده ، امکانات شخصی سازی خاصی ندارد ، اما یک سیستم ویپ ماژول های مختلفی برای مدیریت بهتر مرکز تماس به شما ارائه می دهد. از مهم ترین این ماژول ها می توان به ماژول های مرا دنبال کن ، توزیع تماس ، نظرسنجی ، اتصال مجدد ، درخواست تماس ، کنفرانس و … که تفاوت ویپ و سانترال را به راحتی نشان می دهند ، اشاره کرد.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041