رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

نحوه اتصال به سوئیچ سیسکو

 

 

نحوه اتصال به سوئیچ سیسکو

 

 

اتصال به سوئیچ سیسکو اولین قدم برای ارتباط با سوئیچ سیسکو و شروع کانفیگ و عیب یابی و مانیتورینگ و کلأ اولین قدم برای آشنایی با این دیوایس می باشد. اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق روش های زیر صورت می گیرد.

 

♦  اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق پورت کنسول

 

 ♦  اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق IP

 

 ♦  اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق Telnet

 

 ♦  اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق SSH

 

 ♦  اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق HTTP

 

اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق پورت کنسول

 

 

اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق پورت کنسول

 

 

اتصال به سوئیچ از طریق کابل کنسول ، یک روش قدیمی ، شناخته شده و پایدار است که اجازه می دهد به ساده ترین شکل به سوئیچ متصل شوید.تمامی پورت های سیسکو مجهز به یک پورت کنسول هستند و حتی در نرم افزار های شبیه سازی مانند پکت ترسیر (Packet Tracer) نیز امکان اضلفه کردن چنین پورتی به روتر ها و سوئیچ ها امکان پذیر است تا روند آموزش به شکل مجازی و فیزیکی به یک شکل صورت گیرد.

 

در این روش شما کابل کنسول را به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل می کنید. البته با توجه به عدم وجود درگاه فوق لازم است از یک تبدیل USB برای اتصال کابل به کامپیوتر استفاده کرد. اگر از سوئیچ های جدید تر سیسکو استفاده می کنید دیگر نیازی به مبدل سریال به USB نیست. در این حالت یک مینی پورت USB روس سوئیچ تعبیه شده است . البته دقت کنید گاهی اوقات به دلایل مختلفی همچون وجود گذرواژه ها لازم است تا سوئیچ را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

 

پس از بازگرداندن تنظیمات به حالت اولیه و برقراری ارتباط سوئیچ با کامپیوتر شخصی در مرحله بعد باید از نرم افزار هایی شبیه به PUTTY استفاده کنیم. پس از اجرای نرم افزار فوق در پنجره تنظیمات باید کنسول و پورت COM که قرار است برای اتصال به سوئیچ از آن ها استفاده کنیم را مشخص کنیم. همچنین دقت کنید که Baud Rate روی بیشتر محصولات سیسکو به مقدار پیش فرض 9600 تنظیم شده که امکان ویرایش این مقدار برای اجرای سریع تر دستورات و دریافت پاسخ ها فراهم است.

 

اگر همه چیز در شرایط مطلوب باشد ، روند راه اندازی و اتصال به سوئیچ بدون مشکل انجام می شود ، اما اگر مشکلی در این زمینه به وجود آمد لازم است تا مقدار Baud Rate را تغییر وضعیت دهید. پس از برقراری ارتباط با سوئیچ EN به معنای Enable را تایپ کرده و در ادامه دستور Conf T را برای ورود به حالت پیکربندی سوئیچ تایپ می کنیم.

Switch(config)#line console 0
Switch(config-ln)#password
Switch(config-ln)#login

 

برای آن که تنها تعداد محدودی از افراد توانایی دسترسی به سوئیچ را داشته باشند ، پیشنهاد می کنیم مکانیزم تعیین گذرواژه را روی سوئیچ فعال کنید. برای این منظور می بایست کد دستوری زیر را وارد کنید.

 

Switch(config)#enable password

 

اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق IP

 

 

اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق IP

 

 

برای اتصال با این روش ، 3 شیوه وجود دارد که لازم است تنظیمات از قبل بر روی سوئیچ وجود داشته باشد.

 

  • اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق Telnet

 

  • اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق SSH

 

  • اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق HTTP

 

برای کانفیگ اتصال از طریق Telnet  و SSH می بایست از طریق کابل کنسول به دستگاه خود وصل شده باشید.

 

اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق Telnet

 

 

اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق Telnet

 

 

ساده ترین روش برای اتصال به سوئیچ های سیسکو از طریق Telnet می باشد. البته نقاط ضعفی هم دارد که می توان به نگه داشتن اطلاعات بدون رمز اشاره کرد که امکان شنود و دزدی اطلاعات وجود دارد. به همین علت از این روش در موارد آموزشی بیشترین استفاده را می کنند و برای استفاده از سوئیچ های سیسکو از روش های مطمئن تری مثل SSH استفاده می شود. برای اتصال با روش Telnet ، دانستن IP سوئیچ ، الزامی می باشد.

 

با کمک نرم افزار هایی مانند Secur crt ، ، Telnet ، Putty می توانید به سوئیچ مورد نظر متصل شوید. باید توجه کنید فقط با تنظیم IP نمی توان به سوئیچ متصل شد. بلکه نیاز به یک نام کاربری و رمز ورود هم دارید که در ابتدای تنظیمات باید تعریف شود. انجام این مراحل برای شناسایی شما به عنوان کاربر الزامی می باشد.

 

اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق SSH

 

 

اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق SSH

 

 

SSH بر خلاف Telnet پروتکلی بسیار امن با قابلیت رمزنگاری اطلاعات رد و بدل شده است که به شکل گسترده از آن برای اتصال به دیوایس های مخالف و محصولات سیسکو مورد استفاده قرار می گیرد ، SSH به صورت پیش فرض از پورت 22 استفاده می کند. به شما توصیه می کنیم که از SSH برای ارتباط با Switch CISCO و Router CISCO و دیگر دیوایس های سیسکو در شبکه ، به جای Telnet استفاده کرده و حدالامکان  Telnet را به کلی مسدود کنید.

 

برای اتصال به Switch CISCO از طریق SSH قادرید از Putty و یا خط فرمان سیستم عامل های Linux و Max OS با کامند SSH استفاده کنید. همچنین نرم افزار هایی نیز برای موبایل هم سیستم عامل اپل IOS و هم گوگل Android برای این منظور طراحی شده که قادر هستید از آن ها بر روی آیفون و آیپد و همچنین گوشی ها و تبلت های اندرویدی استفاده کنید.

 

اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق HTTP

 

 

اتصال به سوئیچ سیسکو از طریق HTTP

 

 

اتصال به روتر سیسکو از طریق پروتکل HTTP اجازه می دهد از طریق رابط کاربری به روتر خود متصل شوید. سیسکو شامل یک سرور HTTP در سرور IOS است. شما می توانید ویژگی فوق یک روتر سیسکو فعال کنید و سپس با استفاده از یک مرورگر استاندارد وب و به جای تلنت از طریق راهکار فوق به روتر دسترسی پیدا کنید. برای انجام این کار باید دستورات زیر را اجرا کنید.

Router1#configure terminal
Enter configuration commands, one per line.  End with CNTL/Z
Router1(config)#access-list 75 permit 172.25.1.1
Router1(config)#access-list 75 deny any
Router1(config)#ip http server
Router1(config)#ip http access-class 75
Router1(config)#end
Router1#

 

پس از اعمال پیکربندی فوق روی یک روتر شما می توانید به روتر از طریق مرورگر استاندارد متصل شوید. به طور مثال با استفاده از مرورگر وب متن محور Lynx دسترسی به صفحه خانگی روتر شبیه به حالت زیر است.

Router1 Home Page
Cisco Systems
Accessing Cisco 2621 “Router1”
Telnet – to the router
Show interfaces – display the status of the interfaces.
Show diagnostic log – display the diagnostic log.
Monitor the router – HTML access to the command line interface at
level ۰,۱,۲,۳,۴,۵,۶,۷,۸,۹,۱۰,۱۱,۱۲,۱۳,۱۴,۱۵
Connectivity test- ping the nameserver.
Show tech-support- display information commonly needed by tech support.
QoS Device Manager- Configure and monitor QoS through the web interface.    ______________________________________________________________
Help resources
1. CCO at www.cisco.com – Cisco Connection Online, including the Technical Assistance Center (TAC).
2. tac@cisco.com – e-mail the TAC.
3. 1-800-553-2447 or +1-408-526-7209 …

 

 

مجموعه رساتلکام ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات ، آماده راه اندازی سوئیچ شبکه مدیریتی و شبکه غیر مدیریتی طبق نیاز و خواسته شما میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصین ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041