رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

پردازنده های مورد استفاده در سرور G8 اچ پی

 

 

پردازنده های مورد استفاده در سرور G8 اچ پی

 

 

یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری که باعث می شود کامپیوتر ، لپ تاپ و سرور عملکردی عالی داشته باشند ، واحد پردازش مرکزی یا CPU است. اگرچه مهم ترین فاکتور در انتخاب پردازنده ، سرعت آن است اما زمانی که صحبت از خرید CPU برای سرور می شود باید فاکتور های مهم دیگری را برای این قطعه در نظر گرفت. دو سوال مهمی که در هنگام خرید سرور و پیکربندی آن باید به خوبی درباره آن ها بدانیم این است که : « کدام سری از پردازنده ها با نسل سرور های پرولیانت سازگاری دارد ؟ » و « تفاوت های نسل CPU های اینتل چیست ؟»

 

اگرچه شاید صحبت کردن در مورد CPU های سرور برای عده ای خسته کننده باشد ، اما زمانی یک سرور کارکردی عالی خواهد داشت که CPU آن دقیقأ متناسب با نسل سرور HP انتخاب شده باشد. به همین منظور در این مقاله قصد داریم پردازنده های نسل 8 سرور HP را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید اطلاعات کاملی را به دست بیاورید.

 

نقش CPU در سرور HP

 

CPU که به واحد پردازش مرکزی سرور نیز شناخته می شود ، مسؤلیت پردازش داده ها یعنی خواندن و اجرای دستورالعمل های برنامه را بر عهده دارد و هسته اصلی یک سرور می باشد. معمولأ در پردازنده هایی که در سرور مورد استفاده قرار می گیرد ، توسط کمپانی اینتل تولید و از سری زئون (Xeon) است. CPU سرور اینتل زئون از پردازش بالایی برخوردار هستند و عمدتأ هر سری با یکی از نسل های پرولیانت HP سازگاری دارند.

 

 

 

نقش CPU در سرور HP

 

 

 

اطلاع داشتن از عملکرد CPU ها و سازگاری آن با نسل سرور HP ، از اهمیت بالایی برخوردار است. دو ورژن از CPU اینتل زئون یعنی CPU سرور E5-2600 V1 و CPU سرور E5-2600 V2 با نسل 8 سرور پرولیانت سازگاری دارند که برای خرید آن ها باید از توان حرارتی یا TDP ، شکل سوکت ، حافظه کش و تعداد هسته CPU آگاه باشید. علاوه بر این ، اطلاع از فرکانس CPU که یکی از معیار های مهم برای سنجش عملکرد این قطعه است را نیز باید در نظر بگیرید.

 

پردازنده CPU سرور HP G8

 

کمپانی HPE در سال 2012 تولید سرور پرولیانت نسل 8 (ProLiant Server Gen 8) را آغاز کرد ، که از نسل سرور های 2 سوکت 2 یونیتی بود. در نیمه اول همان سال (2012) کمپانی اینتل نسل خانواده E5-2600  ورژن 1 و در سال 2013 و 2014 ورژن 2 را به‌ منظور استفاده در نسل G8 تولید کرد. این مدل از CPUهای خانواده زئون دارای عملکردی بی‌نظیر ، طراحی پیشرفته ، مصرف کم انرژی و انعطاف‌پذیری بالا در پیکربندی پیشرفته هستند.

 

 

پردازنده CPU سرور HP G8

 

 

استفاده از دو ورژن CPU خانواده اینتل باعث شد تا سی پی یو های نسل 8 (سی پی یو CPU سرور HP G8) به دو دسته تقسیم‌ بندی شود که هر کدام دارای مشخصات فنی متفاوتی هستند. به‌عنوان مثال بازدهی یک پردازنده ورژن 2 E5-2600 نسبت به همتای قبلی خود 10 درصد بالاتر است. علاوه بر این CPU اینتل سری E5-2600  نیز دارای 3 دسته بندی مختلف است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

 

Entry Processors یا پایه : CPU های سطح پایه عمدتا برای کسب‌ و کار های کوچک و فعالیت‌ های مبتنی بر برنامه‌ های عمومی ، برنامه‌ نویسی ، توسعه و سرور ایمیل استفاده می‌شود. اکثر این CUP ها از تکنولوژی تصحیح خطا (ECC) پشتیبانی می‌کنند و دارای قیمتی مقرون‌ به‌ صرفه هستند.

 

Base Processors یا میان رده و متوسط : CPU های میان رده معمولا برای کسب‌ و کار های متوسط و بیشتر از ده کارمند فعال مناسب می باشد. از این مدل برای خدمات وب ، اینترنتی و گیمینگ نیز استفاده می‌شود. CPU های میان رده با توجه به قیمت مناسبی که دارند ، با سرعت بالا پردازش و تبادل اطلاعات را بین بخش‌ های مختلف انجام می‎‌دهند و از همگام‌ سازی مناسبی برخوردار هستند.

 

Performance Processors یا پیشرفته : CPU های پیشرفته در دسته‌ مدل‌ های گران‌ قیمت قرار می‌گیرند که از پس هر گونه مسئولیتی به‌ ویژه شبیه‌ سازی و محاسبات پیچیده آماری به‌ خوبی برمی‌آیند. معمولاً از این مدل برای سازمان‌ های بزرگ با تعداد کارمند فعال زیاد استفاده می‌شود.

 

 

 

پردازنده CPU سرور HP G8

 

 

 

CPU‌ های اینتل زئون سری E5-2600 با این‌ که در نسل 8 سرور HP مورد استفاده قرار می‌گیرند ، اما تفاوت‌ های زیادی به‌ ویژه در ورژن V1 با V2 دارند. در این میان پردازنده سرور مدل E5-2697 ورژن 2 دارای بالاترین هسته فیزیکی یعنی 12 عدد و 24 هسته مجازی است.

 

همچنین پایین‌ ترین فرکانس مربوط به CPU سرور مدل E5-2650 ورژن 2 است که شامل 1.7 گیگاهرتز و بالاترین فرکانس 3.50 گیگاهرتز متعلق به CPU سرور مدل E5-2643 v2 است. علاوه بر این بالاترین توان مصرفی در سری E5 متعلق به مدل E5-2690 با مقدار 135 وات و کم‌ ترین توان مصرفی یعنی 60 وات برای E5-2630L است. بالاترین مقدار حافظه کَش در نظر گرفته شده در سری E5 زئون 30 مگابایت و کم‌ ترین میزان 10 مگابایت است.

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی تمامی سرویس های کامپیوتری در تبریز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصین حرفه ای ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041