رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

مزایای استفاده از سرور به جای کامپیوتر شخصی در شبکه

 

مزایای استفاده از سرور به جای کامپیوتر شخصی در شبکه

 

کسب و کار های کوچک ، نو پا و زود بازده که عمومأ کمتر از 20 تا 30 نفر پرسنل دارند ، بیشترین سهم از تعداد سازمان ها و مؤسسات کشور را تشکیل می دهند. یکی از دغدغه های مشترک همه آنها ایجاد بستر شبکه قابل اطمینان و همگام با تغییرات فناوری است تا با استفاده مطلوب از فناوری اطلاعات ، به رشد و توسعه کسب و کار خود کمک کنند. زیر ساخت لازم این کار ، ایجاد شبکه کامپیوتری و در رأس آن تهیه سرور است.

 

سرور چیست ؟

 

سرور کامپیوتری است که سرویس های مورد نیاز کاربران را ارائه می دهد و برای برنامه های دیگر کامپیوتری و کاربران ، سرویس و دیتا فراهم می کند.

 

سرور های مبتدی بهترین گزینه برای تأمین نیاز های استارتاپ ها هستند. این سرور ها از نظر ساختار شباهت بسیار زیادی به کامپیوتر شخصی سطح متوسط دارند اما تفاوت های مهم با هم دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

کامپیوتر های شخصی برای استفاده یک کاربر برای اجرای نرم افزار هایی مانند Word ، Excel ، پست الکترونیک و نمایش صفحات وب و … از طریق یک سیستم عامل معمولی طراحی شده اند اما سرور با استفاده از سیستم عامل مخصوص سرور برای پشتیبانی از تعداد زیادی کار و اجرای نرم افزار های چندین کاربره مانند سیتم ایمیل سازمانی ، نرم افزار پیام رسان داخلی ، پرینت سرور ، تقویم مشترک ، نرم افزار های مبتنی بر پایگاه داده ، نرم افزار اتوماسیون اداری ، نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی ، نرم افزار مالی و حسابداری و نرم افزار CRM و در نهایت به اشتراک گذاری کلیه اسناد ، تصاویر و فایل های مهم دیگر طراحی شده است.

 

کلمه سرور اغلب تداعی کننده هزینه  های بالا برای صاحبین این کسب وکار ها می باشدو تصور این که همه سرور ها قیمت های گزافی دارند ، بسیاری از این افراد را به سوی استفاده از کالای جایگزین یعنی استفاده از کامپیوتر شخصی به جای سرور سوق می دهد ولی در واقع شرکت های تولیدکننده سرور برای این دسته از مشتریان ، محصولاتی با قیمت های بسیار مناسب طراحی و تولید کرده اند. برای مثال سرور های HP از سری ML10 و ML30 و DL120 و DL20 با قیمت های بسیار مناسب عرضه می شوند.

 

مزایای استفاده از سرور به جای کامپیوتر شخصی در شبکه

 

 

مزایای استفاده از سرور به جای کامپیوتر شخصی در شبکه

 

 

 

می توان با هزینه ای کمتر یا معادل کامپیوتر مونتاژی ، سرور با امکانات بیشتر و مطمئن تر تهیه کنید. در ادامه به تفاوت سرور با کامپیوتر و مزایای استفاده از سرور به جای کامپیوتر شخصی در شبکه می پردازیم.

 

  • طراحی ، مخصوص کار مداوم :

 

سرور ها برخلاف کامپیوتر های شخصی ، طوری طراحی شده اند تا بتوانند برای مدت زمان های طولانی ، بدون وقفه مثلأ یک سال مداوم بدون خاموشی کار کنند. به همین علت قطعات استفاده شده در آن ها نیز با کیفیت تر و مقاوم تر هستند. همچنین دارای سیستم خنک کننده مناسب تری نیز هستند. در نتیجه این محصولات با مشکل حرارت زیاد ، البته در شرایط محیطی استاندارد ، مواجه نیستند. پس احتمال از کار افتادن آن ها و ایجاد وقفه در روند کسب و کار شما کمتر است.

 

  • سازگاری قطعات داخلی با یکدیگر :

 

هماهنگی و سازگاری قطعات داخلی سرور با یکدیگر ، یکی از نقاط قوت سرور ها نسبت به کامپیوتر های مونتاژی می باشد.سازندگان سرور برای هر قطعه تست های کنترل کیفی سختگیرانه ای متناسب با وظایفی که سرور برای آن طراحی شده است در نظر می گیرند و با این کار از سازگاری تمامی قطعات با یکدیگر اطمینان حاصل می کنند.

 

  • پردازنده های مخصوص :

 

معمولأ سری زئون پردازنده های سرور با مدل های مخصوص کامپیوتر های معمولی متفاوت هستند. این پردازنده دسکتاپ همرده ، از حافظه کش بالاتری برخوردارند که این ویژگی باعث افزایش سرعت پردازش و عملکرد پردازنده می شود.

 

  • رم های مخصوص :

 

وجود حافظه حافظه رم های بسیار سریع در سرور ها باعث اثرگذاری بالایی در کارآیی سرور می شوند. تا زمانی که سرور ها به طور هم زمان در حال اجرای وظایف مختلفی هستند ، رم سریع و System Bus سریع ، عوامل حیاتی در حفظ عملکرد بدون تأخیر سیستم هستند. رم های ECC یا Error Correcting به معنای ” تصحیح خطا “مخصوص سرور ها هستند. این قابلیت به محافظت از ذخیره سازی صحیح اطلاعات در رم حین پردازش کمک می کند.

 

 

مزایای استفاده از سرور به جای کامپیوتر شخصی در شبکه

 

 

 

  • کارت شبکه قدرتمند :

 

وظیفه اتصال سرور ها به شبکه برعهده یک یا چند درگاه رابط می باشد.این درگاه ها با کارت شبکه های موجود در کامپیوتر های شخصی عملکرد متفاوتی دارند. آن ها وظیفه انتقال سریع تر اطلاعات به شبکه به منظور آزاد سازی CPU برای انجام پردازش حجم بیشتری از داده ها را برعهده دارند. نتیجه نهایی این است که آن ها می توانند تحت بارکاری زیاد ، اطلاعات بیشتری را نسبت به کارت شبکه های معمولی انتقال دهند که به معنای دارا بودن سرعت بیشتر و عملکرد بهتر در شبکه خواهد بود.

 

  • قابلیت اتصال Hot یا Hot Plug :

 

امکان نصب یا جداسازی قطعاتی مثل هارد یا منبع تغذیه هنگام روشن بودن سرور ، یکی از مزایای خاص سرور ها می باشد. این قابلیت کمک می کند تا بدون ایجاد وقفه در عملکرد شبکه امکان انجام تغییرات مورد نظر در سرور صورت گیرد.

 

  • قابلیت Raid :

 

یکی از اصلی ترین تفاوت های سخت افزاری بین سرور ها و کامپیوتر های شخصی ساختار هارد ها می باشد. سرور ها برخلاف کامپیوتر های شخصی دارای چندین هارد هستند ولی این هارد ها به گونه ای تنظیم می شوند که به عنوان یک هارد دیده شوند. به این حالت Raid یا Redundant Array Of Inexpensive Disks گفته می شود. برای آشنایی بیشتر با تکنولوژی Raid مقاله ” رید (Raid) چیست؟ توضیحاتی کامل در مورد رید و معرفی انواع آن ” را مطالعه کنید.

 

  • سیستم عامل :

 

سیستم عامل قابل استفاده در سرور با سیتم عامل دسکتاپی متفاوت است. مثلأ تفاوت ویندوز سرور با ویندوز معمولی در قابلیت سرویس دهی به تعداد زیاد کاربران است. ویندوز سرور باید قابلیت و امکانات لازم برای مدیریت شبکه و پاسخگویی به درخواست ها را داشته باشد.

 

  • قابلیت مدیریت داخلی :

 

سرور ها از یک موتور کنترل داخلی برای اخطار به مدیر شبکه در شرایط بروز اشکال و برقراری دسترسی از راه دور به سرور بهره می برند. این موتور در سرور های اچ پی ، HPE iLO یا HPE Integrated Light Out نام دارد. موتور iLO مجموعه ای کامل از قابلیت های مدیریتی تعبیه شده در سرور است که کلیه مراحل چرخه عمر سرور از نصب و استقرار اولیه و مدیریت مستمر تا سیستم هشدار و دسترسی از راه دور را پشتیبانی می کند.

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز می باشد.

جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041