رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

تنظیمات اولیه FXO های New Rock

 

 

تنظیمات اولیه FXO های New Rock

 

 

پس از ظهور فناوری ویپ ( VoIP ) شرکت نیوراک فعالیت خود را در زمینه تولید تجهیزات موجود در حوزه VoIP آغاز کرد. اصلی ترین هدف این شرکت ایجاد همگرایی در ارائه سرویس های مختلف IP-Telephony در شبکه های نسل جدید می باشد. لازم به ذکر است که گیت وی های ویپ نیوراک را در دو دسته گیت وی های آنالوگ و گیت وی های دیجیتال دسته بندی می کنند.

 

گیت وی های آنالوگ نیوراک را به منظور اتصال به خطوط تلفن شهری و یا گوشی های تلفن آنالوگ مورد استفاده قرار می دهند. لازم به ذکر است که گیت وی های مذکور از پورت های FXS و FXO برخوردار می باشند. این در حالی است که گیت وی نیوراک دیجیتال برای متصل نمودن خطوط E1 به سیستم ویپ به کار گرفته می شود.

 

از جمله مهم ترین ویژگی های گیت وی نیوراک می توان به انتقال تماس ، انتظار تماس ، Caller ID ، مسیردهی تماس ، کنفرانس سه طرفه و… اشاره کرد.

 

کانفیک FXO های New Rock

 

پس از روشن کردن گیت وی نیوراک و اتصال پورت wan به شبکه برای پیدا کردن IP دستگاه به یکی از روش های زیر می توان عمل کرد.

 

IP دیفالت گیتوی های نیوراک در صورت متصل نکردن به شبکه به صورت دیفالت 192.168.2.218 می باشد در غیر این صورت در صورت وجود DHCP SERVER در شبکه گیتوی نیوراک از شبکه IP دریافت می کند و برای پیدا کردن IP می توان از IP اسکنر و یا Finder نیوراک و یا نرم افزار Wirshark استفاده کنید.

 

بعد از پیدا کردن IP گیتوی نیوراک خود با وارد کردن IP در مرورگر خود و وارد کردن پسوورد دستگاه وارد تنظیمات گیتوی نیوراک می شویم.

 

پسورد دیفالت دستگاه ها متناسب با نام آن ها می باشد.

 

MX8E = mx8

HX4E = hx4

 

همچنین در گیتوی های نیوراک سری G پسورد هر دستگاه بر روی لیبل آن نوشته شده است.

 

حال پس از انجام مراحل زیر شما می توانید از خطوط متصل به گیتوی New Rock تماس ورودی و خروجی برقرار کنید.

 

ابتدا باید IP سیستم تلفنی خود را در منوی Basic در تب SIP در قسمت Proxy Server با پورت 5060 وارد کنیم.

 

 

کانفیک FXO های New Rock

 

 

از منوی Trunk در تب Feature گزینه Inbound Handle را بر روی Binding قرار می دهیم و Bind Number را برابر عدد دلخواه قرار می دهیم این کار را برای همه پورت ها می توان انجام داد. بعد از انجام تنظیمات بالا تماس ورودی به هر یک از پورت های FXO به سمت سرور ایزابل یا استریسک شما و DID تنظیم شده در سرور VoIP منتقل خواهد شد.

 

 

کانفیک FXO های New Rock

 

 

از منوی Routing در تب Routing Table جهت هدایت تماس هایی که از سرور VoIP می آید روت زیر را وارد می کنیم.

 

روت زیر به این معنی می باشد که فقط از ایپی 192.168.5.4 اجازه دسترسی به پورت های 1 و 2 گیتوی نیوراک را برای تماس های خارجی دارد.

Ip[192.168.5.4] x route FXO 1-8/R

 

 

کانفیک FXO های New Rock

 

 

با وارد شدن به محیط گرافیکی ایزابل وارد قسمت تنظیمات PBX می شویم از قسمت trunk یک ترانک جدید ایجاد می کنیم و اطلاعات زیر را مطابق تصویر وارد می کنیم.

 

host = آیپی گیتوی نیوراک

 

type = friend

 

context = from-trunk

 

qualify = yes

 

 

 

کانفیک FXO های New Rock

 

 

 

از منوی سمت چپ بر روی Outbound Route  کلیک کرده سپس Add Route را انتخاب و یک اسم وارد می کنیم.

 

سپس در قسمت Dial Patterns that will use this Route باید روت های خود را وارد کنید. در فیلد Match Pattern باید الگوی شماره گیری را کنید.

 

X: اعداد بین 0-9

 

Z: اعداد بین 1-9

 

N: اعداد بین 2-9

 

. : شامل همه اعداد یک عدد یا بیشتر.

 

مطابق شکل زیر مسیر تماس خروجی را ایجاد کرده الگوی شماره گیری خود را وارد می کنیم و در قسمت Trunk Sequence ترانک ساخته شده را انتخاب می کنیم.

 

 

کانفیک FXO های New Rock

 

 

در آخر برای مسیر تماس های ورودی که توسط گیتوی نیوراک به سرور منتقل می شود ، از پنل سمت چپ بر روی Inbound Route کلیک کرده و در فیلد DID Number عددی که در گیتوی نیوراک بر روی پورت FXO در فیلد Bind Number وارد کرده ایم را وارد می کنیم. همچنین می توان گزینه DID Number را خالی رها کرد که به معنی همه DID ها می باشد و در نهایت در قسمت Set Destination مقصد تماس ورودی را مشخص می کنیم.

 

 

کانفیک FXO های New Rock

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز و آذربایجان شرقی می باشد.

جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041