رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

عوامل کاهش دهنده سرعت Wi-Fi

 

 

عوامل کاهش سرعت Wi-Fi

 

 

سرعت پایین اینترنت می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. همیشه برای رفع مشکل ضعیف بودن Wi-Fi ، نیاز به انجام کار های تخصصی نیست. گاهی با انجام چند کار ساده ، می‌بینید که مشکل شما به راحتی حل شده است. از اینترنت در محل کار ، فرودگاه‌ ها ، منازل ، کافی شاپ ، رستوران ، هتل‌ ها و … استفاده می‌شود و نیاز افراد را تامین می‌کند. پس باید اینترنتی پر سرعت و با کیفیت باشد تا بتوان از مزایای آن حداکثر استفاده را کرد و از سرعت و کیفیت نهایت لذت را برد.

 

ما قصد داریم در این مقاله در مورد عواملی که باعث کند شدن سرعت Wi-Fi میشوند را بررسی کنیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

کندی سرعت اینترنت بی سیم

امروزه اینترنت بی‌ سیم در بین اکثر افراد جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌ توان گفت تقریبا هیچ خانه‌ ای را بدون این وسیله پیدا نخواهید کرد. مخصوصا جوانان و نوجوانان که از این دستگاه به صورت مداوم استفاده می‌ کنند.

 

 

کندی سرعت اینترنت بی سیم

 

 

با استفاده از اینترنت بی ‎‌سیم شما به یک شبکه سراسری و دنیای مجازی  وصل می‌ شوید ، این وسیله اینترنت پر سرعتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از استفاده آن لذت ببرید. این وسیله دستگاهی کاربردی و بهینه می‌باشد که فواید زیادی دارد ولی در کنار مزیت‌ هایش ، یک سری مشکلات را نیز به همراه دارد.

 

یکی از این مشکلات کندی سرعت اینترنت وایرلس می‌باشد که کاربران خود را بعضی مواقع بسیار کلافه می‌کند. این کندی حوصله سر بر می‌باشد و در بعضی مواقع سبب عقب افتادن کار های افرادی که با اینترنت سر و کار دارند می‌گردد.

 

کندی سرعت اینترنت وایرلس اتفاقی می‌باشد که ممکن است برای هر شخصی که از این وسیله استفاده می‌کند بیفتد ، پس برای افراد بر طرف کردن علت کندی اینترنت بی سیم مهم می‌باشد و اهمیت ویژه‌ ای دارد. اینترنت بی سیم یک شبکه محلی است که به وسیله یک سری امواج رادیویی دستگاه‌ های مورد نظر مثل لپ تاپ یا موبایل را به اینترنت متصل می‌ کند. شما در محل‌ های عمومی مثل فرودگاه‌ ها ، رستوران‌ ها ، محل کار و … می‌توانید به اینترنت بی سیم متصل شوید و از اینترنت استفاده نمایید.

دلایل کندی سرعت اینترنت بی سیم

 

 

دلایل کندی سرعت اینترنت بی سیم

 

هیچ فردی از پایین بودن سرعت اینترنت راضی نمی‌باشد و در صورت ایجاد این اتفاق در صدد رفع این مشکل بر می‌ آید. یک سری دلایل وجود دارد که سبب می‌شود سرعت اینترنت شما پایین باشد و کندی اینترنت را به همراه داشته باشد. اولین دلیلی که سبب کندی سرعت اینترنت بی سیم می‌شود ، تعداد وسایل زیادی می‌ باشد که به این دستگاه به صورت هم زمان متصل شده است. روتر هایی که قدیمی هستند زیاد برای مدیریت چندین دستگاه اینترنت بی سیم مناسب نمی‌باشند.

 

اگر تعداد دستگاه‌ های وصل شده زیاد شود ، علاوه بر قطع شدن اتصال یک سری از این دستگاه‌ ها ، سرعت اینترنت به طرز قابل توجهی پایین می‌آید. اگر شما توانایی مالی داشته باشید می‌توانید یک دستگاه جدید تر تهیه کنید که در حین اتصال چندین دستگاه دیگر شاهد کندی اینترنت بی سیم نباشید. برد سیگنال دستگاه اینترنت بی سیم شما و ضریب نفوذ آن ، یکی از دلایل مهم دیگر می‌باشد که باید به آن توجه کرد. موردی که می‌تواند مهم ترین دلیل برای کندی سرعت اینترنت وایرلس باشد ، محل جایگذاری روتر است.

 

اینترنت بی سیم  قادر می‌ باشد دو سیگنال منتشر کند ، یکی با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و دیگری با فرکانس 5 گیگاهرتز را می‌توانند ارسال کند. در بین این دو نوع سیگنال 5 گیگاهرتزی سرعت بیشتری را ارائه می دهد. البته امروزه از سیگنال 2.4 گیگاهرتز به کرات استفاده می‌ شود. یک دلیل مهم آن نیز این می‌باشد که ، این سیگنال بر عکس سیگنال ۵ گیگاهرتز می‌تواند حتی از یک دیوار بتنی نیز عبور کند.

کابل‌ های قدیمی

 

 

کابل‌ های قدیمی

 

استفاده از کابل‌ های قدیمی دلیل دیگر کاهش سرعت اینترنت بی سیم می‌باشد. اگر کامپیوتر خود را به صورت مستقیم به روتر وصل کردید ، یا از کابل‌ های اترنت در منزل خود استفاده می‌نمایید ، بهتر است این دو مورد را چک کنید. درست است که کابل‌ های برق می‌ توانند عمری بیش از ۵۰ سال نیز داشته باشند ، اما کابل‌ های شبکه با گذشت زمان به روزرسانی می‌شوند و قابلیت این که اطلاعات را با سرعت بیشتری انتقال دهند را دارا می‌شوند.

 

اگر سرعت اینترنت بی سیم شما با کندی مواجه شده است ، مشکل را می‌توانید از کابل‌ های قدیمی خود ببینید. با توجه به نوشته‌ های روی کابل می‌ توانید آن ها را چک کنید. روی اغلب این نوع کابل‌ ها یک  شماره مخصوصی با عنوان شماره Cat نوشته شده است که نشان دهنده شماره مدل و سری آن است.

 

می‌توان‌ گفت نوع Cat-5 قدیمی‌ ترین و شاید کند ترین کابل شبکه می‌باشد. سرعت این کابل از 100 مگابیت بر ثانیه هیچ وقت بیشتر نمی‌شود.

 

اگر از کابل Cat-5 استفاده می‌کنید ، ممکن است علت کندی سرعت اینترنت بی‌ سیم شما همین نوع کابل باشد. غیر از این موضوع می‌توان‌ گفت به علت ظریف بودن کابل‌ های شبکه آن ها به سرعت آسیب می‌ بینند ، به همین دلیل احتمال دارد خود کابل نیز دچار مشکل شده باشد.

 

با استفاده از یک تستر کابل شبکه می‌توانید از سلامت کابل خود مطمئن شوید و با همین راهکار ساده از کندی سرعت اینترنت بی سیم خود جلوگیری کنید.

 

عوامل کاهش سرعت Wi-Fi

 

 

عوامل کاهش سرعت Wi-Fi

 

 

مودم ها از ابزار های کاربردی در دنیای امروزه برای اتصال به دنیای اینترنت می باشند که اکثرا از آن ها استفاده می کنیم که از مهم ترین دلایل استفاده می توان به سرعت مناسب ، هزینه مناسب ، استفاده چند نفر هم زمان و … اشاره کرد که طبیعتا در افزایش آگاهی و یا حتی پیشرفت تکنولوژی و فناوری بسیار موثر بوده است چرا که بستر اینترنت را برای هر یک از ما آماده ساخته است.

 

با این حال گاها این ابزار ها می توانند بنابر دلایل مختلف دچار اختلالاطی شوند که دسترسی ما را محدود خواهند ساخت و در نهایت کلیات کار های روزمره ما را دچار اختلال خواهند کرد.

 

فاصله زیاد بین شما و مودم

 

 

فاصله زیاد بین شما و مودم

 

 

مودم ها بر اساس قیمتی که پرداخت می کنید ، قوی تر و قوی تر می شوند و این در حدی است که مودم های ساده قابلیت پشتیبانی از 5 یا 6 دستگاه به صورت هم زمان هستند و اما مودم های حرفه ای گنجایش 40 نفر و یا بیشتر را در فاصله های زیاد را نیز دارند. بنابراین اگر شما مودم ساده خریداری کرده اید ، لزومی به تعویض آن نیست چرا که می تواند نیاز شما را برطرف کند و اما در مقابل باید به موارد زیر دقت کنید.

 

  • هر چه فاصله شما از مودم بیشتر شود ، سیگنال کمتری به شما خواهد رسید و در نتیجه سرعت Wi-Fi کاهش خواهد یافت.

 

  • فاصله زیاد می تواند بر روی عملکرد مودم و دریافت سیگنال توسط شما ، تاثیر منفی بگذارد.

 

  • برای کاهش فاصله ، مودم را جابجا کنید تا هر چه بیشتر به دستگاه ها نزدیک باشد.

 

خفه کردن مودم

 

 

خفه کردن مودم

 

 

طبیعتا شاید چند باری به این فکر کرده اید که مودم را در کدام قسمت خانه قرار دهید تا هم فاصله کمتر شود و هم بتوانید از نهایت سرعت مودم استفاده کنید. اما عنوان بالا شاید کمی برای شما عجیب باشد! منظور از عنوان بالا این است که وقتی شما مودم را داخل یک محیط بسته قرار می دهید ، به معنی خفه کردن آن است و سیگنال کمتری را می تواند به بیرون منتشر کند که در موارد زیر بیشتر آشنا خواهید شد.

 

  • مودم / روتر خود را داخل محیط  های بسته ای همچون کمد ، کابینت و امثال این ها قرار ندهید چرا که عملکرد را به شکل چشمگیری کاهش می دهد.

 

  • هر چه مودم را در پشت دیوار ها و کابینت و محیط  های بسته بیشتری قرار دهید ، امکان اختلال در عملکرد مودم 100 درصد می باشد.

 

تلفن های بی سیم ، دوربین های بی سیم ، مایکروویو و…

 

 

تلفن های بی سیم ، دوربین های بی سیم ، مایکروویو و...

 

 

ابزار هایی وجود دارند که فرآیند کاری آن ها مانند مودم ها هستند و به عبارتی مانند مودم ها سیگنال و فرکانس هایی را انتشار می کنند که وقتی این ابزار ها در کنار هم قرار بگیرند ، امواج با یکدیگر ترکیب می شوند. از این رو اگر سرعت Wi-Fi برای شما اهمیت دارد موارد زیر را بررسی کنید.

 

  • مودم را در کنار ابزار های بی سیم مانند تلفن های بی سیم ، مایکروویو ، دوربین های امنیتی بی سیم و… قرار ندهید چرا که دارای فرکانس یکسان هستند و می توانند سرعت Wi-Fi را به طرز چشمگیری کاهش دهند.

 

  • دستگاه های بی سیم دارای فرکانس استاندارد مشابه Wi-Fi (2.4 گیگاهرتز) کار می کنند و وقتی آن ها را کنار هم قرار می دهید ، طبیعتا با تداخل ارسال فرکانس روبرو خواهید شد که جدای این بحث ، می توانند برای سلامت خودتان نیز موثر واقع شوند.

 

تعداد کاربران متصل به مودم / روتر

 

 

تعداد کاربران متصل به مودم / روتر

 

 

مودم ها دارای یک سری محدودیت هستند که با هزینه بیشتر این محدودیت ها جبران خواهند شد. بنابراین اگر شما مودم ساده برای خانواده چند نفره خودتان خریداری کرده اید ، ضمن توجه به ترافیک خریداری شده از شرکت ISP ، وقتی از 4 دستگاه متصل به مودم بیشتر می شوید ، با افت سرعت مودم و Wi-Fi روبرو خواهید شد که موارد زیر بیشتر گویای این عبارت خواهند بود.

 

  • مناطق پرجمعیت مانند مجتمع های آپارتمانی ، خیابان های شلوغ ، پاساژ ها و… به دلیل فرکانس های مختلف ممکن است با کاهش سرعت Wi-Fi روبرو شوید.

 

  • وقتی در یک منطقه شلوغ زندگی می کنید یا افرادی که از Wi-Fi مشابه به Wi-Fi شما استفاده می کنند ، سیگنال مودم شما با مودم های دیگر در حال جنگ است و اگر خواستار سرعت بیشتر هستید ، سعی کنید کمی از نزدیک به مودم متصل شوید.

 

  • اگر کار شما بسیار فورس ماژور است می توانید از مودم های کاربردی با باند 5 گیگاهرتزی استفاده کنید که هزینه خرید آن ها کمی زیاد می باشد.

 

استفاده از دستگاه های قدیمی

 

 

استفاده از دستگاه های قدیمی

 

 

دستگاه های قدیمی مانند گوشی ، تبلت ، لپ تاپ و… که متعلق به چند سال گذشته هستند و شما هم اکنون از آن ها استفاده می کنید ، لازم به ذکر است که اگر با کاهش سرعت مودم روبرو شدید ، به معنای این است که گوشی شما تا یک حدی از سیگنال های ارسالی مودم را تحمل می کند و اما وقتی کمی بیشتر از این میزان می شود ، هیچ فرقی برای دستگاه قدیمی نمی کند که اینترنت شما پر سرعت ترین اینترنت دنیا باشد. به هر حال میزان آنتن دهی آن در دریافت سیگنال های مودم ضعیف است و اگر کمی هم از مودم دورتر شوید ، این سرعت باز هم کمتر و کمتر می شود.

 

ناچارا اقدام به ریست کردن مودم کنید.

 

 

ناچارا اقدام به ریست کردن مودم کنید.

 

 

اگر همه چیز تا یکی دو روز گذشته برای شما خوب بوده است و هیچ مشکلی با مودم نداشتید اما به صورت ناگهانی با افت سرعت و قطع و وصلی روبرو شده اید ، اولین راهکاری که توصیه می شود این است که با شرکت ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید و سپس مشکل را با آن ها به اشتراک بگذارید و اگر آن ها با استفاده از دستگاه های مربوطه همه چیز را اوکی دادند و ادعا کردند که همه چیز از طرف شرکت ارائه دهنده اوکی می باشد ، یک راه کار وجود دارد و آن هم ریست کردن مودم می باشد.

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در آذربایجان شرقی و تبریز می باشد.

 

جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041