رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

راه اندازی داخلی ها روی سیستم ایزابل 

نحوه ایجاد داخلی در ایزابل

 

ایزابل یک نرم افزار ارتباطات یکپارچه متن باز PBX است که امکان کانفیگ و مدیریت و گزارش گیری در محیط کاربر پسند تحت وب را فراهم می کند. ایزابل یک نرم افزار تلفنی رایگان و متن باز است که هسته تلفنی آن Asterisk می باشد.

 

ایزابل تعداد زیادی نرم افزار جانبی را دربر گرفته است و باعث شده که حتی افراد با دانش نسبتأ کم از VoIP و شبکه بتوانند به راحتی یک مرکز تماس حرفه ای برای سازمان خود راه اندازی کنند.

 

داخلی یا EXTENTION چیست ؟

 

در همه سیستم های تلفنی ، هر تلفن یک شماره برای خود دارد که از طریق آن می توان با آن تلفن تماس گرفت. از آن جایی که شماره های نسبت داده شده بر روی تلفن ها فقط در محدوده ی آن سازمان معتبر هستند ، به آن ها داخلی می گویند.

 

در سیستم های تلفنی سنتی شماره های داخلی بر روی مرکز تلفن قرار می گرفت و از مرکز تلفن تا تلفن مورد نظر سیم کشی می شد. ولی در مرکز تلفن VoIP شماره ها روی تلفن ها تنظیم می شوند. یعنی شما می توانید به راحتی یک داخلی را جا به جا کنید و همین ویژگی ، یکی از مزایای مراکز تلفن ویپ است.

 

انواع داخلی در ایزابل

 

در تمامی مراکز تلفنی موجود ، تمامی کاربران برای خود یک تلفن اختصاصی با یک شماره داخلی دارند که به کمک آن می توانند تماس های داخلی یا خارجی برقرار کنند. در مرکز تلفن ایزابل می توان انواع مختلفی از این داخلی ها را متناسب با نیاز و سناریوی خود ایجاد کرد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

 

داخلی نوع SIP : داخلی نوع SIP ، متداول ترین و پرکاربرد ترین نوع داخلی است که در بسیاری از مراکز تلفنی قابل تعریف می باشد. برای استفاده از داخلی های نوع SIP می توان از انواع مختلف تلفن های سخت افزاری SIP ساپورت و یا تلفن های نرم افزاری استفاده کرد.

 

داخلی نوع DAHDI : زمانی که روی مرکز تلفن از کارت های FXS استفاده شود باید داخلی های مورد نظر از نوع DAHDI تعریف شوند. بنابراین این نوع داخلی برای استفاده از کارت ها مناسب می باشد.

 

داخلی نوع IAX2 : این نوع داخلی پروتکل اختصاصی مرکز تلفن استریسک (Asterisk) است که می توان متناسب با سخت افزار ها و تلفن های مورد استفاده در سناریو از این نوع داخلی نیز استفاده کرد.

 

 

انواع داخلی در ایزابل

 

 

راه اندازی داخلی ها روی سیستم ایزابل

 

تنظیمات مربوط به سیستم ایزابل روی تلفن ها در دو مرحله انجام می گیرد. در مرحله اول تنظیماتی که باید روی محیط وب ایزابل انجام شود و مرحله دوم تنظیماتی که روی خود تلفن ها باید انجام شود. در ادامه مطلب به طور کامل به بررسی آن ها می پردازیم.

 

مرحله اول : تنظیمات ایزابل روی محیط وب 

 

پارامتر اول : شماره داخلی که با Number آن را می شناسیم مثلأ 200 ، 1001 و …

 

پارامتر دوم : Display Name که می توانیم برای داخلی خود نام تعیین کنیم.

 

پارامتر سوم : Secret یا همان پسورد.

 

 

راه اندازی داخلی ها روی سیستم ایزابل

 

 

به کمک این تنظیمات می توانیم داخلی را روی مرکز تلفن ایزابل تعریف کرده و سپس راه اندازی داخلی راروی تلفن انجام دهیم.

 

مرحله دوم : تنظیمات داخلی بر روی تلفن

 

پس از تعریف کردن سه پارامتر اول بر روی ایزابل ، امکان تنظیمات داخلی بر روی تلفن که ممکن است از نوع سافت فون یا IP باشد ، وجود دارد. برای راه اندازی داخلی ها بر روی تلفن ، علاوه بر سه پارامتر مرحله اول ، باید پارامتر چهارم نیز تنظیم شود.

 

پارامتر اول : شماره داخلی که با Number آن را می شناسیم مثلأ 200 ، 1001 و …

 

پارامتر دوم : Display Name که می توانیم برای داخلی خود نام تعیین کنیم.

 

پارامتر سوم : Secret یا همان پسورد.

 

پارامتر چهارم : آی پی سرور ایزابل

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصین حرفه ای ما در ارتباط باشید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041