رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

هر آنچه که باید در مورد خطوط 4 رقمی و 5 رقمی بدانید

 

 

هر آنچه که باید در مورد خطوط 4 رقمی و 5 رقمی بدانید

 

 

 

امروزه شرکت های تجاری بزرگ و سازمان ها با یکدیگر بر سر فروش بیشتر محصولات و خدمات رقابت دارند و همین امر باعث شده که رو به تبلیغات مناسب و با دوام بیاورند ، تا میزان فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهند. روش های مختلفی از انواع تبلیغات وجود دارد ، اما در بین تمامی روش های تبلیغات ، روش تبلیغ از راه ارتباطی بسیار مناسب و تاثیر گذار تر می باشد و به همین دلیل مدیران شرکت های تجاری بزرگ روش تبلیغ از راه ارتباطی را انتخاب می کنند. از انواع تبلیغات ارتباطی می توان به استفاده شرکت ها از تلفن گویا یا استفاده از خطوط تلفن چهار رقمی و پنج رقمی اشاره کرد.

 

این نوع خط تلفن مخابرات شامل کد های مورد نیاز جهت تامین خطوط داخلی متقاضیانی مانند کسب و کار ها ، فعالان تجاری ، ارگان های دولتی و … است که به جهت سهولت در شماره گیری و به یاد سپاری به متقاضیان واگذار می شود.

 

مشترکین خط تلفن مخابرات و شماره های ۲ طرفه همچنین میتوانند ده هزار شماره برای خطوط ۴ رقمی و هزار شماره برای خطوط 5 رقمی تلفن مستقیم را به عنوان خطوط داخلی خود در نظر بگیرند. به عنوان مثال زمانی که شماره 41553 به شما اختصاص یابد از شماره 41553000 تا شماره 41553999 متعلق به شماست و می توانید برای هر شماره سناریو متفاوتی در تماس های ورودی در نظر بگیرید.

 

خط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی برای سازمان ها

 

 

 

خط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی برای سازمان ها

 

 

 

بیشتر می توان گفت سازمان ها و شرکت های تجاری بزرگ مانند بانک ها و موسسات مالی علاقه مند به استفاده از خط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی هستند ، تا علاوه بر انجام کار های تبلیغاتی بتوانند در رقابت با سایر شرکت ها و سازمان ها اعتبار بیشتری برای خود کسب کنند.

 

با استفاده از خطوط تلفنی ثابت یا همان سنتی نیز تماس های ورودی انجام می شود ، اما خطوط تلفن ثابت دارای مشکلاتی هستند که دیگر شرکت های تجاری بزرگ علاقه ای به استفاده از آن در مرکز تلفن خود ندارند.

 

از جمله این مشکلات می توان به کارایی کم خطوط تلفن ثابت نسبت به خط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی اشاره کرد و همچنین زمانی که میزان تماس های شرکت ها و سازمان ها افزایش پیدا می کند به دلیل افزایش تماس ها خط اشغال می شود و مشتریان و مخاطبان نمی توانند برای خرید یا مشورت تماس برقرار کنند.

 

این امر باعث می شود شرکت ها و سازمان ها مشتریان و مخاطبان خود را از دست بدهند و به همین دلایل مهم شرکت ها و سازمان ها استفاده از خط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی را جایگزین خطوط تلفن قدیمی کرده اند ، چرا که خط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی نه تنها مشکلات خطوط تلفن قدیمی را ندارند ، بلکه مزایایی بسیاری برای شرکت های تجاری بزرگ و سازمان ها به دنبال دارند.

 

مزایای استفاده از خط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی

 

 

 

مزایای استفاده از خط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی

 

 

 

استفاده از خط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی علاوه بر اینکه برای شرکت ها جنبه تبلیغاتی دارد و به فروش بیشتر محصولات و خدمات آن ها کمک می کند از سایر مزایا نیز برخوردار می باشد ، از جمله اینکه به شرکت های تجاری بزرگ اعتبار ویژه ایی می بخشد و هم اینکه خط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی علاوه بر داشتن کیفیت بالا از کارایی بیشتری نسبت به خطوط تلفن ثابت برخوردار می باشد.

 

به عنوان مثال : خط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی به اندازه سی خط تلفن ثابت ( سنتی ) کار می کنند و همچنین زمانی که شرکت های تجاری بزرگ از خط تلفن 4 رقمی و 5 رقمی استفاده می کنند مشتریان نیز به راحتی می توانند برای خرید محصولات و خدمات با شرکت تماس برقرار کنند و در نتیجه نیز فروش شرکت افزایش پیدا می کند.

 

شماره 4 رقمی یک طرفه خط تلفن مخابرات ( 4-4 )

این کد صرفاً ۴ رقم بوده و به صورت یک طرفه فقط امکان برقراری تماس از سوی مشترکین با دارنده کد را بر روی خط تلفن مخابرات فراهم می کند. به عنوان مثال : 4752

 

شماره 4 رقمی دو طرفه مخابرات ( 8-4 )

 

این کد ترکیبی از یک شماره 4 رقمی واگذار شده از طرف شرکت مخابرات برای خط تلفن مخابرات و چهار رقم دیگر به عنوان شماره های داخلی دارنده کد می باشد که تعداد ده هزار شماره به صورت دو طرفه جهت اتصال به مرکز تلفن VoIP به متقاضیان ارائه می دهد.

 

در صورت نیاز متقاضی به اپراتور این امکان وجود دارد که با تعیین یک رقم به عنوان رقم پنجم کد پس از 4 رقم اختصاص یافته توسط شرکت مخابرات یک کد 5 رقمی جهت اپراتور تامین گردد. بدین ترتیب مابقی شماره های 8 رقمی جهت خطوط داخلی قابل استفاده خواهد بود. به عنوان مثال در شماره 4658 می توان یک شماره پنج رقمی داشت ( 46580 ) و مابقی شماره هشت رقمی باشند.

 

شماره 5 رقمی یک طرفه مخابرات ( 5-5 )

 

این کد خط تلفن مخابرات صرفاً شامل 5 رقم بوده و به صورت یک طرفه فقط امکان برقراری تماس از سوی مشترکین با دارنده کد را فراهم می کند. بدین صورت مشترکین برای تماس های خروجی بایستی از خطوط دیگری استفاده نمایند.

 

شماره 5 رقمی دو طرفه مخابرات ( 8-8 )

 

این کد به صورت ترکیبی از یک شماره 5 رقمی واگذار شده از طرف شرکت مخابرات برای خط تلفن مخابرات و 3 رقم دیگر به عنوان شماره های داخلی دارنده کد می باشد که تعداد هزار شماره با قابلیت برقراری تماس به صورت دو طرفه را جهت اتصال به مرکز تلفن مبتنی بر IP به متقاضیان ارائه می دهد.

 

تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از سیپ ترانک خط تلفن مخابرات

 

  • لینک سیپ ترانک

 

  • مودم سیپ ترانک

 

  • سیستم تلفنی ویپ

 

سیپ ترانک چیست؟

 

 

 

 

سیپ ترانک چیست؟

 

 

 

در نسل جدید شبکه‌ های مخابراتی ( NGN ) که کلیه ارتباطات بر مبنای IP می‌ باشد ، جهت ارتباط بین مراکز تلفنی و همچنین ارتباط مراکز تلفن شرکت ها و سازمان ها ( IP-PBX ) از ترانک‌ های بسته‌ ای ( PACKET TRUNK ) استفاده می‌ شود که نوعی از آن SIP TRUNK می‌ باشد و جایگزین ارتباطات PRA و E1 در شبکه‌ های TDM می باشد.

 

برای برقراری ارتباط با این سرویس لازم است متقاضی به SIP-T-VPN شرکت مخابرات متصل شود. مشترکینی که می‌ خواهند از سرویس‌ های متنوع ویپ (VoIP) برخوردار شوند می‌ توانند از این سرویس بهره بگیرند.

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام سیپ ترانک مخابرات

 

  • تقاضا نامه ( درخواست ) شرکت

 

  • تصویر اساسنامه و مدارک ثبت شرکت

 

  • آگهی روزنامه رسمی با تاریخ حداکثر ۲ سال قبل ( برای ارگان های دولتی نیاز نمی باشد )

 

  • آخرین آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی برای ثبت خط تلفن مخابرات

 

  • معرفی نامه متقاضی که ممهور به مهر شرکت و به امضاء صاحبان امضا رسیده باشد

 

  • کپی شناسنامه مدیر عامل و نماینده شرکت

 

  • ارائه فرم کد اقتصادی

 

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز و آذربایجان شرقی می باشد.

جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041