رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

پردازنده های مورد استفاده در سرور G9 اچ پی

 

 

پردازنده های مورد استفاده در سرور G9 اچ پی

 

 

وقتی حرف از انتخاب پردازنده برای سرور می‌شود ، زیاد نباید نگران سازنده CPU سرور باشید ، زیرا با توجه به نوع سرور ، کمپانی‌ های مطرح انواع CPU های متناسب با آن را تولید کرده‌اند. کمپانی اینتل یکی از بزرگ‌ ترین تولید کنندگان CPU است که آخرین نسل پردازنده‌ ها را متناسب با نسل سرور های HP ارائه می‌دهد. در نتیجه برای خرید CPU سرور HP باید مطمئن شوید که نسل سرور HP با کدام یک از انواع CPU های اینتل سازگاری دارد.

 

سرور HP G9 یکی از سرور های خانواده  HPE ProLiant است که از سوی شرکت HPE به بازار عرضه شده است. این سرور از نظر قابلیت های کاری دارای امکانات نسبتا خوبی نسبت به نسل های قبلی (G6  و G7) بوده و بسیاری از فناوری های جدید را با خود به بازار معرفی کرده است.

 

اهمیت CPU در سرور HP

 

زمانی که از هر برنامه‌ ای استفاده می‌کنید ، حتما سرعت اجرای آن برایتان اهمیت دارد ، به‌ویژه زمانی‌ که پای سرور در میان باشد. برای این‌ که یک سرور عملکرد خوبی داشته باشد باید به موارد زیادی توجه کنید، اما وقتی صحبت از سرعت اجرای تمام دستورالعمل‌ ها در سرور می‌شود ، باید تمرکزتان را روی پردازنده یا CPU بگذارید.

 

 

اهمیت CPU در سرور HP

 

 

CPU مخفف Central Processing Unit و به‌ معنای واحد پردازش مرکزی است و مسئولیت هر دستوری که برای سرور صادر می‌شود را برعهده دارد. فرآیند این دستورها می‌تواند پیچیدگی‌ های مختلفی داشته باشد و سرعت اجرای آن‌ ها متفاوت باشد. CPU در سیستم عمدتاً سه حالت بیکار (Idle) ، مشغول (Busy) و یا در انتظار I/O را دارد.

 

در حالت بیکار CPU فقط منتظر است تا وظیفه‌ ای به آن محول شود. حالت مشغول نقطه مقابل حالت بیکار است ، یعنی پردازنده برای اجرای یک فرآیند در حال کار است که شامل یکی از چهار کار زیر می باشد :

 

  • Fetch یا دریافت دستورالعمل

 

  • Decode یا رمزگشایی

 

  • Execute یا اجرای دستورالعمل

 

  • Storage یا ذخیره‌سازی

 

  • در حالت I/O نیز پردازنده منتظر است تا عملیات قبلی کامل شود و وظایف بعدی را انجام دهید.

 

مشخصات سرور HP G9

 

از جمله مشخصات سرور HP G9 می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

 

مشخصات سرور HP G9

 

 

♦  سرور HP G9 این قابلیت را دارند که عملکرد بالاتری را در زمینه های مختلف کاری ، نسبت به نسل های قبلی خودشان به کاربران ارائه دهند. به خصوص در زمینه پردازش و ذخیره سازی ، پیشرفت های زیادی در این سرور ها صورت گرفته است.

 

♦  سرور HP G9 این قابلیت را دارد که با انواع پردازنده های اینتل و AMD به خوبی همگام شود و می تواند تا چهار پردازنده را بسته به نوع سرور به خوبی پشتیبانی کند. در عین حال سوکت های مادربرد نیز در این سری از سرور های HP توسعه زیادی پیدا کرده است.

 

♦  سرور HP G9 این امکان را دارد که تا 12 ترابایت رم را پشتیبانی کند. بسته به نوع سرور امکان استفاده از 12 تا 96 اسلات رم را داریم و ظرفیت این رم ها نیز می تواند تا 128 گیگابایت در هر اسلات افزایش پیدا کند.

 

♦  سرور HP G9 از انواع ذخیره ساز ها مانند هارد های مکانیکی (HDD) و حافظه های حالت جامد (SDD) و نیز انواع درگاه های SAS و SATA پشتیبانی می کند. همچنین امکان استفاده از پورت های NVMe و M.2 نیز در آن ها وجود دارد. به علاوه در این سرور ها تمامی پورت های PCIe و USB هم برای پشتیبانی از سخت افزارهای اضافه تر وجود دارد.

 

♦  در سرور HP G9 میتوان از انواع کارت شبکه ها استفاده کرد و پهنای باند زیادی را بر حسب مدل سرور در اختیار داشت انواع کارت ها شبکه با سرعت 1/10/100 مگابیت بر ثانیه در این سرور ها پشتیبانی می شوند.

 

♦  در سرور HP G9 می توان از تمامی نرم افزار های مدیریتی ، سیستم عامل ها ، نرم افزار های ارتباط از راه دور و نیز نرم افزارهای امنیتی استفاده کرد تا پلتفرمی کاملا مدیریت شده و انعطاف پذیر را در اختیار داشت.

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی تمامی سرویس های کامپیوتری در تبریز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصین حرفه ای ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041