رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

پشتیبانی سیستم های کامپیوتری

 

 

 

پشتیبانی سیستم های کامپیوتری

 

 

 

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و نظارت و کنترل سیستم های یک شبکه کامپیوتری و همچنین نرم افزار ها و سخت افزار های موجود در شبکه یک سازمان یا مجموعه از وظایف کارشناس پشتیبانی شبکه یا همان تکنسین شبکه (Helpdesk) می باشد. مشکلات متفاوتی مانند فراموش کردن پسوورد ، ویروسی شدن نرم افزار ها و شبکه ، مشکلات سخت افزاری تجهیزات داخل شبکه و … در شبکه کامپیوتری یک سازمان ممکن است رخ دهد که در صورت داشتن یک پشتیبانی شبکه مناسب کارشناسان شبکه برای رفع و یا حتی جلوگیری از این مشکلات اقدام خواهند کرد.

 

پشتیبانی شبکه چیست؟

 

خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری شامل مجموعه ای از فعالیت ها به منظور حفظ ، نگهداری و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری می باشد. این مشکلات ممکن است به طور کلی در سطح نرم افزار شبکه مانند نرم افزار های کلاینت و سرور ، سرویس های شبکه و همچنین سیستم عامل روی دهد و یا ممکن است در سطح سخت افزار شبکه مانند کابل کشی ، رک ، کیستون ، پچ پنل و … به وجود آید.

 

شبکه کامپیوتری در واقع ستون فقرات بخش آیتی و فناوری اطلاعات شرکت شما است. اتصال تمامی دستگاه ها به وسیله این شبکه صورت می گیرد و تمامی اطلاعات و دیتا ها در این بستر منتقل می شوند. نصب شبکه های کامپیوتری و پشتیبانی از آن دسترسی به تمام بخش های سخت افزاری و نرم افزاری را در یک بستر واحد فراهم می آورد.

 

 

 

پشتیبانی شبکه چیست؟

 

 

 

هر کدام از خطوط ارتباطی ، سرور ، سوئیچ ها ، رایانه ها ، چاپگر ها و یا اتصال اینترنت ممکن است دچار مشکل یا اختلال شوند. این اختلال و یا قطعی ممکن است به صورت کلی و یا جزئی رخ دهد. در این زمان است که کار پشتیبان شبکه شروع می شود و به سرعت این مشکلات را بر طرف می کند. این فرد با مدیریت پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری می تواند تمام مشکلات رخ داده را رفع کند.

 

وظیفه دیگر این فرد برای پشتیبانی شبکه های کامپیوتری بررسی دوره ای و اطمینان به صحت عملکرد تمامی اجزا است تا مشکلی به وجود نیاید. در حقیقت پشتیبان شبکه دو وظیفه رفع مشکلات شبکه و عیب یابی آن را بر عهده دارد و با مدیریت و نگهداری از شبکه های کامپیوتری از بروز مشکلات احتمالی تا حد زیادی جلوگیری می کند. پشتیبانی و نگهداری شبکه فعالیتی تخصصی و حرفه ای است که باید از افراد کار آزموده و ماهر بهره برد. تجربه فرد نیز یک عامل اساسی است و به سرویس های انجام شده کیفیت بالا تری می دهد.

 

کارشناس پشتیبانی کیست؟

 

 

کارشناس پشتیبانی کیست؟

 

 

 

یک متخصص پشتیبانی شبکه های کامپیوتری  باید بتواند مشکلات مربوط به شبکه های کامپیوتری را از بین برده و در این زمینه تخصص و تجربه کافی داشته باشد. یک کارشناس پشتیبانی شبکه باید توانایی تحلیل و حل مشکلات را داشته باشد و در برنامه ریزی های دوره ای مسلط بوده و توانایی نظارت بر تجهیزات شبکه را داشته باشد.

 

یک مهندس پشتیبانی شبکه مسئولیت طراحی ، راه اندازی و نگهداری ارتباطات ، اشتراک فایل ها و منابع مشترک در یک سازمان را بر عهده دارد. یک پشتیبان شبکه باید خیال مشتریان را از این بابت که شبکه توانایی پاسخگویی به تمام نیاز های کاربر از جمله ورود اعضا با نام کاربری و رمز عبور خاص را دارد راحت کند. همچنین این که شبکه مورد نظر امکان ارسال و دریافت انواع  داده ها را دارد.

 

وظایف کارشناس پشتیبانی شبکه یا Helpdesk

 

 

 

وظایف کارشناس پشتیبانی شبکه یا Helpdesk

 

 

 

  • آشنایی با تجهیزات شبکه ، نصب ، مقایسه و راه اندازی شبکه

 

  • ارائه گزارش‌ های جامع و کامل از اوضاع کیفی شبکه داخلی و یا خارجی

 

  • مستند سازی تجهیزات و زیرساخت های شبکه

 

  • ارائه خدمات سریع و به‌ موقع و در دسترس بودن در هر زمانی

 

  • بازرسی دوره‌ ای تجهیزات و سرویس‌ ها و مطلع شدن از سلامت تجهیزات

 

  • شناسایی و حل مشکلات مربوط به شبکه

 

  • ارائه پیشنهاد و مشاوره جهت حفظ امنیت

 

  • سرویس‌ های نرم‌ افزاری و تجهیزات همچنین برنامه‌ ریزی برای نگهداری شبکه

 

 

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز و آذربایجان شرقی می باشد.

جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041