رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

تفاوت اکسس پوینت و مودم چیست ؟

 

 

تفاوت اکسس پوینت و مودم چیست ؟

 

 

در این مقاله قصد داریم در مورد اکسس پوینت و مودم توضیحاتی ارائه دهیم تا بتوانید تفاوت این دو را به درستی درک کنید. بنابراین در ادامه به مواردی در مورد این دو موضوع می پردازیم.

 

اکسس پوینت چیست ؟

 

به دستگاهی که شبکه محلی بی سیم یا همان (WLAN (Wireless Local Area Network ایجاد می کند ، اکسس پوینت گفته می شود. اکسس پوینت به عنوان دستگاه بی سیم در شبکه می تواند دستگاه ها را به LAN وصل کند و وایرلس را در قسمت های بیشتری گسترش دهد. در واقع می تواند تعداد کاربران متصل به شبکه را افزایش دهد.

 

با اکسس پوینت می توانید 60 اتصال را به طور هم زمان فراهم کنید. با نصب اکسس پوینت در سازمان ، کارمندان می توانند به راحتی از اتاقی به اتاق دیگر بدون این که در اتصال به شبکه وقفه ای ایجاد شود حرکت کنند.

 

برای حذف آورلپ شدن فرکانس ها و کاهش نویز ، می بایست بهترین محل برای نصب اکسس پوینت با طراحی دقیق و کامل پیدا کرد.

 

با استفاده از قابلیت های زیر در اکسس پوینت می توانید پیکربندی راحت ، نگهداری کم و ظرفیت اتصال بالایی را فراهم کنید.

 

  • Auto – Channel

 

  • Auto – Transmit

 

  • Dual Band

 

کاربرد های اکسس پوینت :

 

اکسس پوینت در شبکه های مختلفی کاربرد دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است.

 

شبکه های مخابراتی

 

شبکه های کامپیوتری

 

دکل اپراتور های تلفن همراه

 

شبکه های داخلی کوچک و بزرگ

 

شبکه های بلوتوث

 

همچنین از AP ها به عنوان تقویت کننده امواج برای مسافت های دور تر نیز استفاده می شود که در این حالت به آن ها Repeater گفته می شود.

 

 

مزایای استفاده از اکسس پوینت های بی سیم

 

 

مزایای استفاده از اکسس پوینت های بی سیم :

 

  • با هر اکسس پوینت می توانیم 60 دستگاه را به طور هم زمان به شبکه وصل کنیم. پس در نتیجه می توانیم به راحتی تعداد دستگاه های متصل به شبکه را افزایش دهیم.

 

  • اکسس پوینت ها را می توانیم در جایی که کابل اترنت وجود دارد قرار دهیم. مدل های جدید تر اکسس پوینت با Power Over Ethernet Plus یا همان PoE+ سازگار هستند که PoE ترکیبی از کابل اترنت و کابل برق می باشد. در نتیجه دیگر نیازی به نصب کابل برق جداگانه وجود ندارد.

 

  • اکسس پوینت می تواند با ویژگی های استانداردی که دارد از Captive Portal و Access Control List – ACL پشتیبانی کند. بنابراین می توانید دسترسی مهمان را بدون تداخل در امنیت شبکه محدود کنید.

 

  • می توانید اکسس پوینت هایی با ویژگی Clustering انتخاب کنید.

 

بهترین اکسس پوینت :

 

در زیر به معرفی چند نوع از بهترین و پرکاربرد ترین اکسس پوینت ها می پردازیم.

 

Aruba Outdoor 560

 

AP One AX

 

TP – Link TL – WA 801 ND

 

(NETGEAR (WAC 104 – 100 NAS

 

Securifi Almond Touchscreen

 

Linksys LAPAC 1750

 

مودم چیست ؟

 

دروازه اتصال شما به اینترنت مودم می باشد. برای استفاده از مودم باید خط تلفن یا فیبر نوری داشته باشید و آن را به مودم وصل کنید. مودم صفر و یک کامپیوتر را به آنالوگ تبدیل می کند و به سیستم تلفن می دهد و سیگنال آنالوگ ورودی را به دیجیتال تبدیل می کند. این عمل به ترتیب Modulation و Demodulation می نامند و نام مودم از این دو به صورت Mo – Dem گرفته شده ایت.

 

 

مودم چیست ؟

 

 

 

تفاوت اکسس پوینت و مودم چیست ؟

 

حالا به سراغ این که فرق بین اکسس پوینت و مودم چیست می رویم. همان طور که گفته شد اکسس پوینت شبکه محلی بی سیم یا همان WLAN ایجاد می کند و نقش مهمی در تقویت سیگنال ها دارد اما مودم امکان اتصال دو کامپیوتر به هم و انتقال دیتا روی خط تلفن را فراهم می کند. همچنین بهتر است بدانید امکان تبدیل مودم به اکسس پوینت وجود دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041