رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

تکنولوژی ILO چیست؟ و تکنولوژی ILO در سرور های HP

تکنولوژی ILO چیست؟ و تکنولوژی ILO در سرور های HP

 

تکنولوژی ILO چیست ؟

 

ILO مخفف عبارت Integrated Lights-Out ، یک پردازنده ( چیپ ) مدیریت از راه دور سرور تعبیه شده روی مادر برد در سرور های HP ProLiant است. این تکنولوژی امکان مشاهده ، کنترل و مدیریت سرور های HP را از راه دور فراهم می کند.

 

HP ILO یک ابزار قدرتمند است که راه های مختلفی را برای پیکربندی ، به روزرسانی ، مشاهده ( مانیتورینگ ) و اجرا از راه دور در اختیار کاربر قرار می دهد.

 

هر نسل سرور جدید که توسط شرکت HP معرفی می شود ، دارای امکانات و ویژگی های بهتری بوده که البته ILO نیز از این مورد مستثنی نیست.

 

ILO شامل یک پردازنده فیزیکی سخت افزاری به صورت ARM-Based و یا ASIC برای ارتباط و مدیریت سرور ها به صورت ریموت و یک نرم افزار مدیریتی قدرتمند می باشد که بر روی سرور HP قرار گرفته است و امکاناتی مانند پیکربندی ، نظارت و به روزرسانی سرور های HPE به آسانی از هر مکانی و از راه دور را فراهم آورده است. بر روی سرور های سری رکمونت DL و سرور های تیغه ای (Blade) ، برای امکان پذیر کردن کنترل و نظارت بر عملکرد سرور های HP کاربرد دارد.

 

کارت مدیریت ILO جایگذاری شده ، دارای بخشی برای اتصال به شبکه و آدرس IP مختص به خود می باشد که مدیران سرور می توانند از طریق سیستم نام دامنه (DNS) و یا پروتکل پیکربندی هاست (DHCP) و یا به وسیله شبکه مدیریت اختصاصی ، به آن متصل شوند. ILO به صورت یک کنسول ریموت مبتنی بر وب در اختیار مدیران سرور ها قرار گرفته است. درگاه ILO یک درگاه اترنت است که می تواند از طریق برنامه (ROM-Based Setup Utility (RBSU فعال گردد.

 

کاربرد تکنولوژی ILO

 

تکنولوژی ILO بر روی سرور های ProLiant تعبیه شده است. برای دسترسی به نرم افزار یک نام کاربری و رمز عبور به صورت پیش فرض برای ILO تعریف شده است.

 

امکاناتی که از طریق ریموت در اختیار کاربران برای استفاده از ابزار مدیریت ILO قرار گرفته است عبارتنداز :

 

  • پیکربندی مبتنی بر مرورگر

 

  • پیکربندی Remote Scripted

 

  • روشن و خاموش نمودن و یا Restart سرور

 

  • نظارت بر عملکرد سرور بدون در نظر گرفتن وضعیت سیستم عامل

 

  • کنترل میزان مصرف انرژی

 

  • نصب سیستم عامل ، Patch ها و Firmware ها در مواقع بروز مشکل از طریق Virtual Media و Virtual Folderها

 

  • دسترسی به LOG های HP

 

  • کانفیگ ، پیکربندی ، راه اندازی و آپدیت سرویس های مختلف از راه دور

 

 

تکنولوژی ILO چیست ؟

 

 

برخی کار هایی که توسط ILO می توانید انجام دهید :

 

  • در زمانی که سرور به نحوی به کارت شبکه پاسخ ندهد ، می توانید سرور را Reset کنید.

 

  • وقتی که سرور خاموش است و دسترسی به آن از نزدیک میسر نمی شود ، امکان روشن کردن سرور را به شما می دهد.

 

  • امکان دسترسی به کنسول سیستم از راه دور ، که البته برای استفاده از تمام امکانات آن نیاز به لایسنس های حرفه ای دارید.

 

  • امکان نصب CD ها و Image ها از راه دور. البته ممکن است در برخی نسخه ها به لایسنس ILO احتیاج پیدا کنید.

 

  • دسترسی به Integrated Management Log و سیستم مدیریت یکپارچه (IML)

 

  • همچنین با امکان پشتیبانی کامل از Command-Line ( خط فرمان ) امکان انجام عملیات را در این محیط برای شما فراهم می کند.

 

روش های پیکربندی تکنولوژی ILO

 

 

کاربرد تکنولوژی ILO

 

 

برای اتصال به ILO باید IP و نام کاربری و رمز عبور پورت ILO را داشته باشیم. به صورت پیش فرض یک نام کاربری و رمز عبور برای استفاده از ILO وجود دارد گه بر روی برچسبی روی سرور قرار گرفته است. برای راه اندازی ، پیکربندی و تنظیمات ILO می توان از 4 روش این کار را انجام داد :

 

استفاده از UEFI برای انجام تنظیمات ILO : اگر کلید F9 را بزنیم وارد UEFI خواهیم شد و می توانیم تنظیمات اولیه سرور و ILO را انجام دهیم.

 

استفاده از Intelligent Provisioning : با فشردن کلید F10 می توانیم تنظیمات اولیه سرور و ILO را انجام دهیم.

 

استفاده از محیط ACU سرور : برای ورود به این محیط کافی است به محض روشن شدن سرور و در اولین صفحه بعد از بوت شدن سیستم ، کلید F8 را زده تا وارد محیط ILO شوید. حال می توان با استفاده از گزینه های موجود ، تغییرات مورد نظر را اعمال کنید. اهمیت این تنظیمات شامل پیکربندی شبکه و کاربران است.

 

با کمک نرم افزار HPE Light-Out Online Configuration Utility : در صورتی که سیستم عاملی روی سرور نصب باشد و به آن دسترسی داشته باشید از این نرم افزار بر روی ویندوز خود استفاده کنید. با این ابزار امکان مدیریت ILO از طریق محیط ویندوز را خواهید داشت.

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصین حرفه ای ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041