رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

تنظیمات Outbound Route در ایزابل

 

 

تنظیمات Outbound Route در ایزابل

 

 

Outbound Route چیست؟

 

Outbound route همان تماس‌ های خروجی ما هستند. موقعی که یک شماره‌ ای توسط هر یک از کارمندان گرفته می‌ شود ، بر روی این شماره باید یک‌ سری بررسی‌ ها انجام شود و بر اساس برنامه‌ ریزی‌ هایی که ما بر روی مرکز تلفن ایزابل انجام داده‌ ایم می‌ توانیم تماس خود را به سمت Trunk مورد نظر هدایت کنیم. پس زمانی که شماره‌ ای گرفته می‌ شود ، باید محدودیت‌ ها ، Route یا Plan هایی که نوشته شده به طور کامل بررسی شوند سپس یک Trunk به آن شماره بدهیم و تماس خارج شود. این‌ کاری است که در Outbound انجام می شود.

 

الویت تماس در ایزابل

 

قبل از اینکه به سراغ مسیر خروجی برویم ابتدا باید الویت بندی ها را در ایزابل بدانیم.

 

وقتی یک شماره روی تلفن گرفته می شود ابتدا ایزابل به سراغ کد های عملیاتی خود می رود ( این کد ها برای امور خاص ایزابل استفاده می شوند مثل کد شنیدن صندوق صوتی ) در صورتی که کد های عملیاتی نباشد به سراغ داخلی ها می رود اگر شماره گرفته شده جزو داخلی ها هم نباشد آن را به مسیر خروجی منتقل می کند.

 

در واقع مسیر خروجی چیزی شبیه Gateway در شبکه های کامپیوتری می باشد.

 

مسیر خروجی

 

برای تعریف یک مسیر خروجی بعد از وارد شدن به PBX Configuration از منوی سمت چپ Outbound Route را انتخاب می کنیم. سپس از منوی سمت راست گزینه Add Route را انتخاب می کنیم.

 

 

 

مسیر خروجی

 

 

 

تنظیمات تماس خروجی

 

Route Name : نام مسیر خروجی را وارد می کنیم.

 

Dial Patterns that will use this Route : این قسمت مهم ترین بخش در تماس خروجی است که به تفصیل به آن می پردازیم.

 

در این قسمت یک الگو برای شماره ای که می خواهد خارج شود باید در نظر بگیرید در صورتی که شماره گرفته شده با این الگو تطبیق پیدا کند توسط مسیر خروجی هدایت می شود.

 

Prepend : این قسمت در تطبیق شماره نقشی ندارد ولی اگر شماره توسط بقیه قسمت ها تطبیق پیدا کند عدد داخل Prepend به اول شماره گرفته شده اضافه شده و سپس توسط مسیر خروجی هدایت می شود.

 

Prefix : این قسمت در تطبیق شماره نقش دارد و در صورتی که شماره با الگو منطبق شود این قسمت از شماره حذف شده و سپس شماره توسط مسیر خروجی هدایت می شود.

 

Match pattern : این قسمت برای تطبیق شماره استفاده می شود. در این قسمت می توان از علائم اختصاری استفاده کرد.

 

علایم اختصاری Match Pattern

 

X : به معنای هر عددی از ۰ تا ۹ می باشد.

 

Z : به معنای هر عددی از ۱ تا ۹ می باشد.

 

N : به معنای هر عددی از ۲ تا ۹ می باشد.

 

[] : هر عددی که داخل براکت باشد ، اگر بخواهیم از رنج اعداد استفاده کنیم بین آنها علامت ” – ” می گذاریم. به عنوان مثال عبارت [۱۲۳۷-۹] به معنای اعداد ۱ و ۲ و ۳ و ۷ و ۸ و ۹ می باشد.

 

. : به معنای هر عددی به هر تعدادی.

 

تا اینجا واضح است که اگر هیچ محدودیت و یا شماره خاصی نداریم کافی است داخل Match Pattern فقط یک ” . ” بگذاریم در این حالت ایزابل هر شماره ای را که داخل خودش پیدا نکند توسط مسیر خروجی به بیرون منتقل می شود.

 

توجه داشته باشید که یک مسیر خروجی پیشفرض در ایزابل به نام Outsid_9 وجود دارد که هر شماره ای با پشوند ۹ را به مسیر خروجی هدایت میکند.

 

Caller Id : این قسمت هم مربوط به تطبیق شماره نمی شود و فقط به سیستم اعلام می کند که این الگو فقط زمانی که این داخلی شماره گیری کرده است اعتبار دارد. در صورتی که این مقدار خالی باشد این الگو برای همه داخلی ها معتبر است.

 

لازم به ذکر است که می توانید بی نهایت الگو برای هر مسیر خروجی تعریف کنید.

 

 

 

تنظیمات تماس خروجی

 

 

 

Trunk Sequence for Matched Routes : واضح است که مسیر خروجی فقط تماس را هدایت می کند ولی انتقال تماس توسط Trunk انجام می شود. در این قسمت شما می توانید ترانک مورد نظر جهت انتقال تماس را مشخص کنید.

 

همچنین شما می توانید چندین ترانک را به ترتیب معرفی کنید و مسیر خروجی به ترتیب تماس ها را به ترانک ها منتقل می کند و اگر ترانک بالا تر در دسترس نباشد و یا مشغول باشد تماس را به ترانک بعدی منتقل می کند.

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز و آذربایجان شرقی می باشد.

جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041