رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

پروتکل سیپ(SIP) چیست ؟ امکان استفاده از پروتکل سیپ در ویپ

پروتکل سیپ(SIP) چیست ؟ امکان استفاده از پروتکل سیپ در ویپ

 

ارتباطات از طریق اینترنت و شبکه ، نیازمند امکاناتی است که به صورت سخت افزاری و نرم افزاری ، ارتباط را پشتیبانی کند. اگر از ویپ در شبکه استفاده می کنید ، به پروتکل سیپ (SIP) نیاز دارید. برای اینکه بتوانید بهتر از این پروتکل استفاده کنید ، باید آن را بشناسید و اطلاعات کلی در این زمینه کسب کنید.

 

پروتکل سیپ (SIP) چیست ؟

 

SIP مخفف عبارت Session Initiation Protocol می باشد. Protocol به معنی مجموعه ای از استاندارد های جهانی در ارتباطات کامپیوتری است. Initiation به منظور شروع ارتباط و Session نیز بیانگر هر ارتباط آنلاین مانند تماس تصویری ، کنفرانس یا تماس تلفنی است.

 

بنابراین sip یک پروتکل سیگنالیک است که با تعریف پیام های ارسالی بین نقاط انتهایی و مدیریت عناصر واقعی تماس ، استفاده از پروتکل ویپ را امکان پذیر می سازد و این ارتباطات را کنترل می کند. پس استفاده از VoIP بدون پروتکل سیپ ، تقریبأ غیرممکن است. سیپ از تماس های تصویری ، صوتی ، کنفرانس های ویدیویی ، پیام رسانی فوری ، توزیع رسانه و … در شبکه پشتیبانی می کند.

 

تاریخچه و چگونگی پیدایش SIP 

 

در گذشته از پروتکل سیگنالیک دیگر به نام SSV استفاده می کردند. این پروتکل برای شبکه های مدار سوئیچ طراحی شده بود. شبکه هایی با این خصوصیات ، از کانال های اختصاصی T1 جهت انتقال ارتباطات تلفنی و سیگنالیک استفاده می کرد.

 

با کانال های اختصاصی T1 پروتکی SSV می تواند ارتباط صوتی با کیفیت بالایی ارائه دهد. ولی نیاز شبکه به این صورت کاملأ تامین نمی شد و به کانال های اختصاصی در بخش انتهایی ، هزینه بالایی را بر دوش صاحبان کسب و کار ها می گذاشت.

 

زمانی که IP په به عرصه وجود گذاشت و شبکه های مبتنی بر بسته های اینترنتی شکل گرفتند ، اینه امکان به وجود آمد که ترافیک تلفن با کارایی بیشتر و هزینه کمتر هدایت شود. این کار نیاز به ایجاد یک پروتکل سیگنالیک جدید و مبتنی بر اینترنت داشت. همین امر سبب شد تا SIP طراحی شود. پروتکل سیپ (SIP) در ابتدا فقط ارتباطات صوتی را پشتیبانی می کرد ، در صورتی که امروزه ارتباطات چند رسانه ای و گسترده تری را می توانید مدیریت کنید.

 

 

پروتکل سیپ (SIP) چیست ؟

 

 

پروتکل سیپ (SIP) برای برقراری ارتباط په فاکتور هایی را نیاز دارد ؟

 

حساب یا آدرس سیپ : آدرس SIP به صورت رایگان توسط ارائه دهندگان این خدمات در دسترس کسانی که ثبت نام می کنند ، قرار می گیرد.

 

پهنای باند : بهره مندی از پهنای باند اینترنت برای کسانی که از سیستک تلفن ویپ استفاده می کنند ، یکی از نیاز های اساسی است. از این رو باید اینترنتی پایدار و پر سرعت داشته باشند.

 

SIP Client : این نرم افزار قابل نصب بر روی تلفن یا کامپیوتر است که به کاربر امکان تماس و برقراری ارتباط با مخاطب را می دهد. بدین صورت به یک سیستم ویپ پیشرفته مجهز می شوید و از قابلیتهای آن بهره می برید.

 

مزایای استفاده از پروتکل سیپ (SIP)

 

  • پروتکل سیپ به مردم در سرار دنیا اجازه می دهد تا به کمک رایانه ها و دستگاه های تلفن همراه هوشمند خود ، از طریق اینترنت با هم ارتباط داشته باشد. همچنین بتوانند از مزایای VoIP نیز بهره ببرند. در دنیای امروز که ارتباطات نقش بسیار مهمی در بخش های مختلف زندگی دارد ، هر پروتکلی که بتواند این ارتباطات را راحت تر و کم هزینه تر کند ، مورد استقبال قرار می گیرد.

 

  • کاهش هزینه ارتباطات از جمله جالب ترین ویژگی این پروتکل می باشد. مکالمات صوتی و تصویری را می توان به صورت رایگان به کمک پروتکل سیپ ارائه داد و هزینه های جانبی کسب و کار ها را به مراتب کاهش داد. مهم نیست که مخاطب شما در کجای دنیا باشد ، در هر صورت هزینه های شما قابل مقایسه با تماس های خطوط تلفن نیست.

 

  • سیپ پروتکل انعطاف پذیر است که جلسات چند رسانه ای را به صورت آنی تنظیم می کند. به همین خاطر می توان از آن در کنفرانس های ویدیویی بین کارمندان استفاده کرد. جلسات چند رسانه ای ویدیویی را می توان بدین صورت ترتیب داد و بدون حضور کارمندان در دفاتر کاری ، جلسات را برگزار کرد.

 

به طور کلی می توان گفت پروتکل سیپ ، باعث می شود تا بتوانید یک شبکه سانترال کامل و کم هزینه در کسب و کار خود ایجاد کنید و از تکنولوژی VoIP نهایت بهره را ببریدو پروتکل سیپ این امکان را به کاربران می دهد تا پیام ها و ارتباطات چند رسانه ای را با هم داشته باشند. همچنین میتوان به کمک آن ارتباطات لحظه ای ایجاد کرد.

 

 

 

مجموعه تخصصی ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات رساتلکام آماده مشاوره رایگان در مورد ویپ و نصب و راه اندازی سیستم تلفنی ویپ در تبریز می باشد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان متخصص ما در ارتباط باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041