رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

هر آنچه باید درباره خطوط 4 رقمی و 5 رقمی بدانید

 

 

هر آنچه باید درباره خطوط 4 رقمی و 5 رقمی بدانید

 

 

یکی از راه های تبلیغ و ماندگار بودن در ذهن مشتری داشتن شماره تلفن های کوتاه و خاص است. خریداری خط 4 رقمی و 5 رقمی باعث تأثیر مثبت در بازاریابی و پیشی گرفتن و متمایز کردن کسب و کار هر فرد از رقبا می شود. این خطوط برای تبلیغات حرفه ای و سهولت در شماره گیری برای شرکت ها ، سازمان ها ، بانک ها ، موسسات مالی و اعتباری ، فعالان تجاری ، ارگان های دولتی و … بسیار گزینه مناسبی می باشد.

 

استفاده از شماره تلفن های کوتاه و منحصر به فرد حس مثبت و اطمینان را در مشتری و مراجعه کنندگان به وجود می آورد. خریداری این خطوط نشانه اعتبار و ارزش هر کسب و کاری تلقی می شود.

 

مزایای استفاده از خطوط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی 

 

استفاده از خط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی علاوه بر اینکه برای شرکت ها جنبه تبلیغاتی دارد و به فروش بیشتر محصولات و خدمات آن ها کمک می کند از سایر مزایا نیز برخوردار می باشد. از جمله اینکه به شرکت های تجاری بزرگ اعتبار ویژه ای می بخشد و هم اینکه خط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی علاوه بر داشتن کیفیت بالا از کارایی بیشتری نسبت به خطوط تلفن ثابت برخوردار می باشد.

 

 

 

مزایای استفاده از خطوط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی 

 

 

به عنوان مثال : خط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی به اندازه 30 خط تلفن ثابت ( سنتی ) کار می کنند و همچنین زمانی که شرکت های تجاری بزرگ از خط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی استفاده می کنند ، مشتریان نیز به راحتی می توانند برای خرید محصولات و خدمات با شرکت تماس برقرار کنند و در نتیجه نیز فروش شرکت افزایش پیدا می کند.

 

انواع خطوط 4 رقمی و 5 رقمی مخابرات

 

خطوط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی مخابرات ، شامل کد های مورد نیاز جهت تأمین خطوط داخلی متقاضیان مانند کسب و کار ها ، فعالان تجاری ، ارگان های دولتی و … است که به جهت سهولت در شماره گیری و ماندگاری در ذهن ، مورد استقبال قرار گرفته است. برای استفاده از این خطوط برخلاف خطوط آنالوگ 8 رقمی تنها به یک تلفن یا یک سانترال معمولی نیاز نیست ، بلکه باید از مودم مخصوص که هم در محل کار مشترک و هم در مرکز مخابراتی قرار می گیرد ، استفاده نمود.

 

هر چند دلایل برتری ویپ نسبت به سیستم سانترال ، کاملا مشخص است ، اما هنوز کسب و کار هایی هستند که از سیستم سانترال در مراکز تماس خود استفاده می کنند ، به هر حال مودم های مورد نیاز برای راه اندازی خطوط 4 رقمی و 5 رقمی در سمت مشترک روی مرکز تلفن VoIP یا سانترال مستقر شده و برای اتصال خط 4 رقمی یا 5 رقمی به مرکز تماس مشترک ، استفاده می شوند.

 

همچنین مشترکین و دارندگان خطوط تلفن 4 رقمی مخابرات ( 2 طرفه ) می توانند تا ده هزار شماره داخلی و مشترکین خط تلفن 5 رقمی مخابرات می توانند تا هزار شماره تلفن مستقیم ( خطوط داخلی ) برای مرکز تماس خود در نظر بگیرند.

 

بهتر است قبل از هرگونه اقدام جهت خرید خطوط مخابرات ، با انواع آن ها آشنا شوید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

شماره 4 رقمی یک طرفه خط تلفن مخابرات (4-4) :

 

این کد صرفا 4 رقم بوده و به صورت یک طرفه فقط امکان برقراری تماس از سوی مشترکین با دارنده کد را بر روی خط تلفن مخابرات فراهم می کند.

 

شماره 4 رقمی دو طرفه مخابرات (8-4) :

 

این کد ترکیبی از یک شماره 4 رقمی واگذار شده از طرف شرکت مخابرات برای خط تلفن مخابرات و 4 رقم دیگر به عنوان شماره های داخلی دارنده کد می باشد که تعداد ده هزار شماره به صورت 2 طرفه جهت اتصال به مرکز تلفن ویپ به متقاضیان ارائه می دهد.

 

شماره 5 رقمی یک طرفه مخابرات (5-5) :

 

 

شماره 5 رقمی یک طرفه مخابرات (5-5)

 

 

این کد خط تلفن مخابرات صرفأ شامل 5 رقم بوده و به صورت یک طرفه فقط امکان برقراری تماس از سوی مشترکین با دارنده کد را فراهم می کند. بدین صورت مشترک برای تماس های خروجی باید از خطوط دیگری استفاده کند.

 

شماره 5 رقمی دو طرفه مخابرات (8-8) :

 

این کد به صورت ترکیبی از یک شماره 5 رقمی واگذار شده از طرف شرکت مخابرات برای خط تلفن مخابرات و 3 رقم دیگر به عنوان شماره های داخلی دارنده کد می باشد که تعداد هزار شماره با قابلیت برقراری تماس به صورت دو طرفه را جهت اتصال به مرکز تلفن مبتنی بر IP به متقاضیان ارائه می دهد.

 

مزایا و معایب خطوط 4 رقمی

 

  • برای داشتن خط 4 رقمی ارائه اطلاعات حقوقی ( ثبت شرکت ) نیازمند است.

 

  • خطوط 4 رقمی از تنظیم مقررات پیگیری و ثبت نام انجام می شود.

 

  • این خطوط در حال حاضر یک طرفه تحویل داده می شود.

 

  • امکان دریافت خطوط 4 رقمی به دو صورت با پیش شماره استان و یا کشوری است.

 

  • با توجه به شلوغی مراکز مخابراتی به هیچ عنوان به کسانی که مکان های استیجاری دارند توصیه نمی شود که از این خطوط استفاده کنند.

 

  • یکی از مزایای خطوط 4 رقمی وجود 30 کانال تماس ورودی همزمان است.

 

  • بازه زمانی حداقلی برای تحویل خطوط چهار رقمی در کلان شهر ها تعریف نشده مشترکین ثبت نام شده به دلیل درخواست زیاد در انتظار قرار می گیرند.

 

 

مزایا و معایب خطوط 4 رقمی

 

 

مزایای خطوط 5 رقمی مخابرات 

 

  • بخاطر سپردن شماره توسط مخاطبین و افزایش اعتبار سازمان و کسب و کار ها با استفاده از خطوط رند و با تعداد شماره های اندک راحت تر است.

 

  • یکی از دلایل استقبال مشترکین برای گرفتن خطوط 5 رقمی جدا از رند بودن خط ، امکان برقراری 30 تماس همزمان ( تماس ورودی و تماس خروجی ) نیز می باشد. با این قابلیت دیگر نیازی نیست که کارفرما از خطوط متعدد استفاده کند.

 

  • این خطوط یک طرفه هستند و تنها تماس ورودی امکان پذیر است. برای داشتن تماس خروجی لازم است 3 صفر به آخر سرشماره اضافه شود یا سه رقم داخلی شرکت جایگزین شود.

 

  • قابلیت پیاده سازی بر روی انواع سرور های ویپ به صورت نرم افزاری و پاسخگویی توسط موبایل و لپ تاپ.

 

معایب خطوط 5 رقمی مخابرات

 

  • خطوط 5 رقمی که از مخابرات تحویل داده می شود فقط با پیش شماره استان همراه است و پیش شماره کشوری ندارد.

 

  • داشتن اطلاعات حقوقی ( ثبت شرکت ) الزامی است.

 

  • هزینه های خطوط 5 رقمی شامل آبونمان ماهیانه و سالیانه و شارژ خط اگر تماس خروجی فعال باشد.

 

  • با توجه به شلوغی مراکز مخابراتی ، خرید خط 5 رقمی به هیچ عنوان به شرکت هایی که در ملک استیجاری مستقر هستند توصیه نمی شود.

 

مدارک لازم جهت خرید خطوط 4 رقمی و 5 رقمی

 

 

مدارک لازم جهت خرید خطوط 4 رقمی و 5 رقمی

 

 

♦  تقاضانامه یا درخواست از طرف شرکت

♦  تصویر اساسنامه و مدارک ثبت شرکت

♦  آگهی روزنامه رسمی با تاریخ حداکثر 2 سال قبل ( برای ارگان های دولتی نیاز نمی باشد )

♦  آخرین آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی

♦  معرفی نامه متقاضی که ممهور به مهر شرکتو به امضاء صاحبان امضاء رسیده باشد.

♦  کپی شناسنامه مدیر عامل و نماینده شرکت

   ارائه فرم کد اقتصادی شرکت

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی تمامی سرویس های کامپیوتری در تبریز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصین حرفه ای ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041