رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

راه اندازی تلفن دورکاری سازمان ها

 

 

راه اندازی تلفن دورکاری سازمان ها

 

 

برای همه واضح است که امروزه کسب و کار ها حتی بیش از پیش بر فناوری های ارتباطی تکیه کرده اند. شرکت هایی که خودشان را به سرعت با تغییرات بازار وقف می دهند ، از دیگر کسب و کار ها جلو می افتند. یکی از همین راه ها تهیه یک سیستم برای دورکاریست تا اعضای گروهتان بتوانند از هر نقطه ی دنیا با یکدیگر در ارتباط باشند.

 

واقعیت این است که دیگر تمام کارمندان برای بازدهی داشتن ، نیازی به حضور در محل کار ندارند. گذراندن اکثر اوقات خود در دفتر کار برای کسی چندان خوشایند نمی باشد. اما امروزه مسئله دورکاری اوضاع را برای نیروی کار کاملأ تغییر داده است.

 

نحوه راه اندازی سیستم تلفن VoIP جهت دورکاری سازمان ها

 

برای راه اندازی سیستم ویپ نیاز به تجهیزاتی مانند سرور ، مودم ، میکروتیک ، اینترنت و آی پی استاتیک وجود دارد. نرم افزار مرکز تماس VoIP بر روی سرور نصب می شود و امکانات نرم افزاری مثل ایجاد داخلی ، صف تماس ، تلفن گویا ، ضبط مکالمات و امکان تماس ورودی و خروجی را فراهم می کند. که می بایست سرور به مودم وصل شده و از طریق میکروتیک درخواست های شبکه را جهت ارسال و دریافت تماس را مدیریت کند. همچنین وجود اینترنت و آی پی استاتیک جهت استفاده دورکاری مورد نیاز می باشد.

 

 

نحوه راه اندازی سیستم تلفن VoIP جهت دورکاری سازمان ها

 

 

در واقع نرم افزار های استفاده از ویپ به عنوان یک دسترسی ریموت یا VPN برای اتصال به خطوط شرکت می باشند. به این سیستم که باعث ایجاد و استفاده از تلفن ها روی بستر اینترنت می شود ، تلفن اینترنتی می گویند.

 

دورکاری چه مزایایی برای سازمان ها دارد ؟

 

دورکاری در زبان انگلیسی Teleworking ، به کار کردن بدون نیاز به حضور در محل کار به کمک ابزار های ارتباطی مثل تلفن یا اینترنت گفته می شود.

 

مزایای دورکاری برای سازمان ها عبارتند از :

 

  • متصل ماندن به مشتریان و همکاران

 

  • همگی از سیستم تلفن یک دفتر استفاده می کنند.

 

  • در دسترس بودن

 

  • کنفرانس صوتی و تصویری

 

  • دقیق و سازمان یافته کار کردن

 

  • امنیت سیستم تلفن

 

  • محافظت از حریم شخصی

 

 

دورکاری چه مزایایی برای سازمان ها دارد ؟

 

 

انواع سیستم های VoIP برای دورکاری

 

سیستم های VoIP درون سازمانی (In-House) :

 

در این سیستم ها که سیستم های On-Premise یا Self-Hosted نیز نامیده می شود ، یک خط مجازی VoIP در اختیار هر کدام از پرسنل قرار می گیرد. کامپیوتر سرور در سازمان قرار دارد و نقش سانترال یا مرکز تلفن را ایفا می کند. هر تماس ورودی چه از سوی کارکنان دیگر و چه از سوی ارباب رجوعان یا مشتریان ، پس از دریافت توسط سرور ، به شماره خط VoIP مورد نظر وصل می شود.

 

سیستم های VoIP ابری :

 

سیستم های VoIP ابری یکی از سیستم های تلفنی برای دورکاری هستند که شباهت زیادی به سیستم های درون سازمانی دارند. تفاوت سیستم های ابری با سیستم های درون سازمانی این است که سرور در سازمان قرار ندارد و خدمات ابری توسط یک شرکت ارتباطی به سازمان ارائه می شود و سازمان باید تعرفه های این خدمات را پرداخت نماید. سیستم های ابری در مقایسه با سیستم های درون سازمانی مزایا و امکانات بیشتری دارند ولی ایمنی آن ها در مقابل شنود ، آن ها از سیستم های درون سازمانی پایین تر است.

 

 

انواع سیستم های VoIP برای دورکاری

 

 

سیستم های VoIP نرم افزاری :

 

امروزه همه ی ما از این سیستم ها استفاده می کنیم. پلتفرم هایی مانند اسکایپ ، زوم و … که امکان مکالمه ی آنلاین را فراهم می کنند ، در واقع نوعی سرویس VoIP ابری رایگان به ما ارائه می دهند. البته به دلیل قرار داشتن سرور های این پلتفرم ها در خارج از کشور ، کیفیت مکالمه با این سیستم ها در مقایسه با سیستم هایی که توسط شرکت های ارائه دهنده ی خدمات VoIP در کشور ارائه می شوند ، نسبتأ پایین تر است.

 

جمع بندی 

 

دورکاری نوعی شیوه ی همکاری است که در آن ، پرسنل با استفاده از ابزار های ارتباط از راه دور مثل تلفن و اینترنت ، با یکدیگر و ارباب رجوعان و مشتریان در ارتباط هستند و کار های سازمان را پیش می برند. این شیوه ی همکاری مزایای بسیار متعددی هم برای سازمان ها و هم برای پرسنل دارد.

 

امروزه ابزار های ارتباطی متعددی توسعه پیدا کرده اند که می توان از آن ها برای کار در منزل استفاده کرد. یکی از این ابزار ها ، سیستم های تلفنی می باشند. سیستم های VoIP که از اینترنت برای ارتباط استفاده می کنند ، امکان دور کار کردن پرسنل برای بسیاری از سازمان ها را فراهم آورده اند.

 

همچنین سیستم های VoIP شامل انواع درون سازمانی ، انواع ابری و انواع نرم افزاری ، کامل ترین سیستم های تلفنی برای دورکاری هستند که با امکانات متعدد خود ، امکان دور کار کردن پرسنل را برای سازمان ها فراهم آورده اند.

 

 

سیستم های VoIP نرم افزاری

 

 

شرکت مهندس  رسا تلکام ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، آماده ارائه خدمات مشاوره و راه اندازی سیستم تلفنی ویپ VOIP در شرکت ها و سازمان های تبریز می باشد.

 

لذا کاربران عزیز می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041