رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

خدمات پسیو شبکه چیست؟حرفه ای ترین و تخصصی ترین خدمات پسیو شبکه در تبریز

منظور از خدمات پسیو شبکه چیست؟حرفه ای ترین و تخصصی ترین خدمات پسیو شبکه در تبریز

مهمترین بخش در نصب و راه اندازی شبکه ، خدمات پسیو شبکه می باشد که به خدمات زیر ساخت شبکه نیز اتلاق می گردد. (Passive) در لغت به معنای غیرفعال است اما در راه اندازی شبکه ها به ستون فقرات یک شبکه برای برقراری ارتباطات نیز استفاده می شود.

تجهیزات و خدمات پسیو شبکه های کامپیوتری تنها به خدمات نصب و پیاده سازی زیر ساخت شبکه ، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه و سرور ، ترانکینگ و خدمات کابل کشی ، نصب و راه اندازی تلفن سانترال ، برق و UPS منتهی شده و هیچ فعالیتی بر روی سیگنال و دیتای در حال گذر از شبکه انجام نمی دهند و وارد مرحله پیکربندی نمی شوند. یعنی تنها نقش زیر ساختی برای انتقال داده را بر عهده دارد. سرعت یک شبکه به نوع سیستم کابلی که در شبکه به کار رفته است بستگی دارد. پس هر چقدر کابل های شبکه از کیفیت بالاتری برخوردار باشند ، شبکه قدرتمندتری را خواهیم داشت.

قطعأ موضوع هزینه همیشه مهم بوده و هست اما در واقع نباید در قبال کار با کیفیت انتظار هزینه کمتر داشته باشیم. هزینه خدمات زیر ساخت شبکه به عوامل گوناگونی مانند نوع شبکه ، وسعت و گستردگی شبکه ، تعداد نود های مورد نیاز در شبکه و … بستگی دارد.

با این وجود شرکت ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات رساتلکام تبریز با تیم متخصص نهایت تلاش خود را به کار می گیرد تا با توجه به بودجه ی شما بهترین خدمات زیر ساخت شبکه را ارائه دهد.

فاکتور های تأثیر گذار بر افزایش اجرای پسیو شبکه

فاکتور های تأثیر گذار بر افزایش اجرای پسیو شبکه

هدف :

هدف کارفرما مهمترین عامل در تعیین هزینه های پروژه است بنابراین قبل از هر چیزی شما باید هدف خود را از راه اندازی و اجرای پسیو شبکه مشخص کنید.

محل اجرا :

محل اجرای پروژه در تعیین هزینه پروژه تأثیر گذار است. بنابراین کارفرما باید مشخص کند که قرار است تجهیزات در همان مکان بماند یا امکان تغییر مکان وجود دارد.

پهنای باند مورد نیاز :

پهنای باند مورد نیاز تعیین کننده هینه های مصرفی می باشد. با انتخاب پهنای باند مناسب ، هزینه راه اندازی پایین می آید.

داکت و ترانکینگ :

با توجه به بودجه کارفرما ، نوع ترانکینگ و استفاده از داکت معمولی به جای ترانکینگ ، در تعیین هزینه دارای اهمیت بسیاری است.

نوع کابل انتخابی :

کاهی اوقات کارفرما تشخیص می دهد که کابل های معمولی تر هم همان کارایی را دارند و نیازی به هزینه های اضافی برای اجرای پسیو شبکه نیست. بنابراین نوع کابل مصرفی و نحوه کابل کشی در تعیین هزینه بسیار اهمیت دارد.

آینده نگری :

با در نظر گرفتن توسعه و پیشرفت پروژه در سال های آینده می توان با آینده نگری قبل از انجام ، هزینه ای را که قرار است سال ها بعد بپردازد ، به شدت کاهش داد.

متراژ :

با محاسبه دقیق متراژ و تعداد تجهیزات و اجناس لازم برای راه اندازی و خدمات پسیو می توان از هزینه های زیاد جلوگیری کرد. اگر کارشناس شبکه یا شرکتی که خدمات پسیو شما را ارائه می دهد به خوبی متراژ دقیق مکان شما را تعیین نکند ، باعث هزینه های اضافی برای شما می شود.

تجهیزات :

بهتر است برای انتخاب و تهیه تجهیزات شبکه از متخصصین این زمینه مشاوره بگیرید زیرا همیشه اجناس نو برای شما به صرفه نیست و گاهی می توانید اجناس استوک را جایگزین کنید.

بی سیم یا سیمی بودن شبکه :

با توجه به اینکه هزینه استفاده از شبکه بی سیم یا وایرلس پایین تر است اما برای بی سیم نیز به کابل کشی احتیاج داریم و عمده هزینه های خدمات پسیو شبکه در خرید و تهیه تجهیزات درون رک می باشد.

اجرای پسیو شبکه شامل چه مواردی می باشد ؟ راه اندازی شبکه تبریز

اجرای پسیو شبکه شامل چه مواردی می باشد ؟

1.کابل کشی 2.داکت کشی و ترانکینگ 3.نصب دوربین مدار بسته
4.نصب انوای رک ایستاده و دیواری 5.نصب تجهیزات شبکه 6.نصب نود ها، پریز ها، کیستون ها و…
7.نقشه کشی شبکه 8.بررسی زیر ساخت 9.بهینه سازی زیرساخت شبکه های قدیمی

مراحل اجرای پسیو شبکه در تبریز

  • بازدید از مکان پروژه : در این مرحله کارشناسان زیرساخت شبکه از مکان شما بازدید کرده و اطلاعات مورد نیاز برای طراحی پروژه و صدور پیش فاکتور مانند متراژ پروژه ، تعداد نود های مورد نیاز ، مکان مناسب برای قرار گیری رک و تجهیزات شبکه را جمع آوری می کنند.
  • طراحی زیر ساخت : در این مرحله کارفرما زیرساخت شبکه را طراحی می کند و با توجه به آینده و در نظر گرفتن جابجایی ، تغییرات و حتی ارتقا سعی می شود تا تغییر وسعت در آینده بدون هیچ گونه مشکلی انجام شود.
  • مشاوره خرید تجهیزات : کارشناسان شبکه با توجه به هزینه ای که کارفرما در نظر دارد ، نیاز های پروژه را مانند بهترین دستگاه ها چه نود چه استوک پیشنهاد می دهد. اگر کارفرما این تجهیزات را تهیه نکند ، کارشناس شبکه دستگاه ها را خریداری خواهد کرد.
  • اجرا : پس تهیه و خرید تجهیزات مورد نیاز ، در این مرحله کابل کشی و ترانکینگ به صورت اصولی ، استاندارد و منظم انجام می شود. سپس در صورت نیاز رک نصب شده و تجهیزاتی مانند مودم ، سوئیچ ، سرور و … درون رک قرار می گیرد. پس از نصب درون رک یا جایگزینی دستگاه ها ، نوبت به کانفیگ نرم افزار ها می رسد.
  • تست شبکه : در مرحله آخر تمام نود ها تست و تمام سرویس ها که در فرآیند اجرا انجام شده بود در حضور کارفرما تست می شوند. همچنین تمام مستندات شبکه توسط پسیو کار شبکه نیز تحویل کارفرما داده می شود.

اجرای خدمات پسیو شبکه در رساتلکام

◊ خدمات کابل کشی شبکه

◊ نصب و راه اندازی تجهیزات برق اضطراری ups

◊ نصب تجهیزات استقرار سرور ، طراحی و نصب رک ها

◊ نصب و راه اندازی سیستم و تجهیزات سانترال

◊ طراحی زیرساخت شبکه

◊ اتصالات دوربین های شبکه و اتصال به شبکه آن

◊ نصب سوئیچ ها ، روتر ها و کانکتور های شبکه برای اتصال بخش های مختلف به یکدیگر

◊ کابل کشی برق و اتصالات برق تجهیزات

◊ تست و عیب یابی تجهیزات شبکه

◊ نصب و راه اندازی سیستم های ورود و خروج

◊ راه اندازی تجهیزات اتاق سرور و تجهیزات نگهداری از اتاق سرور

◊ طراحی اتاق و تجهیزات مانیتورینگ شبکه

◊ نصب سیستم های امنیتی و فایروال های سخت افزاری

◊ نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه های وایرلس

شرکت مهندسی رسا تلکام، ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهر تبریز آماده ارائه خدمات مشاوره ، نصب وراه اندازی زیرساخت شبکه در تبریز می باشد. جهت ارتباط با کارشناسان ما و دریافت هر گونه مشاوره و استعلام قیمت با ما درارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041