رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

سیستم سانترال چیست ؟ و معرفی انواع آن

 

سیستم سانترال چیست ؟ و معرفی انواع آن

 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با یک شرکت یا سازمان بزرگ تماس گرفته باشید و با وارد کردن داخلی مورد نظرتان با فرد یا شخس خاصی گفتگو کرده باشید و یا حتی ممکن است خودتان بار ها از این گوشی ها استفاده کرده باشید. با فراگیر شدن شبکه سانترال کمتر کسب و کاری وجود دارد که در ابتدای شروع کار از آن بهره نبرد.

 

یکی از ابزار های مختلفی که در این شبکه به کار می رود دستگاه سانترال می باشد و به عنوان بخش اصلی این شبکه از آن بهره می برند. در ادامه به بررسی بیشتر این دستگاه و کاربرد آن برای خرید بهتر آشنا می شوید.

 

سانترال چیست ؟

 

به دستگاه یا سروری که ارتباط بین همکاران را برقرار می کند و باعث بهبود روند کاری شرکت می شود ، سانترال یا مرکز تلفن گفته می شود.

 

فرقی ندارد که صاحب یک تجارت نو پای اینترنتی باشید یا یک شرکت موفق چندین ساله ، به هر حال شما برای ارتباط مستمر با مشتریان خود به یک یا چندین خط تلفن نیازمندید. در چنین شرایطی شما می توانید با راه اندازی بستر مناسب برای مدیریت بهتر خطوط تلفن فعالیت تجاری خود را توسط دستگاه سانترال و همچنین تلفن سانترال توسعه بخشید.

 

استفاده از خطوط تلفن محدود ولی با قابلیت پاسخگویی بی وقفه ، با کمترین هزینه و نیروی کار مورد نیاز گزینه ای است که همه شرکت ها و مجموعه های تجاری را به استفاده از سیستم سانترال مجاب می کند.

کاربرد سانترال چیست ؟

 

مدیریت خطوط تلفن ، اصلی ترین کاربرد سانترال و تلفن سانترال می باشد. اما سانترال کاربرد های دیگری هم دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

 

  • منشی تلفنی

 

  • امکان ارتباط داخلی رایگان و سریع

 

  • کم شدن هزینه خطوط مخابرات

 

  • کنترل و نظارت بهتر بر خطوط

 

  • ارتباط سریع و راحت با اپراتور ها

 

  • قابلیت انتظار چندین نفر پشت هر خط

 

  • امکان ضبط و پیگیری کلیه تماس های دریافتی

 

 

کاربرد سانترال چیست ؟

 

 

انواع تلفن سانترال که می توانید از آن ها استفاده کنید :

 

تلفن های سانترال پس از ورود به دنیای تجارت و کسب و کار های مختلف ، با پیشرفت تکنولوژی ، رفته رفته تکنولوژی خود را گسترش دادند و ویژگی های جدیدی به آن ها افزوده شد. امروزه افراد و مدیران ادارات و سازمان های مختلف با توجه به نیاز های خود می توانند از انواع مختلف سیستم تلفن سانترال موجود در بازار استفاده کنند. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از انواع تلفن سانترال می پردازیم.

 

تلفن سانترال آنالوگ :

 

تلفن سانترال آنالوگ با استفاده از دو عدد سیم به تلفن مرکزی ارتباط داده می شوند و قابلیت نمایش شماره تلفن را دارد. شرکت پاناسونیک یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید انواع تلفن های سانترال با مدل های S880 ، S580 ، S500 می باشد. پایین بودن قیمت سانترال های آنالوگ نسبت به سایر مدل ها از مزیت آن ها بوده. در نتیجه شرکت ها و سازمان هایی که زیاد بزرگ نیستند می توانند از سیستم تلفن سانترال آنالوگ استفاده کنند.

 

تلفن سانترال هیبرید :

 

تلفن سانترال هیبرید جزو تلفن های رو میزی می باشد و می تواند از طریق دیتا به سانترال متصل شود. این تلفن به شما امکان گفتگوی دو طرفه و ارسال و دریافت داده با گوشی را فراهم می کند. تلفن سانترال هیبرید قابلیت برنامه ریزی دارند. همچنین تلفن های 7730 و 7716 پاناسونیک گزینه مناسبی به عنوان تلفن سانترال هیبرید می باشند.

 

تلفن سانترال دیجیتال :

 

نوع جدید گوشی های سانترال ، تلفن سانترال دیجیتال می باشد که با یک زوخ ارتباطی با سیستم سانترال ارتباط برقرار می کند و امکان دریافت و ارسال همزمان صدا و داده را فراهم می کند. به کمک تلفن سانترال دیجیتال می توان گوشی های دیجیتال را از طریق پورت خروجی به یکدیگر متصل کرد. به همین دلیل امکان برقراری با همدیگر راحت است. یکی از مشخصه های تلفن دیجیتال پاناسونیک ، پسوند DT می باشد. تلفن 7665 پاناسونیک یک تلفن سانترال دیجیتال به حساب می آید.

 

تلفن سانترال تحت شبکه IP :

 

تلفن های سانترال تحت شبکه IP هوشمندترین مدل تلفن های سانترال می باشند که قابلیت اتصال به شبکه محلی و بهره مندی از شبکه تلفنی سازمانی را دارد. کاربران سیستم های سانترال تحت شبکه برای پاسخ دادن به تماس های خود نیازی به حضور فیزیکی در محل و شرکت مورد نظر ندارند و به کمک اینترنت می توانند هر کجا که باشند به سیستم وارد شده و امکان پاسخگویی و برقراری ارتباط با خطوط داخلی دیگر و همچنین پاشخگویی به مشتریان را داشته باشند. تلفن سانترال تحت شبکه IP برای شرکت هایی که نیاز به پاشخگویی شبانه روزی مشتریان دارند مناسب می باشد.

 

 

انواع تلفن سانترال

 

 

 

انواع دستگاه سانترال چیست ؟

 

دستگاه های سانترال پاناسونیک به دو دسته کم ظرفیت و پر ظرفیت تقسیم می شوند. این دو دسته به شرکت های بزرگ و کوچک امکان انتخاب بهتر سانترال مناسب با ظرفیت و بودجه شان را می دهد.

 

سانترال کم ظرفیت : برای شرکت های کوچک سانترال کم ظرفیت مناسب است. این دستگاه در دو دسته در بازار وجود دارد.دسته اول امکان اتصال 3 خط شهری و دسته دوم اتصال 6 خط شهری را دارند. همچنین به ترتیب تا 8 و 16 خط داخلی را پشتیبانی می کند.

 

سانترال پر ظرفیت : برای شرکت های بزرگ و ادارات دولتی ، سانترال پر ظرفیت پرکاربرد می باشد. این تلفن امکان پشت خط ماندن چندین کاربر را به شما می دهد. حداقل خطوط تلفنی ورودی به سانترال پر ظرفیت 96 و حداکثر 640 می باشد. همچنین قابلیت نصب کارت های VoIP و نصب خطوط شهری دیجیتال و آنالوگ را به طور همزمان دارد.

 

نکاتی که برای انتخاب سانترال باید در نظر داشته باشید :

 

  • با توجه به بزرگی و توسعه شبکه خود اقدام به خرید کنید و ظرفیت مورد نیازتان را در نظر بگیرید.

 

  • هزینه های در دسترستان را مورد توجه قرار دهید.

 

  • بهترین برند را برگزینید زیرا برند و کیفیت مرکز تلفن از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

  • امکاناتی که از شبکه مخابرات محلی خود انتظار دارید در انتخاب این دستگاه مهم است.

 

  • نوع شبکه آنالوگ یا دیجیتال ، ویپ و … را در نظر بگیرید.

 

شرکت مهندسی رساتلکام ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات ، آماده راهنمایی و مشاوره درباره تمام مباحث مربوطه میباشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین رساتلکام در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041