رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

ویپ VoIP چیست؟

 

 

 

ویپ VoIP چیست؟

 

 

 

یک سیستم تلفنی که ارتباط با مشتری را برای شرکت‌ ها بسیار راحت و خاص می‌ کند. می‌ توانید به راحتی از رایانه شخصی یا گوشی خود یا کارمندانی که بیرون از شرکت هستند از طریق اتصال به اینترنت در هر مکان و هر زمانی که بخواهید از طریق سیستم VoIP با مشتری های خود تماس بگیرید.

 

ویپ فناوری است که صدای شما را به سیگنال دیجیتال تبدیل می‌ کند و به شما این امکان را می‌ دهد که از طریق تلفن شخصی یا تلفن هایی مخصوص یا حتی رایانه و… تماس خود را برقرار کنید.

 

تلفن VoIP چیست؟

 

تلفن VoIP یا Voice over Internet Protocol ، به تماس‌ گیرندگان امکان برقراری و دریافت تماس تلفنی از طریق اینترنت را می‌ دهد.

 

برخلاف تلفن‌ های سنتی که به سیم‌کشی مسی وابسته است ، فناوری VoIP تماس‌ ها را با استفاده از همان اتصال پهنای باند اینترنت ارائه شده توسط روتر یا شبکه Wi-Fi منتقل می‌ کند و می‌‌ توانید از طریق کامپیوتر ، تلفن هوشمند یا تبلت خود تماس بگیرید یا به تماس‌ های ورودی پاسخ دهید. از آنجا که برای برقراری تماس می‌ توانید از هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت دارد استفاده کنید ، دیگر نیازی به خرید تجهیزات اضافی نیست.

 

بیشتر برنامه‌ های VoIP شامل تماس داخلی رایگان و طرح‌ های مکالمه ماهانه است که هزینه‌ ها را به میزان قابل‌ توجهی کاهش می‌ دهد. همچنین ، معمولاً هزینه نصب وجود ندارد و امکانات پیشرفته در قیمت ماهانه گنجانده شده است و علاوه بر نرخ ثابت که قبلاً پرداخت می‌‌ کنید ، هزینه‌ ای دریافت نمی‌ شود. این سیستم‌ ها همچنین مقیاس‌ پذیر هستند و می‌ توانید در هر زمان تعداد خطوط و داخلی‌ ها را تغییر دهید و امکانات مورنیاز خود را فعال کنید.

 

 

 

تلفن VoIP چیست؟

 

 

 

تلفن VoIP همچنین از کنفرانس صوتی و ویدئویی ، صندوق صوتی مجازی ، فکس آنلاین و موارد دیگر پشتیبانی می‌ کند که در تلفن‌ های سنتی ارائه نمی‌ شود.

 

تلفن‌ های مجازی بر بستر سرویس مبادله شعبه خصوصی (PBX) مبتنی بر ابر را ارائه می‌ شوند که به کاربران امکان می‌ دهد کل سیستم تلفنی خود را از طریق اتصال آنلاین اجرا کنند و در هزینه‌ های خود صرفه‌ جویی کنند. با استفاده از تلفن ابری ، محدودیت‌ های جغرافیایی از بین می‌ رود و افراد در هر مکانی که باشند می‌ توانند به تلفن ثابت خود دسترسی داشته باشند.

 

انواع سیستم تلفنی VoIP

 

دو نوع اصلی تلفن‌ های ویپ وجود دارد که مبتنی بر سخت افزار و مبتنی بر نرم افزار هستند.

 

یک تلفن VoIP مبتنی بر سخت‌ افزار شبیه یک تلفن بی‌ سیم یا سخت‌ افزار سنتی است و دارای ویژگی‌ های مشابهی مانند بلندگو یا میکروفون ، پد لمسی و نمایشگر شناسه تماس‌گیرنده است. تلفن‌های ویپ همچنین می‌توانند پست صوتی، کنفرانس تماس و انتقال تماس را ارائه دهند.

 

 

 

انواع سیستم تلفنی VoIP

 

 

 

تلفن‌ های مبتنی بر نرم افزار ، که به آن‌ ها تلفن‌ های نرم افزاری نیز گفته می‌ شود ،نرم افزاری هستند که روی رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما نصب می‌ شوند. رابط کاربری تلفن نرم افزاری بسیار شبیه به یک گوشی تلفن همراه است که یک صفحه لمسی داشته و نمایشگر شناسه تماس گیرنده نیز در آن قرار گرفته است.

 

در این تکنولوژی از یک هدست که مجهز به میکروفون است برای ایجاد تماس به رایانه دیگر یا دستگاه تلفن همراه استفاده می‌ شود. کاربران همچنین در صورت داشتن میکروفون و بلندگو می‌ توانند به کمک رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود تماس برقرار کنند.

 

مهم‌ ترین مزایای VoIP

 

کسب و کار های مدرن از خدمات تلفن ویپ بر روی خطوط تلفن سنتی استفاده می‌ کنند ، زیرا ارزش بسیار بیشتری نسبت به بهبود ارتباطات شرکتی دارد. در ادامه چند نمونه از مهم‌ ترین مزایای VoIP برای کسب‌ و کار ها آورده شده است.

 

صرفه جویی در هزینه

 

VoIP یک راه مقرون به صرفه برای راه اندازی یک سیستم ارتباطات تجاری است. خدمات ویپ بر اساس اتصال IP مستقیم به شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن است. علاوه بر آن می‌ تواند به سادگی بر اساس اتصال به اینترنت موجود یا ترکیبی از هر دو روش باشد. بنابراین ، هزینه تماس‌ های داخلی در سازمان شما را کاهش می‌ دهد ، هزینه‌ های تماس‌ های تجاری خارجی و بین‌ المللی را تا حد زیادی کاهش می‌ دهد و مقدار قابل‌ توجهی در سرمایه‌ گذاری در خرید خطوط تلفن سنتی ، نصب و نگهداری مداوم صرفه‌ جویی می‌ کند.

 

نصب آسان

 

در مقایسه با سیستم‌ های تلفن سنتی ، نصب و پیکربندی سیستم‌ های ویپ بسیار آسان است. در سیستم تلفن‌ های سنتی برای ایجاد ارتباط و برقراری تماس باید خطوط از طریق روش‌ های فیزیکی متصل شوند. سیستم‌ های تلفن ویپ نیاز به نصب خطوط تلفن فیزیکی را برطرف می‌ کند. برای استفاده از این سیستم کافی است تلفن‌ های IP خود را به کمک اینترنت به شبکه مورد نظر متصل کنید. این سیستم برای کسب و کار های کوچک و استارت آپ‌ هایی که فاقد تخصص فنی یا منابع هستند نیز مفید خواهد بود.

 

 

 

مهم‌ ترین مزایای VoIP

 

 

 

کیفیت صدای خوب

 

هنگامی که Voice over IP برای اولین بار معرفی شد ، کیفیت تماس آن رضایت بخش نبود. اما امروزه به لطف پیشرفت‌ های بسیار عالی این سیستم دارای کیفیت صدای بسیار بالایی است. تا زمانی که اتصال اینترنت شما سریع و پایدار باشد ، کیفیت صدای دریافتی نیز عالی خواهد بود. این میزان کیفیت به خوبی یا حتی بهتر از تماس‌ های مبتنی بر تلفن ثابت است و نمی‌ توانید تفاوت آن دو را متوجه شوید.

 

تحرک و انعطاف پذیری جغرافیایی

 

VoIP برای کسب و کار های مختلف این امکان را فراهم می‌ کند تا سیستم های ارتباطی خود را به شعبه‌ های مختلف شرکت خود در مکان‌ های مختلف گسترش دهند. برای کارکنان از راه دور ، تا زمانی که اتصال به اینترنت در دسترس باشد ، وجود دارد و محل قرارگیری تأثیری در آن نخواهد داشت.

 

استفاده از یک سیستم VoIP چند سایتی به راحتی می‌ تواند تمام شعبه‌ های یک شرکت را که به صورت پراکنده در محیط‌ های دور از هم قرار گرفته‌ اند به هم متصل می‌ کند. به این ترتیب هزینه‌ تماس‌ های بین اداری نیز کاهش می‌‌ یابد. علاوه بر این ، استفاده از سیستم‌ های تلفن ابری ارتباط دفاتر مختلف را در محیط‌ های جغرافیایی مختلف در یک سیستم تلفنی آسان می‌ کنند و سرپرست فناوری اطلاعات به راحتی آن‌ ها را مدیریت می‌ کند.

 

مقیاس پذیری

 

ویپ یک راه حل کاملا مقیاس پذیر است که با کسب‌ و کار شما به راحتی رشد می‌ کند ، مخصوصا زمانی که از سرویس‌ های مبتنی بر ابر آن استفاده کنید ، از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار می‌ شوید. افزایش و کاهش افزونه‌ های تلفن می‌ تواند به راحتی و در کمترین زمان انجام شود و کسب‌ و کار ها ، بدون خرید هر گونه تجهیزات سخت‌ افزاری اضافی یا خطوط اختصاصی جدید از ویپ استفاده می‌ کنند.

 

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز و آذربایجان شرقی می باشد.

جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041