رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

لینک مایکروویو (Microwave) چیست ؟

 

 

لینک مایکروویو (Microwave) چیست ؟

 

 

لینک های مایکروویو (Microwave) به طور گسترده ای برای اتصال در شبکه های مدرن بر پایه IP استفاده می شوند. یک لینک مدرن مایکروویو می تواند پهنای باند را به روشی مطمئن ، مقرون به صرفه و انعطاف پذیر با ظرفیت های حداکثر 6Gbps و بیشتر از آن تحویل دهد. بدون اختلال و تأخیر ناشی از نیاز به حفر خیابان ها و جلوگیری از گزینه های پر هزینه مثل اجاره فیبرنوری.

 

مایکروویو یا ریز موج ، به امواج الکترومغناطیسی با طول موج کمتر از امواج رادیویی و بیشتر از امواج فرو سرخ گفته می شود. مایکروویو (Microwave) از ترکیب دو واژه مایکرو یا میکرو (Micro)  به معنای کوچک و ویو (Wave) به معنای موج تشکیل شده است و به معنای امواج با طول موج کوتاه و تعداد نوسانات ( فرکانس ) بسیار بالا می باشد.

 

در واقع امواج رادیویی با فرکانس بسیار بالا هستند. لینک های مایکروویو در صنعت مخابرات کاربرد های فراوانی دارد و پهنای باند وسیع آن برای ارتباط نقطه به نقطه بی سیم ایده آل هستند. با ترکیبی از ماهواره ها و ارتباط نقطه به نقطه مایکروویو می توان به برقراری ارتباط بین قاره ها دست یافت. در مقایسه با همه تکنولوژی های بی سیم ، سیستم های مایکروویو بع دلیل توان بالای سیستم های فرستنده ، دارای بالاترین عرض بانده بودن و دستیابی به سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه و بالاتر در این سیستم ها امکان پذیر است.

 

سیگنال های ارسال شده ، مساف6ت های خیلی زیادی را طی می کنند. مقرون به صرفه بودن هزینه های تهیه تجهیزات مایکروویو در مقایسه با سایر رقبا ، نصب آسان و گستردگی ساپورت نیز سبب می شود کاربران همیشه این محصولات را در نخستین انتخاب های خود در نظر داشته باشند. در صورت استفاده از تکنولوژی مایکروویو برای ایجاد لینک های نقطه به نقطه ، به جز هزینه اولیه ( خرید ، نصب ، راه اندازی ) هزینه دیگری نیاز نیست. اما در صورت استفاده از اینترانت یا اینترنت ، همواره باید هزینه ماهانه یا سالانه پرداخت شود.

 

مزایای لینک های مخابراتی مایکروویو (Microwave)

 

 

مزایای لینک های مخابراتی مایکروویو (Microwave)

 

 

  • نسبت به Leased Line و MPLS هزینه کمتری دارد.

 

  • هزینه مالکیت در مقابل برگشت سرمایه قابل قبول است.

 

  • مقاومت لینک در سطوح 99.99 درصد است.

 

  • قدرت انتقال حجم بالای اطلاعات ( بیشتر از یک گیگابایت در ثانیه )

 

  • مدیریت لینک ارتباطی با استفاده از ابزار های نرم افزاری

 

  • توانایی انتقال مستقیم خط های STM4 ، STM1 ، E1/T1

 

  • پایین نگه داشتن مقدار هزینه ها

 

  • توانایی افزایش وسعت باند دستگاه با خرید لایسنس آن

 

  • قابلیت رمز گذاری راه ارتباطی

 

  • ارائه دادن لینک پشتیبانی با پیاده سازی لینک همراه

 

  • انتخاب کامل راه ارتباطی

 

محصولات و تجهیزات لینک رادیویی و مخابراتی مایکروویو (Microwave)

 

 

دراگون ویو (Dragon Wave) :

 

 

دراگون ویو (Dragon Wave) :

 

 

دراگون ویو (Dragon Wave) یک برند کانادایی است که با توجه به مسافت لینک و نیاز مشتری به پهنای باند ، ارایه کننده راه حل Point to Point توسط تجهیزات لینک مایکروویو است.

 

محصولات و تجهیزات دراگون ویو (Dragon Wave) در شبکه های وایرلسی با قابلیت اجرا در مسافت های بسیار طولانی است که شامل طیف وسیعی از تجهیزات رادیویی و مخابراتی دراگون ویو مناسب را برای حمایت از شبکه های Small Cell می باشد که در مقایسه با سایر راه حل ها مثل Leased Line ، توسعه فیبرنوری برتری قابل توجهی دارد.

اریکسون (Ericsson) :

 

 

اریکسون (Ericsson)

 

 

مدیران تجهیزات و محصولات مخابراتی اریکسون خود را رهبران جهانی ارائه راه حل های فناوری اطلاعات و ارتباطات می دانند و ادعا دارند 40 درصد از ترافیک تلفن همراه جهان بر روی شبکه های اریکسون قرار دارد.

 

خدمات این برند بیشتر در خصوص نرم افزار و زیر ساخت های مخابراتی است که قادر است به صنعت مخابرات و بخش های مختلف دیگر کسب و کارها رونق بخشد.

 

خدمات اریکسون به بهره وری ، بهبود تجربه کاربر و دستیابی به فرصت های جدید شغلی صنعت مخابرات و دیگر صنایع جهانی می انجامد.

هوآوی (Huawei) :

 

 

هوآوی (Huawei)

 

 

هوآوی (Huawei) یک شرکت چینی بین المللی است که در زمینه تجهیزات و خدمات شبکه و ارتباطات فعالیت می کند.

 

هوآوی که دفتر اصلی آن در شهر شن ژن چین قرار دارد بزرگترین تولید کننده تجهیزات ارتباطی در جهان است.

 

شرکت هوآوی در سال 1987 توسط یک افسر سابق ارتش چین و با هدف تولید تجهیزات شبکه ارتباطی و فروش آن در داخل و خارج چین تاسیس شد.

 

هم اکنون مراکز تحقیق و توسعه تجهیزات رادیویی و مخابراتی هوآوی در کشورهای مختلفی در سراسر جهان در حال فعالیت می باشند.

میکرن (Micran) :

 

 

میکرن (Micran)

 

 

میکرن یک برند روسی است که به تولید تجهیزات لینک مایکروویو ، پسیو ، تجهیزات تست و اندازه گیری سیستم های نظارتی و سیستم های راهبری به صورت تخصصی می پردازد.

 

ارتقاء اجتناب ناپذیر سطح فناوری در شبکه های مخابراتی و کامپیوتری و همچنین حرکت به سوی ارتباطات نسل جدید باعث افزایش عمومی تقاضا جهت ظرفیت های انتقال بسیار بالا شده است و از سوی دیگر تمایل و ذات سیستم های نسل جدید به تجمیع ارتباطات گوناگون ( صوت ، تصویر و دیتا ) در یک بستر انتقال موجب کم رنگ تر شدن نقش تکنولوژی های انتقال قبلی نظیر SDH و PDH گردیده است.

 

میکرن با آگاهی در این خصوص تمام تلاش خود را جهت طراحی ، تولید و ارائه محصولات به روز به کار می برد.

 

تیم فنی این شرکت با همکاری واحد های دانشگاهی نظیر دانشگاه های شهر Tomsk از جدید ترین اطلاعات و دانش فنی روز بهره می برد.

اگزالت (Exalt) :

 

 

اگزالت (Exalt)

 

تعداد زیادی از اپراتور های تلفن همراه در سراسر دنیا از محصولات و تجهیزات مخابراتی اگزالت به منظور برقراری ارتباطات زیر ساختی خود بهره می برند.

 

اگزالت (Exalt) با تولید محصولات متنوعی برای انواع ارتباطات وایرلس اعم از LOS یا nLOS و NLOS توانسته خواسته های مشتریان از طیف های گوناگون را برآورده کند.

اس ام (SM) :

 

 

اس ام (SM)

 

 

برقراری ارتباط بین مردم جهان رویای اس ام (SM) بود که مدت هاست با کمک بهره وری از فناوری روز و تیم متخصص کارکنان این برند محقق شده است.

 

برند اس ام یکی از مطرح ترین برند ها در حوزه ارائه تجهیزات با کیفیت مایکروویو است که سیستم های رادیویی ماکروویو ، نقطه به نقطه Point to Point است که شامل 4G/3G/2G تلفن همراه ، Back haul ، فن آوری IP , TDM و ترافیک های خیلی بالا LAN-to-LAN خود را به سراسر جهان عرضه می نماید.

 

بسیاری از شرکت ها و سازمان های داخلی نیز محصولات و تجهیزات رادیویی اس ام (SM) را برای راه اندازی لینک های ماکروویو خود برگزیده اند.

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز می باشد.

جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041