رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

خدمات پسیو شبکه در تبریز

 

 

خدمات کابل کشی شبکه پسیو

 

 

خدمات پسیو شبکه یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های نصب و راه اندازی شبکه می‌ باشد که به خدمات مرتبط با زیرساخت شبکه اتلاق می‌ گردد. پسیو ( Passive ) در لغت به معنی غیرفعال می‌ باشد. تجهیزات پسیو شبکه و خدمات پسیو شبکه‌ های کامپیوتری هیچ‌ گونه فعالیتی بر روی سیگنال و یا دیتای در حال گذر در شبکه انجام نمی‌ دهند.

 

در نتیجه این خدمات فقط به خدمات نصب و پیاده‌ سازی زیرساخت شبکه ، نصب و راه‌ اندازی تجهیزات شبکه و سرور ، خدمات کابل کشی شبکه و ترانکینگ به صورت ساختار یافته ، نصب و راه‌ اندازی تلفن سانترال ، برق و UPS گفته می‌ شود و وارد مرحله پیکربندی نمی‌ گردد.

 

خدمات کابل کشی شبکه پسیو

 

 

خدمات کابل کشی شبکه پسیو

 

 

  • طراحی شبکه و نقشه شبکه

 

  • اجرای کابل کشی شبکه ، تلفن ، برق و دوربین مداربسته

 

  • نصب نود ها ، پریز ها ، کیستون‌ ها و پچ پنل

 

  • نصب رک و اتاق سرور

 

  • نصب  و راه‌ اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه

 

  • نصب تجهیزات شبکه مانند : سوئیچ ، روتر ، سرور ، رادیو

 

  • طراحی و استاندارد سازی اتاق سرور

 

  • اجرا و پیاده سازی شبکه ساختار یافته

 

  • آرایش انواع رک ایستاده و دیواری

 

  • ارتقا و بهینه سازی زیرساخت شبکه قدیمی

 

  • داکت کشی شبکه و ترانکینگ شبکه

 

  • نصب سنسور ها و تجهیزات هوشمند سازی جهت کنترل شبکه و زیرساخت‌

 

  • نصب سیستم‌ های اعلام و اطفاء حریق برای اتاق سرور

 

  • ارائه نقشه و گزارش کار از بستر سازی

 

چرا به خدمات پسیو شبکه نیاز داریم؟

 

 

چرا به خدمات پسیو شبکه نیاز داریم؟

 

 

یک تفکر رایج اما اشتباه در بین مدیران کسب و کار ها وجود دارد مبنی بر اینکه یک شبکه اصولی و استاندارد شامل تجهیزات شبکه خوب مانند سرور ، روتر ، سوئیچ و … می باشد. این بی توجهی باعث می شود که مشکلات زیرساخت شبکه های کامپیوتری یکی از دغدغه های اصلی شرکت ها می باشد. متأسفانه مدیران برای زیرساخت و پسیو شبکه اهمیت کمتری قائل می شوند و این مسئله موجب ایجاد مشکلات بزرگ تر ، با هزینه های بیشتری در شبکه می شود.

 

مدیران و مسئولین شرکت ها و سازمان ها باید بدانند که دلیل اشکال بسیاری در ساختار شبکه و پشتیبانی شبکه آن ها ، زیرساخت غیر اصولی و غیر استاندارد می باشد و لازم است که قبل از هر اقدامی زیرساخت های شبکه را اصلاح و بهینه سازی کنند.

 

لازم است که تجهیزات مربوط به شبکه در مناسب ترین شکل آرایش بگیرند تا در خدمت سازمان شما باشند. از تجهیزات پسیو شبکه که به نوعی ریشه و بستر شبکه محسوب می شود برای برقراری ارتباطات درون سازمانی استفاده می شود. به بیان ساده تر می توان گفت یک شبکه سریع و هوشمند نیازمند یک سیستم پسیو یا کابلی باکیفیت است.

 

در ایجاد یک شبکه تجهیزات باکیفیت لزوما ملاک نیست ، بلکه اجرای استاندارد های موجود ، سبب فراهم شدن شبکه کاملی مطمئن با بالا ترین حجم پهنای باند خواهد شد. این مسئله باعث خواهد شد که برطرف سازی نیاز های فعلی و آپدیت کردن سیستم های اکتیو با کمترین هزینه و کمترین زمان انجام شود.

 

مراحل اجرای خدمات پسیو شبکه

 

بازدید از محل پروژه

 

ابتدا کارشناسان متخصص و مجرب پسیو شبکه رسا تلکام از محل انجام پروژه بازدید کرده و اطلاعات مورد نیاز اولیه برای طراحی ، مقدمات اجرای پروژه پسیو شبکه و پیش‌ فاکتور را جمع‌ آوری می‌ کنند. بازدید کارشناس به منظور جمع‌ آوری اطلاعاتی مانند متراژ ، مسیر های عبوری و امکان‌ سنجی پروژه و بررسی نیاز های مشتری انجام می‌ شود.

 

 

 

مراحل اجرای خدمات پسیو شبکه

 

 

 

طراحی زیرساخت شبکه

 

در این مرحله نقشه زیرساخت شبکه طراحی می‌ گردد. زیرا باید تمام امکان‌ سنجی‌ ها ، آینده‌ نگری‌ ها و شرایط فیزیکی محیط کاملاً سنجیده شده و یک نقشه اصولی ، مطابق با استاندارد روز از شبکه‌ های کامپیوتری طراحی شود ، اهمیت این مرحله به‌ این دلیل است که در بسیاری از مواقع پس از انجام خدمات پسیو شبکه امکان تغییرات در آن عملاً وجود ندارد.

 

کابل‌کشی شبکه

 

پس از تأیید نقشه شبکه ، اجرای کابل‌ کشی شبکه و ترانکینگ به صورت ساخت‌ یافته شروع می‌ شود که به دو صورت روکار یا توکار انجام می شود. در محل‌ های روکار داکت‌ کشی انجام می‌ شود. در این مرحله از مرغوب‌ ترین نوع کابل‌ ها استفاده می‌ شود.

 

نصب و آرایش رک

 

بعد از انجام کابل‌ کشی نوبت به نصب رک ، آرایش رک ، نصب پچ پنل ، پچ کورد ، سوئیچ‌ ها ، روتر ها ، سرور ها و تجهیزات شبکه داخل رک می‌ رسد. در نهایت تمامی نود ها ، پریز ها ، کیستون‌ ها نصب می‌ گردد.

 

تست شبکه

 

بعد از اتمام این مرحله ، نوبت به تست سیگنال شبکه می‌ رسد و باید تمامی نود ها از نظر سالم بودن ارتباط ، تست گردند تا مشخص شود که هیچ‌ گونه قطعی در ارتباط کابلی وجود ندارد. این مرحله توسط متخصصان شبکه و با استفاده از ابزار های تست فلوک انجام می‌ شود.

 

چالش های اجرای خدمات پسیو شبکه

 

از مهم ترین چالش های اجرای خدمات پسیو شبکه می توان به عدم آگاهی از اهمیت این سیستم اشاره کرد. چرا که یک تفکر غلط و اشتباه که در بین مدیران کسب و کار وجود دارد این است که آن‌ ها بر این باورند که یک شبکه خوب شامل تجهیزات خوب مانند سرور و یا سوئیچ می‌ باشد. به همین دلیل برای بخش زیرساخت و پسیو اهمیت کمتری قائل می‌ شوند. همین مسئله موجب ایجاد مشکلات بزرگتر و پرهزینه تری در شبکه می گردد.

 

 

چالش های اجرای خدمات پسیو شبکه

 

 

 

همین طرز تفکر غلط و اشتباه باعث شده است که اشکالات زیادی در پروژه های پسیو ناشی از کم توجهی به وجود بیاید. این اشکالات فنی می توانند عملکرد بهترین و به روز ترین تجهیزات شبکه را نیز مختل کند. در بسیاری از پروژه ها وقتی کارشناسان مجموعه رسا تلکام به بررسی وضعیت شبکه مشتریان می پردازند ، اولین مشکلاتی اساسی که با آن برخورد می‌‎ کنند همین ایرادات زیرساختی و طراحی غلط شبکه می‌ باشد. متأسفانه در بسیاری از موارد با توجه به شرایط موجود حتی امکان تغییر و اصلاح وجود ندارد.

 

در هر حال مدیران و مسئولین شرکت‌ ها و سازمان‌ ها باید بدانند که دلیل ضعف اکثر شبکه‌ ها ، در زیرساخت غیر اصولی و غیر استاندارد آن‌ ها است و باید قبل از هر چیزی در این بخش هزینه کرده و آن را اصلاح و بهینه کنند.

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز و آذربایجان شرقی می باشد.

جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041