رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

تقویت کننده Wi-Fi چیست و چگونه عمل می کند؟

 

 

تقویت کننده Wi-Fi چیست و چگونه عمل می کند؟

 

 

همه ما این مشکل را تجربه کرده‌ ایم که با خوشحالی پادکست مورد علاقه ، بازی آنلاین و یا چت تصویری خود را دریافت کرده‌ایم ، اما به محض ورود به یک منطقه مرده همه چیز متوقف می‌شود. شما ممکن است در یک قسمت از منزلتان سیگنال‌ های قوی را دریافت کنید در حالی که در بخش دیگر اینگونه نیست و نمی‌توانید سیگنال‌ های Wi-Fi را دریافت کنید به این مناطق ، مناطق مرده گفته می‌شود. بنابراین برای اینکه بتوانید در بخش‌ های مرده هم سیگنال دریافت کنید شما باید سیگنال‌ ها را تقویت کنید که این کار با توسعه دهنده (Wi-Fi Extender) و یا تقویت کننده Wi-Fi (Wi-Fi Booster) انجام می‌شود.

افزایش دهنده‌ ی برد Wi-Fi چگونه کار می کند؟

 

 

افزایش دهنده‌ ی برد Wi-Fi چگونه کار می کند؟

 

افزایش دهنده‌ ی برد یک دستگاهی است که مثل یک بریج سیگنال های Wi-Fi شما را تکرار می کند تا تمام نقاط خانه‌ ی شما پوشش Wi-Fi داشته باشد. یک بازی بیس بال را در نظر بگیرید ، مهاجم سعی در رساندن توپ به دریافت کننده (شما) دارد. یک افزایش دهنده‌ ی برد Wi-Fi نقش آن پرتاب کننده ای را دارد که توپ را دریافت می کند و به نقطه‌ ی امتیاز پرتاب می کند.

به تنظیمات گیرنده‌ ی خود هنگام استفاده از افزایش دهنده‌ ی برد توجه کنید. ممکن است به دلیل نزدیک تر بودن افزایش دهنده‌ ی برد به شما ، انتظار نداشته باشید که دستگاهتان هنوز به روتر متصل باشد ، اما تا زمانی که به طور دستی به افزایش دهنده‌ ی برد متصل نشوید کماکان به روتر متصل می مانید.

پیشرفت هایی در زمینه‌ ی افزایش دهنده های برد Wi-Fi برای خودکار شدن این پروسه و تشخیص دستگاه برای وصل شدن به بریج در پشت صحنه انجام شده است.

نصب افزایش دهنده‌ ی برد

 

 

نصب افزایش دهنده‌ ی برد

 

 

برای اتصال افزایش دهنده‌ ی برد Wi-Fi به روتر خود فقط کافی است دکمه‌ ی WPS هر دو دستگاه را فشار دهید. حال می توانید دستگاه را هرجایی که سیگنال Wi-Fi به نسبت قوی است قرار دهید. فقط دقت کنید که افزایش دهنده‌ ی برد را خیلی نزدیک روتر قرار ندهید چون در این صورت مزیتی در آنتن دهی کسب نمی شود.

عموما بهترین مکان برای قرار دادن افزایش دهنده‌ ی برد ، میانه‌ ی دستگاه گیرنده و روتر است ، البته ممکن است به مقدار کمی جا به جایی نیاز داشته باشید تا به نتیجه‌ ی مطلوب برسید. عواملی مثل دیوار بتنی ، اشیای فلزی و مایکروویو ها می توانند محل سیگنال افزایش دهنده های برد شوند.

 

البته خیلی از افزایش دهنده های برد همراه با نرم افزاری عرضه می شوند که بهترین مکان را برای دستگاه شما پیدا می کنند. بعضی از این نرم افزار ها مثل تکنولوژی Linksys Spot Finder  دارای سه مرحله‌ ی بسیار ساده برای پیدا کردن بهترین نقطه برای افزایش دهنده های برد هستند.

 

علاوه بر نقاط کور در خانه و دفتر خود افزایش دهنده های برد Wi-Fi می توانند در نقاطی که حتی انتظار نداشتید Wi-Fi آنتن دهد ، از حیاط پشتی گرفته تا گاراژ و زیر زمین شما را به اینترنت متصل کنند. افزایش دهنده‌ ی برد می تواند سیگنال را به گیرنده‌ ی گاراژ شما برساند تا از این به بعد درب های گاراژ را با گوشی هوشمند خود باز کنید. فقط کافیست این دستگاه را در نقطه ای وسط روتر و محوطه‌ ی مورد نظر برای پوشش Wi-Fi قرار دهید. برای قوی ترین سیگنال می توانید دو دستگاه را در دو سوی روتر خود قرار دهید و پوشش دهی را سه برابر کنید.

چگونه افزایش دهنده‌ ی برد Wi-Fi مناسب را انتخاب کنیم؟

 

 

چگونه افزایش دهنده‌ ی برد Wi-Fi مناسب را انتخاب کنیم؟

 

 

افزایش دهنده های برد تا زمانی که با توانایی های روتر شما همگام باشند عموما بهترین راه حل برای سیگنال ضعیف Wi-Fi می باشند. البته هر افزایش دهنده ای با هر روتری کار می کند ولی خرید یک افزایش دهنده با توانایی های بیشتر ، روتر شما را پیشرفته تر نمی کند، پس بهتر است یک افزایش دهنده‌ ی گران قیمت برای روتر معمولی خود نخرید.

در عین حال اگر یک روتر به روز و سطح بالا دارید که قادر به پردازش فرکانس های بالا می باشد ، اگر یک افزایش دهنده‌ی معمولی خریداری کنید ظرفیت های Wi-Fi خود را محدود کرده اید. البته می توانید با آینده نگری یک افزایش دهنده مثل Wireless-AC خریداری کرده و بعدا روتر خود را ارتقا دهید.

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در آذربایجان شرقی و تبریز می باشد.

 

جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041