رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

بکاپ گیری اتوماتیک در شبکه های کامپیوتری

 

 

بکاپ گیری اتوماتیک در شبکه های کامپیوتری

 

 

پیشگیری از بروز مشکلات در شبکه مهم می باشد ، اما در نهایت امکان بروز مشکل در شبکه وجود دارد ، مانند خرابی سخت افزاری سرور ها ، خرابی هارد دیسک ، حذف عمدی یا سهوی فایل ها از فایل سرور به همین جهت پشتیبانی شبکه امری مهم به حساب می آید.

 

وجود فایل پشتیبان از منابع مهم شرکت از مهمترین وظایف پشتیبانی شبکه می باشد. نرم افزار های پر قدرتی برای مدیریت تهیه فایل های پشتیبان از منابع شبکه می باشند. بسته به نوع شبکه و نیاز کارفرما یکی از انواع این محصولات در شبکه کارفرما نصب و راه اندازی خواهد شد.

 

تنظیمات لازم جهت تهیه فایل پشتیبان،  به صورت اتومات از منابع شبکه در ساعت و زمان های تعریف شده انجام خواهد شد. گزارش از وضعیت بکاپ گیری تهیه خواهد شد و در اختیار کارفرما قرار خواهد گرفت.

 

بکاپ اطلاعات چیست؟

 

برای کم اثر کردن از دست دادن داده یا به حداقل رساندن این اتفاق از روش تهیه نسخه بکاپ میتوان بهره برد که در اصل یک نسخه کپی از دیتا های موجود می باشد. در این حالت در صورت بروز هر یک از اتفاقات احتمالی ، توانایی بازگرداندن اطلاعات را خواهید داشت.

 

 

 

بکاپ اطلاعات چیست؟

 

 

 

در اصل این نسخه پشتیبان یک فرم ساده برای بازیابی اطلاعات در صورت از دست رفتن اطلاعات می باشد. در اینجا باید اشاره کرد که سیستم های Backup قادر به بازسازی یک سیستم رایانه ای یا سایر تنظیمات پیچیده مانند Computer Cluster، Active Directory Server یا سرور های دیتا بیس نیستند.

 

بر روی هر سیستمی که به عنوان پشتیبان می باشد حداقل یک نسخه از اطلاعات ذخیره می شود. نیاز های مرتبط برای فضای ذخیره سازی می تواند گسترده باشد. در این حالت یک ساختار برای مشخص نمودن فضای مورد نیاز برای ذخیره اطلاعات تعریف خواهد شد. انواع مختلفی از دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات برای کپی نسخه بکاپ وجود دارد و می توان روش های مختلفی را برای تعریف ترتیب این تجهیزات برای ایجاد پراکندگی جغرافیایی ، امنیت داده ها و سهولت در انتقال ، استفاده کرد.

 

داده ها برای ذخیره سازی انتخاب ، استخراج و دستکاری می شوند. این فرآیند شامل روش هایی برای انواع داده می باشد از جمله Live Data که شامل پرونده ها و فایل های باز می باشد تا اطلاعات فشرده سازی ، رمز گذاری و De-Duplication شود.

 

در سال های اخیر سازمان ها بیشتر به اطلاعات خود وابسته هستند. با وجود شرایط اخیر که به علت وجود ویروس کرونا به وجود آمده ، بسیار از پرسنل سازمان ها دور کار هستند و در بیشتر موارد داده ها در دسترس آن ها قرار می گیرد.

 

از جمله اتوماسیون اداری سازمان ها ، سوابق پیشین ، فایل هایی که به صورت اشتراکی و در بخش Public سرور در دسترس همگان است ، ایمیل ها و اطلاعات شخصی و مستندات شرکت ها که اثر مستقیم بر ادامه کسب و کار ها دارند. بنابراین پیش گیری از وقوع حادثه منطقی تر است تا امنیت اطلاعات و آینده کسب و کار ها تضمین شوند.

 

۵ مزیت سرویس بکاپ گیری از اطلاعات سرور و شبکه

 

 

 

۵ مزیت سرویس بکاپ گیری از اطلاعات سرور و شبکه

 

 

 

  • دسترسی سریع به فایل ها

 

یکی از مهم ترین موارد در مورد پشتیبان گیری و سرویس بکاپ گیری سرور ، سهولت بازیابی فایل ها و داده ها است. با پشتیبان گیری از اطلاعات شبکه خود این امکان را دارید که در کمترین زمان ممکن به فایل های خاصی دسترسی داشته باشید. اگر از سیستم ذخیره سازی ابری استفاده می کنید ، نه تنها می توانید سریع تر به اطلاعات دسترسی پیدا کنید ، بلکه می توانید تنها با اتصال به اینترنت ، از هر جایی به داده های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید.

 

  • حفاظت در برابر قطع برق و بلایای طبیعی

 

در برخی موارد ، رایانه ها و دستگاه های ذخیره سازی مانند انواع سرور ها در شبکه ممکن است در معرض آسیب های غیر قابل کنترلی مانند رعد و برق شدید و قطع برق تصادفی قرار بگیرند. که ممکن است به وسیله ذخیره سازی آسیب برساند. بهترین راه حل این است که به طور منظم از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. یا اجازه دهید سیستم شما به طور خودکار از آن ها پشتیبان تهیه کند. با سرویس بکاپ گیری اطلاعات شبکه دیگر نگران قطعی برق یا از دست دادن اطلاعات مهم نباشید.

 

  • پیشگیری از سرقت اطلاعات با آنتی ویروس و سرویس بکاپ گیری شبکه

 

بدون شک در مورد ویروس های اینترنتی و میزان خرابی که می توانند روی تجهیزات اکتیو شبکه و داده های شما وارد کنند اطلاعات دارید. سرعت انتشار ویروس و پیشرفت اثرات آن می تواند همه داده ها را برای همیشه در عرض چند ساعت از بین ببرد. استفاده از برنامه های آنتی ویروس مانند خرید لایسنس کسپراسکای یکی از راه های کاهش خطر تهدیدات ویروسی است ، اما حتما از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. زیرا با بکاپ گیری از اطلاعات سرور امنیت داده های خود را تضمین می کنید.

 

  • حفاظت در مقابل خرابی هارد دیسک

 

دلایل زیادی برای خرابی هارد دیسک وجود دارد. برخی از هارد دیسک ها زمانی که فرسوده می شوند یا آسیب می بینند از کار می افتند. هارد دیسک ها بلافاصله خراب نمی شوند ، این خرابی ها به مرور زمان اتفاق می افتد. مهم نیست که چه چیزی باعث خرابی شده است ، زیرا در هر صورت نتیجه از دست دادن اطلاعات است.

 

  • بازیابی اطلاعات با استفاده از بکاپ گیری در صورت خرابی سیستم عامل

 

بخش بزرگی از خرابی های کامپیوتر های بزرگ و کوچک مربوط به خرابی سیستم عامل است که می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. برخی از سیستم عامل ها به دلیل تخصیص نادرست فضای حافظه و برخی در نتیجه خرابی نرم افزار یا خطا های متعدد برنامه به دلیل گذشت زمان از کار می افتند. در هر صورت برای جلوگیری و به حداقل رساندن هزینه های ناشی از خرابی سیستم عامل ، لازم است از سرویس بکاپ گیری از اطلاعات سرور و شبکه استفاده کنیم.

از آنجایی که شما امروز به تجهیزات و اطلاعات خود وابسته هستید ، منطقی است که از اطلاعات خود نه تنها در یک نسخه ، بلکه به روش های مختلف نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز و آذربایجان شرقی می باشد.

جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041