رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

تلفن بی سیم دکت (DECT) چیست ؟ و کاربرد و مزایای آن

تلفن بی سیم دکت (DECT) چیست ؟ و کاربرد و مزایای آن

 

امروزه یکی از پرکاربرد ترین وسیله های ارتباطی ، تلفن است. در محیط های اداری عموما از تلفن های رو میزی جهت ارتباطات استفاده می شود. اما اگر موقعیت کاری برخی از کارمندان به گونه ای باشد که دائما در حال رفت و آمد بین بخش های مختلف شرکت باشند ، چگونه می توانند ارتباط های راحت تری داشته باشند ؟

 

به عبارت ساده ، تلفن DECT یک تلفن بی سیم است که با خط تلفن ثابت شما کار می کند. این سیستم تلفنی این امکان را فراهم می کند که هنگام صحبت با تلفن در خانه یا در مکان های اداری به راحتی قدم بزنید.

 

در چنین مواردی استفاده از تلفن بی سیم یکی از نیاز های بسیار مهم به شمار می رود. اما همانطور که می دانید تلفن های بی سیم دامنه برد کمتری دارند و برای استفاده در شرکت های بزرگ مناسب نیستند. استفاده از بی سیم هایی با دامنه بالا ، گزینه بعدی است که ممکن است به ذهن برسد. اما استفاده از این نوع بی سیم ها ممنوعیت قانونی دارند و برای استفاده از آن ها نیاز به اخذ مجوز است. تلفن بی سیم دکت (DECT) که سیستمی پیشرفته تر از تلفن های خانگی دارد ، در چنین مواردی می تواند مشکل را حل کند.

 

تلفن بی سیم DECT چیست ؟

 

کلمه DECT مخفف عبارت Digital Enhanced Cordless Telecommunications به معنای لغوی ” ارتباطات بی سیم پیشرفته دیجیتالی ” می باشد. این عبارت یعنی هر تلفن بی سیمی که دارای استاندارد های ارتباطی دیجیتالی باشد ، به طور پیش فرض از قابلیت DECT پشتیبانی می کند.

 

برخی از تلفن های DECT از طریق اینترنت و Wi-Fi نیز کار می کنند که البته این تلفن ها بیشتر در فضا های کاری مورد استفاده قرار می گیرد. این تلفن های اینترنتی باعث می شوند تا هزینه های ارتباطی برای شرکت یا سازمان به طور چشمگیری کاهش یابد.

 

 

تلفن بی سیم DECT چیست ؟

 

 

تلفن بی سیم DECT برای کدام شرکت ها و سازمان هایی مفید است ؟

 

  • برای شرکت ها و سازمان هایی که مسافت زیادی دارند بدون اینکه به کابل کشی نیازی باشد پوشش تلفنی می خواهند.

 

  • مکان هایی که فاقد بستر شبکه با سیم می باشند و نمی خواهند از Wi-Fi داخلی استفاده کنند.

 

  • افرادی که مدام در حال تردد و رفت و آمد در شرکت هستند و نمی خواهند تماسی را از دست بدهند.

 

  • برای مدیران کارخانه ها ، مراکز بزرگ ، هایپر مارکت ها

حداکثر فاصله پوشش دهی سیتم دکت (DECT) چقدر است ؟

 

ایستگاه پایه DECT یک فاصله حدود 50 الی 60 متر داخل ساختمان را پوشش می دهد ، بنابراین در فضاهای بزرگ ادارات و ارگان ها ملزوم به استفاده از تعداد بیشتری ایستگاه پایه هستیم تا بتواند آنتن دهی را در همه ی مناطق پوشش دهد. قابلیت Handover پایه های دکت ، امکان جا به جایی داخلی بی سیم را از محدوده بیس 1 به بیس 2 فراهم می کند. استفاده از Repeaters یا تکرار کننده های دکت نیز می توانند موجب افزایش بر در سیستم دکت شوند.

 

مزایای استفاده از تلفن بی سیم دکت (DECT)

 

با توجه به اینکه این سیستم می تواند به دستگاه سانترال متصل شود ، تماس های داخلی با این بی سیم ها رایگان است. از این طریق شما می توانید با تمام کارمندان در فواصل دور تری مانند انبار یا کارگاه ها ، ارتباط داشته باشید.

 

در این بخش به برخی از مزایای اصلی فناوری دکت اشاره می کنیم.

 

  • امنیت بالای مکالمه

 

  • مصرف بسیار کم

 

  • میزان محدوده بالای آنتن دهی ( حدود 50 متر در فضای بسته و 300 متر در فضای باز )

 

  • کیفیت صدای فوق العاده

 

  • امکان استفاده همزمان از چندین تلفن دکت

 

  • مکالمات داخلی رایگان

 

  • استفاده از چندین آنتن دکت برای گوشی ها

 

  • دامنه فرکانس مجزا

 

 

مزایای استفاده از تلفن بی سیم دکت (DECT)

 

 

تلفن بی سیم دکت (DECT) چگونه کار می کند ؟

 

در اصل سیستم های تلفن دکت از دو جزء مجزا تشکیل شده اند که باید دائم با یکدیگر در ارتباط باشند که یکی از آن ها آنتن و دیگری گوشی تلفن است. آنتن وسیله ارتباطی سیستم به اینترنت و تلفن است.

 

این دستگاه به عنوان یک ایستگاه مرکزی کار می کند و برای تلفن هایی که از این فناوری بهره می برند به کار گرفته می شود. آنتن ، سیگنال هایی را به طور مداوم برای تلفن بی سیم متصل به آن ارسال می کند.

 

این سیگنال ها اطلاعات مورد نیاز را در اختیار این گوشی قرار می دهند تا اتصال و ارسال داده ها ایجاد شود. انتقال اطلاعات در زمان بسیار کوتاهی و در حد یک دهم ثانیه انجام می گیرد. بدین صورت تلفن دکت نسبت به فناوری های بلوتوث و وای فای بسیار زمان کمتری را تلف می کند.

 

کلام آخر

 

فناوری دکت در حال حاضر بیش از 25 سال است که از آن استفاده می شود. روز به روز شاهد گسترش این تکنولوژی در اکثر نقاط جهان هستیم ولی گاهأ این فناوری مورد نقد برخی کارشناسان حوزه ارتباطت قرار می گیرد. اما واقعیت این است که تکامل استاندارد DECT همچنان ادامه دارد. همچنین اخیرأ آژانس عمومی شبکه های جهانی ، فرکانس های دکت را تا سال 2025 افزایش داده است. این یعنی تلفن های دکت همچنان مورد استفاده قرار می گیرند و قرار نیست که این فناوری متوقف شود.

 

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصین حرفه ای ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041