رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

خرید گواهینامه SSL

خرید گواهینامه SSL

 

برای استفاده از ارتباط HTTPS نیاز به خرید گواهینامه SSL معتبر ایت ، چرا که در صورت استفاده از گواهینامه غیر معتبر ، کاربران سایت شما هنگام لود سایت در حالت HTTPS با اخطار مواجه خواهند شد.

 

داشتن گواهینامه SSL یعنی داشتن امنیت. خرید SSL معتبر باعث می شود کلیه اطلاعات کاربری از جمله رمز عبور کاربر وبسایت شما رمزنگاری شده و از هک شدن این اطلاعات جلوگیری می کند. با خرید گواهینامه SSL شما از دید موتور های جستجوگر مانند گوگل تائید می شود و رتبه بهتری می گیرد. با خرید SSL Certificate ( گواهینامه SSL )مرورگر در زمان نمایش وبسایت شما سبز می شود و هیچ خطایی را نشان نمی دهد. هیچ کس علاقه مند به خرید از سایتی که امنیت اطلاعات را تضمین نمی کند ، نیست.

 

گواهینامه امنیتی SSL چیست ؟

 

SSL مخفف Secure Socket Layer به معنای لایه امنیت محافظت شده می باشد که توسط آن تبادل اطلاعات بین کاربر و سرور ، به صورت کدگذاری (Encrypted) شده در جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات انجام می گردد.

 

پس از فعال شدن گواهینامه SSL بر روی هاست یا سرور سایت مربوطه ، وبسایت شما در مرورگر از روس پروتکل HTTPS نمایش داده می شود. در HTTPS ، حرف S از ابتدای کلمه Secure به معنای امن بودن ارتباط کاربران گرفته شده است.

 

 

گواهینامه امنیتی SSL چیست ؟

 

 

گواهینامه SSL از طریق پروتکل HTTPS عملیات انتقال اطلاعات بین وب سرور و کاربر را امن و از فاش شدن اطلاعات مهم و حساس کاربران جلوگیری می کند. از دیگز نشانه های فعال بودن گواهی امنیتی SSL بر روی یک وبسایت ، مشاهده نماد قفل در کنار آدرس وبسایتدر مرورگر است که کاربران با مشاهده این نماد ، اعتماد بیشتری برای استفاده از وبسایت مربوطه جهت ثبت نام و خرید آنلاین خواهند کرد.

 

انواع گواهینامه SSL

 

گواهینامه SSL در 4 نوع مختلف ارائه می شود که هر نوع آن دارای ویژگی های خاص و متفاوتی بوده و از اعتبار و قیمت متفاوتی برخوردار می باشد. بدین ترتیب قبل از تهیه SSL باید با انواع این گواهی امنیتی آشنا شوید تا با توجه به نیاز سازمان و کسب و کار خود برای تهیه SSL مناسب اقدام نمایید.

 

کاربرانی هم که قصد انجام تراکنش مالی بر روی یک وبسایت را دارند نیز بهتر است جهت اطلاع از درجه اعتبار وبسایت ، با انواع گواهینامه SSL آشنا شوند.

 

در ادامه به معرفی هر 4 نوع این گواهینامه می پردازیم.

 

 

انواع گواهینامه SSL

 

 

گواهینامه SSL رایگان : برخی از سایت ها ممکن است به دلیل مواردی مانند پرداخت هزینه و یا مشکل در تعامل با CA های خارجی ارائه دهنده خدمات SSL ، به صورت دائم یا موقت از نسخه رایگان گواهینامه SSL استفاده نمایند.

 

گواهینامه رایگان SSL توسط شرکت Lets Encrypt به صورت 3 ماهه صادر می گردد و پس از 3 ماه مجدد باید برای صدور و نصب آن اقدام شود. برای تهیه این نوع SSL مجموعه ابزاری در نظر گرفته شده است که بدین ترتیب کاربر می تواند تمامی مراحل دریافت ، نصب و صدور گواهینامه را انجام دهد.

 

لازم به ذکر است که با گواهینامه رایگان SSL امکان گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی را نخواهید داشت.

 

گواهینامه SSL استاندارد : در گواهینامه DV یا همان به اصطلاح گواهینامه استاندارد ، اعتبارسنجی و صدور SSL توسط شرکت صادر کننده تنها براساس نام دامنه انجام می گیرد و بررسی صحت یا اعتبار سازمان یا صاحب دامنه انجام نمی شود. از آنجایی که این گواهینامه نیاز به ارسال و تائید مدارک شرکتی ندارد ، صدور آن زمان بر نیست و در لحظه انجام می شود.

 

گواهینامه DV عمدتأ برای صاحبان وبسایت شخصی و اشخاص حقیقی مناسب می باشد ، هر چند شرکت ها و اشخاص حقوقی نیز می توانندا از این نوع گواهینامه استفاده کنند. این گواهینامه از نظر امنیتی تفاوتی با سایر انواع گواهینامه ها ندارد و با استفاده از آن ، وبسایت شما از روی پروتکل HTTPS همراه با نشان قفل نمایش داده می شود.

 

گواهینامه SSL سازمانی : گواهینامه OV یا به اصطلاح گواهینامه سازمانی ، علاوه بر صحت مالکیت دامنه ، صحت مالکیت کسب و کار را نیز بررسی می کند. به همین خاطر این نوع گواهینامه از سطح اعتبار بسیار بالا تری نسبت به گواهینامه DV برخوردار می باشد. برای صدور گواهینامه سازمانی نیاز به ارسال تصویر از اصل مدارک شرکتی مانند روزنامه رسمی می باشد ، لذا تنها اشخاص حقوقی و سازمان ها و شرکت های ثبت شده و رسمی می توانند این وع گواهینامه را تهیه کنند.

 

بررسی و تائید مدارک و صدور گواهینامه OV حدودأ بین 1 تا 2 هفته زمان می برد. کاربرانی که یک وبسایت دارای گواهینامه سازمانی را بازدید کنند ، علاوه بر مشاهده HTTPS و نشان قفل در مرورگر ، با کلیک بر روی قفل ، نام سازمان مربوطه را در قسمت جزئیات گواهینامه می توانند ببینند.

 

گواهینامه SSL پیشرفته : گواهینامه EV یا به اصطلاح گواهینامه پیشرفته ، مانند گواهینامه سازمانی علاوه بر صحت مالکیت دامنه ، صحت مالکیت کسب و کار را نیز بررسی می کند. مشخصه اصلی وبسایتی که دارای گواهینامه پیشرفته می باشد ، علاوه بر نمایش پروتکل HTTPS درنوار آدرس مرورگر ، در کنار آن نمایش قفل سبز رنگ و نام لاتین سازمان یا شرکت مربوطه با رنگ سبز می باشد. بررسی و تائید مدارک و صدور گواهینامه EV نیز حدودأ بین 1 تا 2 هفته زمان می برد.

 

 

گواهینامه SSL پیشرفته

 

 

چرا گواهینامه SSL برای وبسایت شما ضروری و با اهمیت است ؟

 

  • رمزگذاری امن ارتباطات با وبسایت شما

 

  • اهمیت بسیار بالای SSL در مرورگر های مدرن وب

 

  • حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات کاربران

 

  • اهمیت بسیار بالا در سئو و امتیاز دهی موتور های جستجو

 

  • مورد نیاز برای دریافت نماد الکترونیکی دو ستاره

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان متخصص ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041